Toon posts:

[PS6] action op geselecteerde tekst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag een action opnemen in Photoshop 6, waarbij ik de geselecteerde tekst een nieuwe kleur geef, en underlined maak. Maar, als ik op de recordbutton klik, wordt de selectie gedeselecteerd, en geldt de action dus op de hele layer.

Iemand een idee?

Thanks,

Jacco

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Denk niet dat dat gaat lukken, is de tekst namelijk iedere keer hetzelfde?

Dit klinkt meer als iets voor Word :)

Flickr

Verwijderd

het gaat inderdaad niet werken, actions kun je alleen maken met opdrachten die je via 'menu's' kunt aansturen. geselecteerde tekst is dat niet.

andere methode verzinnen ...

Verwijderd

Topicstarter
DeFect: Het idee is juist dat ik eerst zelf een stukje tekst selecteer in Photoshop, en dan de action laat spelen. Dus het maakt niet uit of het steeds dezelfde tekst is...

Goose: Hmmm, is tekst kleur en style niet als menu te benaderen? En wel voor een hele layer?

Ohwell, voorlopig lukt het me niet en doe ik het met de hand, maar als iemand nog een goed idee heeft...

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Op vrijdag 10 mei 2002 16:47 schreef nieuwland het volgende:
DeFect: Het idee is juist dat ik eerst zelf een stukje tekst selecteer in Photoshop, en dan de action laat spelen. Dus het maakt niet uit of het steeds dezelfde tekst is...
Het idee van actions is ook dat je ze in een batch proces kan gebruiken, jouw handeling zou bij verschillende stukken text nagenoeg onmogelijk zijn en dus niet als batch uit te voeren, daarom is het redelijk logisch dat hetgeen jij wil niet mogelijk is via een action.

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
OK, klinkt inderdaad logisch. Maar 't is wel jammer. Nu alles met de hand...

Thanks anyway!

Verwijderd

en record -> dan selecteren lukt ook niet?
dat'ie als het ware de actie "selecteer textlayer" opneemt?

ik zal wel weer wat nutteloos aan het blaten zijn :z

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Op vrijdag 10 mei 2002 18:16 schreef nieuwland het volgende:
OK, klinkt inderdaad logisch. Maar 't is wel jammer. Nu alles met de hand...

Thanks anyway!
Hoe zou photoshop dan moeten weten welk stuk tekst hij zou moeten selecteren? waarom zet je niet gewoon de tekst waar je de bewerking wilt uitvoeren op een aparte layer?

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Topicstarter
Nee, photoshop hoeft niet te weten welk stuk hij moet selecteren. Het idee was juist dat ik zelf eerst een gedeelte van de tekst in een bepaalde ayer selecteer, en dan een action start. Alle tekst staat al in de photoshop-bestanden, dus dat nu eerst naar een aparte layer halen is helemaal niet handig.

Maar goed, alles is gebeurd. Handmatig dus. Ohwell.

Thanks again!
Pagina: 1