Toon posts:

Vast lopers met games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De tranen rollen over mijn wangen, als ik aan het gamen ben kan het maar zo zijn dat mijn pc besluit om terug naar de desktop te springen of de pc gaat rebooten.
Pc kan ook blijven hangen in het spel zelf.

Alleen met gamen heb ik er last van....ik kan uren op internet of whatever, zolang het maar geen games zijn.
Kan optreden na 2 minuten of na 2 uur...er is geen peil op te trekken.

Specs:

Abit KG-7
Athlon 1800+
1 Gig PC2400 Corsair Cas2 geheugen
Asus GeForce 4 Ti4600 (V8460 Ultra)
2 HHD's van IBM (40+60 gig)
SBlive 5.1

O.S. XP prof.

Wat heb ik allemaal al geprobeerd:

Geheugen terug gezet op 100Mhz
Laatste bios versie
Laatste drivers (van alles wat in de pc hangt)
Shadowing uitgezet in bios
ACPI uitgezet (geen irq conflicten)
Temperatuur in de gaten gehouden...proc wordt niet warmer dan 50 graden.
Voltages staan goed.

HELP !

Verwijderd

Is dat bij een of meer spellen?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ghm, probeer iig. even in Windows 'reboot bij fout' uit te zetten, misschien krijg je dan gewoon een BSOD te zien.

Ik gok trouwens op het geheugen wat misschien brak is, probeer eens met MemTest86 je geheugen te testen op fouten.

Verwijderd

Gatenkaas!

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 17:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je kan beter vragen met welke games niet ;)

Memtest was oke, niks aan de hand.

Weet iemand een goede mobo test ?
(Ga zelf ook zoeken) :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb ooit een bijna zelfde soort probleem gehad met mijn EPoX 8k7a, bleek brak moederbord te zijn (nu een 8kha+ *D )

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Op vrijdag 10 mei 2002 17:06 schreef Reyes het volgende:
Je kan beter vragen met welke games niet ;)

Memtest was oke, niks aan de hand.
Helaas zegt dat niet alles. Ik denk dat je games de boel gewoon zaarder belasten. Ik denk als je een goede inbrand test vind die de boel ook doet crashen dat je nog niet weet waardoor het komt.

En nu ga ik vervelend doen:
-Heb je de laatste video drivers? (vervelend he dat ik dat TOCH nogmaals vraag)
-Gebeurt het vaker als het warm is? Is het stroomnet waar je ziet stabiel?
-Kun je ook de temparatuur van je grafische kaart monitoren?
-Kun je er hardware uit halen om de boel stabiel te krijgen? Wellicht heeft je voeding het zwaar. (ik zit te denken aan 1 HD en geluid.) Oude bescheiden video kaart? Een goede voeding kan veel helpen bij instabiele systemen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

ik denk dat de +5 volt lijn gewoon niet sterk genoeg is van de voeding. Probeer ook eens een koetje te draaien gedurende een uur ofzo, en kijk of de problemen dan ook optreden.
Nu het het ram niet is (bijna zeker met memtest) verdenk ik de voeding hevig ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Enermax 350 watt.
Dat moet toch wel voldoende zijn :?

Gloednieuwe videokaart (zie boven).

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
Op vrijdag 10 mei 2002 18:34 schreef Reyes het volgende:
Ik heb een Enermax 350 watt.
Dat moet toch wel voldoende zijn :?

Gloednieuwe videokaart (zie boven).
Dat zou zat zijn :).

Ga eens na, wat voor error het is :). Dit kan namelijk heel veel schelen :P.
En probeer eens win XP pro er af te donderen en een win 98 of of win 2k er op te zetten.

Eff vragen :), probeer eens de asus 27.50 drivers :). Die zijn rete stabiel :9...

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:26

Sorcerer8472

Mens sana?

Kan toch zijn dat er iets met je koeler is, maar daar zou je achter kunnen komen door een koetje ofzo constant te draaien.
Geheugenchipje gefrituurd zou ook nog kunnen... kun je dacht ik testen met SiSoft Sandra.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

- draai 3dmark eens. waar loopt deze vast?
- reinstall direct X
- Je hebt de relevant mobo-drivers geinstalled? (via 4in1, piel eens wat door vsync uit tezetten, AGP terug naar 2x etc)

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Topicstarter
Ga eens na, wat voor error het is . Dit kan namelijk heel veel schelen . Helaas kan ik niet zien wat voor error die geeft, spel loopt vast, schiet terug naar desktop of pc reboot (alle zonder foutmelding)
En probeer eens win XP pro er af te donderen en een win 98 of of win 2k er op te zetten. Dat is mijn laatste optie

Eff vragen , probeer eens de asus 27.50 drivers . Die zijn rete stabiel ...Ik draai nu op 27.42 en op Asus site kan je 28.80 downloaden..zijn dat beta's ?

