7v voedingsfan ... gaat dat fout?

Pagina: 1
Acties:

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:43
Ik heb de fan van mijn voeding op 7v gezet. nu hoor ik hem bijna niet meer.. wat zeg ik, helemaal niet meer.

Hij draait rond, en hij verplaats lucht, als is dit wel erg weinig.

nou wou ik weten of dit schade kan veroorzaken. als me mobo kapot gaat interesseert mij dit niks (toch maar een 166ér), maar ik wil _geen_ brand in huis.

kan het kwaad?

• SinergyX
  • Laatst online: 12:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

nope.. is normaal

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Icey
volgens mij heb ik hem wel goed aangesloten...

uit de fan komt zwart en rood.

zwart op de rode draad uit de molex
rood op de gele draad uit de molex.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:20

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Op vrijdag 10 mei 2002 16:47 schreef Karreman het volgende:
nope.. is normaal
Lekker slimme/nuttige opmerking: Het is niet normaal, normaal draait die fan dus op 12V, dat is normaal. Nu op 7V draait ie langzamer en verplaatst dus minder lucht, oftewel de temperatuur gaat omhoog. De vraag hier is of dat kwaad kan. Alleen worden er verder geen details gegeven en is er zoiso niet "ff" antwoord op te geven omdat het nogal van de situatie afhankelijk is. Ik zou zeggen hou de temperatuur even in de gaten, meet het desnoods en als de boel (voeding c.q. lucht die eruitkomt) niet al te heet wordt zou ik het lekker zo laten.

Ter verglijking ik heb hier ook een server staan (Athlon 600) met een 200W voeding die op 7V draaiende FAN heeft en een CPU (tis SlotA) met een dual fan cooler waarvan de fans in serie staan (2x6V ipv 12V dus).. en dat werkt prima ookal staat ie 24/7 aan... zelfs onder full load en de boel is heerlijk stil (in combinatie met een single platter Barracuda IV)

Laat maar.. .

• Icey
dus ff alles in de gaten houde, en daarna nergens zorgen over maken :D