Ik zit met een beetje een wazig probleem met een crontab op een van de servers waar ik op werk:
Ik heb een script geschreven dat dagelijks een aantal "Failed" directories moet gaan monitoren, en als er 1 of meer bestanden in staan die automatisch gaat melden aan mij (via mail dus).
Dit script werkt (geen enkel probleem). Echter als ik dit in mijn user-crontab zet (ik heb geen root access, dus dit zal moeten) wordt het niet opgepakt door de cron.
crontabregel:
44 15 * * * /home/jl/failed_monitor.sh > /home/jl/bla.log 2>&1
Ik krijg echter totaal geen output (zelfs niet in bla.log).
Vervolgens denk ik: dan maar eens mijn cron testen:
49 15 * * * echo bla > /var/tmp/bla.log 2>&1
wederom geen logbestand. Bizar dus.
De cron draaid wel (als ik ps -ef | grep cron doe, zie ik dat /usr/sbin/cron als proces draaid (als root), echter aangezien ik geen root-access heb kan ik dit script niet in de system cron zetten.
Heeft iemand een i.d. waar dit aan kan liggen?
Ik heb een script geschreven dat dagelijks een aantal "Failed" directories moet gaan monitoren, en als er 1 of meer bestanden in staan die automatisch gaat melden aan mij (via mail dus).
Dit script werkt (geen enkel probleem). Echter als ik dit in mijn user-crontab zet (ik heb geen root access, dus dit zal moeten) wordt het niet opgepakt door de cron.
crontabregel:
44 15 * * * /home/jl/failed_monitor.sh > /home/jl/bla.log 2>&1
Ik krijg echter totaal geen output (zelfs niet in bla.log).
Vervolgens denk ik: dan maar eens mijn cron testen:
49 15 * * * echo bla > /var/tmp/bla.log 2>&1
wederom geen logbestand. Bizar dus.
De cron draaid wel (als ik ps -ef | grep cron doe, zie ik dat /usr/sbin/cron als proces draaid (als root), echter aangezien ik geen root-access heb kan ik dit script niet in de system cron zetten.
Heeft iemand een i.d. waar dit aan kan liggen?
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me