Kan toch zijn dat er iets met je koeler is, maar daar zou je achter kunnen komen door een koetje ofzo constant te draaien. Processor wordt niet warmer dan 50 graden..lijkt me dan niet dat er iets met de koeler is ???
Geheugenchipje gefrituurd zou ook nog kunnen... kun je dacht ik testen met SiSoft Sandra. Kan ik nog proberen

- draai 3dmark eens. waar loopt deze vast? Heb ik gedraaid en dat loopt weer niet vast (score was 9306) :)
- reinstall direct X Is al gebeurt
- Je hebt de relevant mobo-drivers geinstalled? (via 4in1, piel eens wat door vsync uit tezetten, AGP terug naar 2x etc) Ook dat heb ik geinstalleerd en heb zitten vroeten in de bios maar resultaat was helaas :(

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

gebruik je een tool zoals vcool om je cpu temp te laten dalen ??? is je voeding wel in orde ?

4015Wp west (Dordrecht)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
mijn computer loopt ook constant vast en nu is zelfs me windows beschadigt :? en alles wat met 3d heeft temaaken loopt vast maar windows zelf is perfect stabiel kan heel de dag up zijn met 80% stres van me hardware of meer en me compu blijft goed cool CPU 56 MAX case 27 MAX voor specs zie me game sys

maar zou het dus kunnen dat me mobo gaar is ? want ik heb windows al paar keer over nieuw geinstalled maar steeds vaker loopt hij vast en met me nieuweste spel dugeon siege heb ik niet eens kunnen speelen omdat ik of een exceptional error krijg of gewoon freezed :(

[edit] ow ja hij blijft ook steeds vaker in post hangen voor ik in windows ben de eerste week had ik dat niet en deed alles het perfect ( heel de dag 3d mark demo draaiend met 140 FPS AVG >:) ) maar nou wordt alles veel brakker )

• Ruuddie
  • Laatst online: 08-08 12:15
Reyes, je zei dat je GF4 Ti4600 gloednieuw was. Heb je alles opnieuw geinstalleerd met het inbouwen van de nieuwe kaart? Of draai je nog op de oude install? Als je nog op de oude install draait, was die wel stabiel toen je oude videokaart er nog in lag? En als je nog je oude OS draait, probeer us alles opnieuw te installeren, helemaal clean.
Misschien hebben je gamez wat trekjes van je vorige videokaart meegenomen. Dit denk ik omdat 3DMark wél goed draait. Die gebruikt namelijk geen specifieke settings voor bepaalde videokaarten, maar draait gewoon alles psies hetzelfde. (geen verschil in detail en zo)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles opnieuw geinstalleerd.

Maar het komt niet door de nieuwe videokaart...met mijn vorige videokaart had ik precies dezelfde problemen.

Ik ben er uit....ik ga morgen een nieuwe mobo kopen en alles opnieuw installeren, dan hoop ik (het moet) dat ik er geen last meer van heb.

Ik hou jullie op de hoogte :)

Verwijderd

Gooi je kast is open!! En speel dan nog een keer, 99% dat t verholpen is. Dit probleem is vaak te wijten aan een te hoge temp.

Verwijderd

Topicstarter
Ook de kast heb ik nu open gehad en wat denk je....ik hoor bij die 1ne procent |:( :'(

• Termi
  • Laatst online: 23:25
Op vrijdag 10 mei 2002 23:18 schreef naadnek het volgende:
Gooi je kast is open!! En speel dan nog een keer, 99% dat t verholpen is. Dit probleem is vaak te wijten aan een te hoge temp.
Temp lijkt me niet :(. Want de temperatuur van cpu is zo'n 60 graden, dan zal de videokaart daar ook rond zweven.

Persoonlijk zou ik eerst een win XP er af halen, en op nieuw installeren :).

