[php+mysql+gd] Vanuit ImageJPEG direct in BLOB

Pagina: 1
Acties:

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 10:29
Hallo,

Ik heb dit script:
PHP:
1
<?$new_wk = 100;$new_hk = 100;$new_wg = 200;$new_hg = 200;$srcim = imagecreatefromjpeg("./oud.jpg");$dstimgk = ImageCreate($new_wk,$new_hk);$dstimgg = ImageCreate($new_wg,$new_hg);ImageCopyResized($dstimgk,$srcim,0,0,0,0,$new_wk,$new_hk,ImageSX($srcim),ImageSY($srcim));ImageCopyResized($dstimgg,$srcim,0,0,0,0,$new_wg,$new_hg,ImageSX($srcim),ImageSY($srcim));Imagejpeg($dstimgk,'./prodimg/nieuwk.jpg',$q);Imagejpeg($dstimgg,'./prodimg/nieuwg.jpg',$q);ImageDestroy($dstimgk);ImageDestroy($dstimgg);?>

Nu wil ik dat het resultaat van ImageJPEG direct in een BLOB veld in een mysql database komt... is dit mogelijk?

Verwijderd

Je kan de image string zelf wel direkt in een blob gooien, met JPEG is dit met helaas nog niet gelukt :(

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 17:02 schreef skunkah het volgende:
Je kan de image string zelf wel direkt in een blob gooien, met JPEG is dit met helaas nog niet gelukt :(
image string? die is er nie.. er is een pointer naar een image object..

• Slagroom
En hoe krijg ik dan mbv die ID de sting uit het object?

Verwijderd

zo:
PHP:
1
<?$image_data=Imagejpeg($dstimgg,'',$q);?>

$image_data kun je in een blobje in je db gooien.

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 21:41

rik

Wordt je db alleen wel heel traag en log van :'(

• Slagroom
Op vrijdag 10 mei 2002 17:48 schreef peidor het volgende:
zo:
PHP:
1
<?$image_data=Imagejpeg($dstimgg,'',$q);?>

$image_data kun je in een blobje in je db gooien.
Dit kan niet... maar ik heb het nog steeds niet voor elkaar...

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Monstar.nl:
En hoe krijg ik dan mbv die ID de sting uit het object?
Dat kan de huidige GD voor PHP niet. Dus enige oplossing is omslachtig: spul door GD laten wegschrijven naar tempfile, om daarna weer in te laten lezen door PHP.

Zoals gezegd is een table met een zooi blobs nou niet echt de mooiste oplossing, waarom niet gewoon in een file dumpen en onnodige overhead vermijden?

This can no longer be ignored.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 10:16
Heb het zelf niet geprobeert, maar volgens mij kun je d.m.v. output-buffering de output van ImageJpeg wel naar een string capturen, welke je dan in een DB kan invoeren.

https://niels.nu

Pagina: 1