Geforce ti koelt niet goed?

Pagina: 1
Acties:

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:02

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Topicstarter
Hoi, Ik heb twijfels of mijn pixelview geforce 2 ti wel goed koelt. Ik heb de search al gebruikt maar kon niets vinden over problemen met koelers.

Ik heb mijn kast blootgelegd zodat ik de koeler van mijn 3d kaart kon zien. Als ik mijn pc aanzet begint die soms pas heel laat en te rustig te draaien in mijn ogen. En aangezien er geen temp sensor op zit weet ik niet of ie te heet wordt ja of te nee.

Dus mijn vraag is:

Is het normaal dat je koeler van je 3d kaart niet altijd voluit gaat als je je computer opstart want ben nogal bang dat er iets mis is?

(sorry als dit wel in de search stond, maar heb wel gekeken)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Verwijderd

Misschien wel een sensor?

Makkelijk achter te komen: tijdje spelen, PC uitzetten en direct weer aan. Hij's dan nog warm, dus zou direct moeten gaan koelen.

Indien niet, dan kan je ergens wel stellen dat je koeler gewoon een beetje sloom is.

Maar indien ondanks deze slome koeler de PC probleemloos blijft, is er niets aan de hand, toch?

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Topicstarter
Dankje, Ik zal het proberen. FF sof2 doen dan :)

Dus als ik het goed heb, kijkt die naar de temperatuur en aan de hand daarvan gaat ie harder of zachter draaien?

tnx voor de snelle reactie.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:47

TTLCrazy

Listen to Frankie

Op vrijdag 10 mei 2002 17:20 schreef martinho het volgende:
Dus als ik het goed heb, kijkt die naar de temperatuur en aan de hand daarvan gaat ie harder of zachter draaien?
hmm, zou wel leuk zijn als die dat deed. lijkt me eerlijk gezegd van niet, waarom zouden ze dat inbouwen, tis nou niet dat een koeler van een vga kaart zoveel lawaai maakt.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Verwijderd

Probeer sisoft sandra eens;onder video system information.
bij my geeft hij aan dat de temp van mijn geforce2pro 55c
is

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Topicstarter
Ik denk dat er op een pixelview geen sensors zitten :'(

In sisoft sandra zie ik het ook niet.

• VisionMaster
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Ik heb een Nvidia Geforce 2 Ti onlangs gekocht.
Ik vond de achterkant van dat ding enorm warm worden ter hoogte van de GPU. Ik heb nu voor weinig een Blue Orb gekocht en voldoet beter voor de koeling. Ik heb nog nergens een temp meting gedaan, maar weet al door het te voelen dat de temperatuur aanzienlijk is gedaalt.

Momenteel heb ik ook zo'n PCI-slot koeler. Dat ding zuigt warme lucht op en transporteerd het naar buiten. Deze heb ik boven mijn Geforce geplaatst om de oprijzende warme lucht te koelen die nogsteeds aanwezig is aan de achterkant van de GPU.

Mijn conclusie:
De standaard koeler voldoet prima ook bij regelmatig en veel gebruik (zonder overclocking).
Ik gebruik nu deze maatregelen en ze voeldoen meer aan mijn wensen om mijn pc lange tijd Veilig aan te kunnen laten staan.

suc6

I've visited the Mothership @ Cupertino

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Topicstarter
Ben ik weer. Ik had problemen met de koeler zoals eerder gezegd, maar nu maakt ie een hoop lawaai. Het lijkt alsof ie echt heel veel toeren aan het uitproberen is en dat hoor je dan ook echt goed. En ik zag vandaag voor het eerst dat het beeld ging schokken bij soldier of fortune. Kheb al gemaild naar gistron, want heb nog 5 maanden garantie.
Nu ff proberen om mijn oude ati uit de kast te halen ;(

Pagina: 1