En dan de volgende volgorde doen van installeren => Win XP => eerst via 4in1 v4.37/8 => ASUS!! 27.42 => dan pas de rest.

Haal eens je Sound Blaster Live ! er uit :? Want het schijnt dat deze geregeld voor problemen zorgt :9>

Draai je wel de laatste bios :?

Op www.viahardware.com => Abit kg7-(raid) staat zeer veel info over je board waar die problemen kan hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu geen zin meer an :)

Morgen weer een dag...dan ga ik wel alles opnieuw doen.
Zal morgenavond posten of alles gelukt is !

• Roberto
Op zaterdag 11 mei 2002 00:38 schreef Reyes het volgende:
Ook de kast heb ik nu open gehad en wat denk je....ik hoor bij die 1ne procent |:( :'(
maar ik niet kheb 5 case fans maaruh ? geeft een SB live 5.1 probs met een EPOX 8K3A+ ? want dan haal ik ff een audigy ;) want dat constant vast loopen vind ik maar nixx ( aleen als ik det XP instal met normal drivers geen prob aleen veel minder FPS :( )

Verwijderd

Ik denk dat het geheugen niet meer zo goed is.
Met internet enz belast je de pc niet zo erg mee.

Speel je een zware 3d game dan stress je het geheugen erg.
Dan kan het zijn dat het geheugen het niet meer kan trekken en krijg je een reboot.
Data begint allemaal corrupt te worden.

Ik weet uit eigen ervaring dat XP heel gevoelig is voor geheugen dat niet helemaal goed werkt.

Gebruik je win2k dan kan het zijn dat er helemaal geen problemen zijn.

Ik heb wel een test progje
Checkit Pro.
Die test geheugen mobo videokaart enz.
Programma start vanaf de bootflop.

Mail me maar ff of je daar interesse voor hebt.

• dr snuggles
  • Niet online
Stop je geluidskaart eens in het 5e pci slot (onderaan) en haal alle andere pci kaarten (mocht je die nog hebben) eruit.

Zet je geheugen van cas2-> cas 3. En op standaard ipv turbo .

Installeer de nieuwste Live drivers (deze zijn officieel nog niet uit!).
ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/sp20501-21000/SP20920.exe
(Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/490860/)

Installeer de nieuwste via 4in1 drivers als je een via chipset hebt:
ftp://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/4in1438(2)v(a).exe

Reinstall directX 8.1

Delete al je temporary files die in je c:\windows\temp staan.

Verwijderd

Topicstarter
Na uitgebreid testen doet eindelijk mijn pc het :)

Oplossing: Nieuw moederbord.
Heb de Asus A7V333 gekocht.

Dank aan 1 ieder die mee heeft zitten denken :)

Verwijderd

ik heb 't zelfde probleem als jij, en een vriend van me ook.

Volgens mij komt 't dat de processor niet goed genoeg gekoeld wordt.

Want bij jou en die andere jongen verschillen alle dingen op de processor na (ik heb dan wel een 2000+), dus ik denk dat er gewoon extra koeling nodig is, want toen de kast openstond had ik deze problemen niet.

• Roberto
Op zaterdag 11 mei 2002 21:30 schreef Reyes het volgende:
Na uitgebreid testen doet eindelijk mijn pc het :)

Oplossing: Nieuw moederbord.
Heb de Asus A7V333 gekocht.

Dank aan 1 ieder die mee heeft zitten denken :)
zal mij mobo ook kapot aan gaan zijn ? omdat hij soms blijft hangen bij post en als ik det xp instal dat al me 3d aps freezen :? want dan ga ik terug kheb er nog garantie op ( EPOX 8K3A+ )

• JsB
  • Niet online

JsB

Soms is het gewoon een combinatie van onderdelen die toevallig niet goed werkt en is er geen aanwijsbare oorzaak. Zo heb ik een msi k7t pro 2 a en kocht ik een jaar geleden ofzo een geforce 2 gts. Dat was dus een ramp, het 3d gebeuren liep steeds vast. De enige manier om dat te voorkomen was de agp texture in bios op nul zetten. Als je dat doet is je agp bus in feite een pci bus en dat schiet dus niet op.

Maar goed ik had die kaart eem maand en kon hem na wat aandringen in de winkel toch nog terugbrengen. Ik heb toen een ATi Radeon gekocht en nooit meer problemen gehad.
Pagina: 1