Toon posts:

Import .txt met PhpMyAdmin in MySQL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,
Ik weet dat deze vraag al eerder is gesteld, maar het daarme toch geen antwoord gekregen op mijn vraag (huh?).
Ik heb het hele forum al afgezocht. En ben al heel erg lang bezig met waarschijnlijk iets simpels! Echt frustrerend!!!

De bedoeling is om een .txt of bij voorkeur .csv file te importeren in een MySQL database. Ik heb PhpMyAdmin draaien, maar ik krijg een foutmelding terug:

----------------------------------------------------------
Error
SQL-query:

LOAD DATA LOCAL INFILE 'C:\phpdev\php\phpF0C1.TMP' INTO TABLE isbn FIELDS TERMINATED BY ';' OPTIONALLY ENCLOSED BY '\"'
MySQL said: File 'c:phpdevphpphpf0c1.tmp' not found (Errcode: 2)

MySQL, Apache, PHP en PhpMyAdmin draait op een Pentium met 200 MHZ, 40 MB RAM en op Windows ME.

Hoop dat jullie me kunnen helpen. Bedankt alvast.

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 10:29
Heeft dit niet iets te maken met magic_quotes?

Verwijderd

doe is de "\"'s escapen dus c:\\bla\\blalba.txt

of

probeer het path tussen " te zitten ipv tussen '

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 16:51 schreef Monstar.nl het volgende:
Heeft dit niet iets te maken met magic_quotes?
in het tekstbestand?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 16:55 schreef Kertje het volgende:
doe is de "\"'s escapen dus c:\\bla\\blalba.txt

of

probeer het path tussen " te zitten ipv tussen '
Heb ik geprobeerd, ben een stap verder daardoor denk ik. Ik krijg geen foutmelding meer, maar er komen ook geen records in mijn tabel terecht.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee???

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

In plaats van kloten met zo'n rij backslashes kan je dacht ik in Windows ook gewoon een enkele / gebruiken. Dat staat weer mooier ;)

Geef 'ns een paar regels uit je .csv file en hoe het tabel waar je de data inmikt eruitziet, misschien dat daar iets scheef zit.

This can no longer be ignored.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 18:45 schreef Erik Jan het volgende:
Geef 'ns een paar regels uit je .csv file en hoe het tabel waar je de data inmikt eruitziet, misschien dat daar iets scheef zit.
Het liefst wil ik mijn csv'tje gebruiken zoals hieronder (rechtstreeks uit Excel, maar als dat niet kan moet ik iets anders bedenken! Ik heb het ook geprobeerd met ""om de velden heen, maar dat heeft hetzelfde effect (geen toegevoegde records). Kolomnamen staan er nu boven, ook weet ik niet of dat juist wel of niet moet.
isbn;titel;auteur;prijs
9061129117;Puinhopen van acht jaar paars;Fortuyn P.;14,95
9039515573;Mysql;Dubois P.;49,50
9043004545;Snel leren werken met PHP & MySQL;Maxfield W.;31,95

De MySQL dbase ziet er als volgt uit:
# phpMyAdmin MySQL-Dump
# http://phpwizard.net/phpMyAdmin/
#
# Host: localhost Database : boek
# --------------------------------------------------------

#
# Table structure for table 'isbn'
#

CREATE TABLE isbn (
isbn int(11) DEFAULT '0' NOT NULL,
titel text NOT NULL,
auteur text NOT NULL,
prijs tinytext NOT NULL
);

Ik weet echt niet wat ik fout doe. Alvast bedankt voor de reacties!

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Is het een groot bestand?

Ik heb ook wel problemen met phpmyadmin bij het importeren van grote txt/cvs bestanden.

Bestandje opdelen in kleinere hapklare brokken bleek de oplossing te zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 21:23 schreef joop3 het volgende:
Is het een groot bestand?

Ik heb ook wel problemen met phpmyadmin bij het importeren van grote txt/cvs bestanden.

Bestandje opdelen in kleinere hapklare brokken bleek de oplossing te zijn...
Nee, ik ben bezig met uittesten. PHP en MYSQL zijn nieuw voor mij. De regeld uit mijn vorige post is alles wat ik probeer te importeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik nou echt zo dom dat ik dit niet voor elkaar krijg, of is het misschien een versieconflict of bug in 1 van de gebruikte software.

Wie vertelt het me???

