Toon posts:

Crystal Orb

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
1 vraagje:

Is de crystal orb van thermal take geschikt voor het koelen van de chipset van mijn mobo?

Mobo = MSI k71266 Pro-2

Wilde het even weten voor ik hem aanschaf. 8-)

Verwijderd

In principe wel controleer alleen wel even of de aansluit punten wel goed zijn! (denk het wel)

Verwijderd

Neem geen cristal orb >> veel herrie slechte koeling
Neem een zalman heatsink deze kan op je north of south bride zonder fan, heb ik ook en dit werkt veel beter
Kijk bij www.freezinghardware.nl daar hebben ze hem wel

Verwijderd

Topicstarter
slechte koeling? Ik wilde eerst de blue orb nemen maar die blijkt nog meer bagger te zijn.. maar deze is duz ook nix?

Verwijderd

Topicstarter
en welke van zalman is dan de best :?

Wil extra koeling omdat ik me fsb nog wat omhoog wil krikken.

Verwijderd

Je kunt gewoon de NB32 nemen. Is voor de northbridge gemaakt, en zo warm worden die dingen echt niet dat je ze met een fan móét koelen, met een flinke passieve heatsink kan het ook makkelijk, ook als je wolt overklokken.
Maar als je het echt niet aandurft neem dan de ZM17-CU, is voor je GPU gemaakt, die kan dus echt wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, er zit nog coolpasta bij die nb32 ook, is die zwart goed genoeg? Of is die gele/oranje (nb32j) toch net ietsje 'veiliger'?

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 14:51

Jesse99

Everything's Tweakable!

'k wilde een blue orb ook, wegens uitverkocht zijn een crystal orb genomen voor de chipset op m'n mobo...
En viel idd tegen, montagepunten net niet ver genoeg uit mekaar, en een paar dikke elco's verhinderde dat het ding uberhaupt fatsoenlijk op de chipset kon...
Wat koelpasta betreft zweer ik bij Arctic Sylver, maar een zelfklevende pasta zou me hier ook wel een oplossing bieden >:)

New pc under construction...

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 14:51

Jesse99

Everything's Tweakable!

Verrek ik roep ook eens iets wazigs, wordt die zalman ook nog echt met adhesive koelpasta geleverd B-)

New pc under construction...

Verwijderd

Topicstarter
Is dit een goeie cooler voor me xp2000+ ?

Titan TFD-8025M12B - 80 x 80 x 25 mm.

Heb nu een cooler master maar die maakt way te veel geluid, en deze is nogal goedkoop vond ik 8-)

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb hier ook een Blue Orb, alleen hij past niet op m'n ECS K7S5A ;(

Om m'n 1600+ te koelen gebruik ik btw. een ThermalTake Dragon Orb 3 (veel lawaai, maar superkoel :P )

T.net gallery | V&A ads

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 23:03
Op vrijdag 10 mei 2002 16:37 schreef markster het volgende:
slechte koeling? Ik wilde eerst de blue orb nemen maar die blijkt nog meer bagger te zijn.. maar deze is duz ook nix?
Ik heb hiero een blue orb voor op mijn geforce 1 ddr, maar werkt echt perfect, geen herrie, constante koeling enz.

Verwijderd

Topicstarter
:? Nouja, lamaar, ik heb nu al een passieve cooling van zalman gekocht voor mijn northbridge. scheelt ook weer wat geluid ;)

Heb meteen ff een 120mm fan gekocht en een 80 voor mijn CPU :7

Me system tmep is nu 42C.... Moet ik maar eens ff oplossen |:(

Verwijderd

Zoeken op 'Crystal Orb' had wonderen gedaan...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.