Core voltage Athlon XP op 1.8v?

Pagina: 1
Acties:

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb een Athlon XP op een AsusA7V 266. Nou viel mij op dat de proc onder stress in de 70 graden komt te zitten.. Lijkt me een beetje te warm.. Er zit een goede koeler op (zalman) en die zit er goed op..

Nou viel me op dat in de bios de core voltage 1.75 aangeeft(zoals het hoort), echter Motherboard monitor (in windows XP) geeft 1.82v aan ! Dit lijkt me misschien de oorzaak van de extra warmte.. Ik heb 's gehoord dat dit een bug van het moederboard is ?? Weet iemand hier wat meer over? Graag heb ik het voltage ook in windows xp wat lager

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Op vrijdag 10 mei 2002 16:19 schreef Wilde het volgende:
Ik heb 's gehoord dat dit een bug van het moederboardis ??
half Nederlands, half Engels :)

ontopic:
als je dat in werkelijkheid zo hoog hebt wordt ie ook niet zo warm hoor. Wat geeft ie in het BIOS aan?

Verwijderd

Ik zou zeggen verlaag het voltage en word wijzer..

Heb hier nu een XP1600+ @1600Mhz op 1,72V :P Opzich wel humor, lager voltage en toch 200Mhz erbij. Ghe! :7

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probleem met dit asus board is dat je het voltage niet lager dan 1.75 in kan stellen.. In het bios geeft hij netjes 1.75 aan, echter eenmaal geboot in Windows XP staat ie weer op 1.82v

Misschien dat er iemand met a7v 266 dit eens bij hem kan controleren ?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Verwijderd

Wat is dat voor een vaag board, dat je het voltage niet op 1.55 V als minimum kan zetten. Het is bij de meeste bordjes zo dat de Bios lager aangeeft dan de Mobo-monitor tool, nothing to worry about!

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 17:47 schreef Jambek het volgende:
Wat is dat voor een vaag board, dat je het voltage niet op 1.55 V als minimum kan zetten. Het is bij de meeste bordjes zo dat de Bios lager aangeeft dan de Mobo-monitor tool, nothing to worry about!
Dat kan idd op sommige boards niet. Maar geloof altijd het bios. Is die temp ook uit het bios? Dan zou ik er toch eens wat aan doen, want 70 graden is echt teveel. Misschien ben je ietsjes te enthousiast geweest met coolpasta :?

Verwijderd

kijk op het mobo daar staan de jumpers op de ena hoogste stand

die moet je op 1.675/1.7 zetten en dan in de bios ook op 1.75 dat scheelt iets... ook moet je je jumpers zo zetten voor een athlon palomino core, standaard staan deze op athlon/duron.

en 70 graden is waaaaay te heet...

welke zalman heb je?

ik haal met mn zalman 6000aicu 49 graden idle en 53 stressed in vind dit al teveel.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bekend probleem .. ga maar van het moederbord uit ..
Zie ook voor dezelfde problemen:
[topic=485505]
[topic=481833]

En inderdaad 70graden is veel te hoog ? Heb je wel kastkoelers erin zitten ? Zoniet .. haal de linkerkap van je pc (of in zun geheel) en kijk dan of je temp. daalt..
Zodra je nl. geen ventilatie in je kast binnen hebt probeert je cpu koeler alleen maar de warme lucht die die produceert weer terug te duwen richting je processor.. wat dus totaal geen koelingseffect heeft.
Zit je cpu koeler er wel goed op ?
AthlonXP 1800+ / Asus A7v266 idle hier 48 .. stressed 54 ..
Spire cooler

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heb je die fan van je zalman setje wel op 12 V draaien ? Op silent modus kan hij je athlon XP niet voldoende koelen.

De waardes van die progie om voltage en temp te meten kloppen vaak niet echt. Voel eens met je hand of je cpu idd zo heet wordt. (Wel eerst aarden aan je kast)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Ik weet wel dat die afwijking in voltage goed kan. Ik heb een KT7A en mijn voltage is automatisch hoger als ik instel in de bios, 99% zeker dat dat bij jou ook zo is. Dat komt door de onnauwkeurigheid van de chip die daarvoor zorgt.

Daarom was ook die voltage mod mogelijk op verschillende boards, die maakte de onnauwkeurigheid groter waardoor je voltage hoger kan te liggen.

Suck6 nog met je warmteprobleem :)

I see dead pixels...

Pagina: 1