• Erik Jan
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Zoals ik al vermoedde werkt het hier prima, er is gewoon niks fout aan wat je doet qua SQL hoor :) Gebruik wel een ander column type voor isbn-nummer in je MySQL table, want een signed INT kan maar tot 2147483647. Ik weet niet of isbn-nummers een vaste lengte hebben, maar je zou kunnen kijken naar het CHAR type.

Verder zou je kunnen proberen:
-Nieuwste versie van MySQL
-Controleren of "phpF0C1.TMP" wel echt data bevat
-Let erop dat spaties in je dir niet altijd werken, dus een keertje proberen met je file in je root (C:/blah.txt)
-Je kan het LOCAL uit je query halen, alles draait namelijk op 1 machine
-Ander OS? Ik weet het 't is wellicht overdreven, maar ik heb slechte ervaringen met WinME en het zou me niks verbazen als het daaraan zou liggen. Nog altijd Win98SE hierzo...

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 16:50 schreef hanzje het volgende:

Error
SQL-query:

LOAD DATA LOCAL INFILE 'C:\phpdev\php\phpF0C1.TMP' INTO TABLE isbn FIELDS TERMINATED BY ';' OPTIONALLY ENCLOSED BY '\"'
MySQL said: File 'c:phpdevphpphpf0c1.tmp' not found (Errcode: 2)
'c:phpdevphpphpf0c1.tmp' Logisch toch dat dat niet wordt gevonden?

• Erik Jan
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

arjano1:
'c:phpdevphpphpf0c1.tmp' Logisch toch dat dat niet wordt gevonden?
Lees de draad voordat je blaat, dit is het probleem niet (meer) :z

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 23:59 schreef Erik Jan het volgende:
Zoals ik al vermoedde werkt het hier prima, er is gewoon niks fout aan wat je doet qua SQL hoor :) Gebruik wel een ander column type voor isbn-nummer in je MySQL table, want een signed INT kan maar tot 2147483647. Ik weet niet of isbn-nummers een vaste lengte hebben, maar je zou kunnen kijken naar het CHAR type.

Verder zou je kunnen proberen:
-Nieuwste versie van MySQL
-Controleren of "phpF0C1.TMP" wel echt data bevat
-Let erop dat spaties in je dir niet altijd werken, dus een keertje proberen met je file in je root (C:/blah.txt)
-Je kan het LOCAL uit je query halen, alles draait namelijk op 1 machine
-Ander OS? Ik weet het 't is wellicht overdreven, maar ik heb slechte ervaringen met WinME en het zou me niks verbazen als het daaraan zou liggen. Nog altijd Win98SE hierzo...
Bedankt voor het aandragen van deze opties. Op de nieuwe versie van MySQL na heb ik alles geprobeerd, maar ben ik niets opgeschoten.
Wat betreft het OS: eerst Win95 met Winsock daarna Win98 en dan nu WinME waarbij IK de conclusie heb getrokken dat het daar niet aan ligt :) toch?

Ook local uit mijn query gehaald, maar hetzelfde resultaat 0,0 in mijn tabelletje. Echt balen!

Dan de tmp filetjes. Deze zijn 0 bytes en bevatten geen data. ???????

In phpmyadmin bij het importeren vul ik het formpje in en dan klik ik op submit en meteen krijg ik het formulier met default waarden weer terug. Bij het bekijken vd tabel is er geen data aan toegevoegd.

Nou ik snap er geen bal van. Wie wel? HEEEEEEEELP!!!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee hoe dit kan?
PLZ HELP!!!

• Erik Jan
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Sorry hoor, het kan aan mij liggen maar ik snap er nix meer van:

1-In de query die je in je eerste post liet zien staat dat je data UIT "C:\phpdev\php\phpF0C1.TMP" IN je db probeert te mikken.
2-Nu zeg je "Dan de tmp filetjes. Deze zijn 0 bytes en bevatten geen data. ???????"

ergo: er komt niks in je DB terecht, omdat je bronbestandjes 0 bytes bevatten :?

Probeer dus al je .csv data in "C:/z.txt" van de PC waar ook MySQL op draait te parkeren en gebruik deze query.
code:
1
LOAD DATA INFILE 'C:/z.txt' INTO TABLE isbn FIELDS TERMINATED BY ';' OPTIONALLY ENCLOSED BY '\"'

• pdehoop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-06-2024

pdehoop

dat laatste werkt prima!

thanks!
Pagina: 1