Toon posts:

Processor gemold ..???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik draaide mijn celly 533 altijd op 600 zonder moeite en zonder dat die ook maar iets warm werd.

Nadat ik echter vanwege mijn waterkoeling een beetje was aan het zagen en te lui was om mijn converterkaartje er effe af te halen, heb ik een stuk uit mijn converterkaartje gezaagd en voordat ik dat in de gaten had (de proc. starte natuurlijk niet)....was de processor zo warm als een tefal koekepan....
:-(

Nieuw converterkaartje gehaald ...maar nu blijkt dat ik hem op mijn oude settings niet meer gestart krijg. Als die XP begint te loaden begint die met een nieuwe start, alsof de processor te warm is....

Terug gezet naar 533 en lagere voltage doet die het wel ...maar dass natuurlijk k*t.....

Zou het kunnen dat de cpu naar de haaie is toen die op dat kapote converterkaartje gedraaid heeft???....of zou dan helemaal niks meer doen als die echt kapot was????
:?

Verwijderd

Misschien zit je koeler er gewoon niet op, want imho is de oorzaak dat de cpu te warm wordt...

Verwijderd

Topicstarter
jawel...Koeler zit er wel op...mijn oude titan ....dus niet de nieuwe waterkoeling....
Werkte voorheen altijd met de Titan op 600 mhz....geen probleem..

Verwijderd

Topicstarter
Hij draaide voorheen zelfs plus minus 20 minuten zonder enige koeling op 600 Mhz voordat die uitvalt....en werd nauwelijks warm. Als ik hem nu al 2 seconde aan heb staan is die zo warmd dat je er een ei op kunt bakken,,vandaar mijn vraag of die processor misschien naar de haaien is...
Zou het kunnen dat de proc. beschadigd is en dus minder presteert?

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Op vrijdag 10 mei 2002 16:10 schreef Mauriceje het volgende:
Hij draaide voorheen zelfs plus minus 20 minuten zonder enige koeling op 600 Mhz voordat die uitvalt....en werd nauwelijks warm. Als ik hem nu al 2 seconde aan heb staan is die zo warmd dat je er een ei op kunt bakken,,vandaar mijn vraag of die processor misschien naar de haaien is...
Zou het kunnen dat de proc. beschadigd is en dus minder presteert?
Dat zou zeker kunnen jah... Ik denk dat je dan nog wel mazzel hebt dat ie het in ieder geval nog doet...

Wel een beetje je eigen schuld natuurlijk... Modden is leuk, maar je moet wel een beetje op je spullen letten...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

misschien geeft dat converterkaartje een hogere spanning aan je proc. dan wordt ie veeel warmer of die vorige gaf een lager voltage dat ie daarom juist "koud" bleef

Verwijderd

volgende keer iets voorzichtiger doen!!

Verwijderd

een proc is kapot of niet, als ie op lager wel draait, is ie niet kapot ;)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 09:35
voltage nog wel gelijk? En je hebt zelfde koelprut enzo gebruikt, en alles er goed op zitten?

En als dat allemaal klopt, nog eens proberen met je plee erop >:)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

beetje offtopic :)

PICS PICS :)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:04
Hij draaide voorheen zelfs plus minus 20 minuten zonder enige koeling op 600 Mhz voordat die uitvalt..
omg, dat je dat uberhaupt al probeert |:(

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 20:49 schreef FragFrog het volgende:
voltage nog wel gelijk? En je hebt zelfde koelprut enzo gebruikt, en alles er goed op zitten?

En als dat allemaal klopt, nog eens proberen met je plee erop >:)
Nadat ik de koelpasta heb toegevoegd deed die het weer en tot nu toe geen problemen...(dach eerst dat het nie zo een vaart zou lopen zonder die pasta, daar hij ja zelfs zonder enige koeling draaide 20 minuten lang ).
Maar goed ales doet het ;) weer zodat we weer met 600Mhz langs paginas kunnen surfen om met het slijm in de mond te kijken naar de grote jongens genaamd Northwood etc. waar we nog effe voor moeten sparen... ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 20:56 schreef P5ycho het volgende:

[..]

omg, dat je dat uberhaupt al probeert |:(
Nou, ik heb het zelf niet geprobeerd. Mijn vriendin heeft dit voor mij gedaan... |:( toen ik naar de winkel was om nog wat extra's te kopen voor mijn compje en hij half ontleed was.... starte zij hem doodleuk op om me daarna te zeggen dat het maar een k*t computer was daar die na 20 minuten telkens weer uitsprong....
;)

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 18:11 schreef Mauriceje het volgende:

[..]

Nou, ik heb het zelf niet geprobeerd. Mijn vriendin heeft dit voor mij gedaan... |:( toen ik naar de winkel was om nog wat extra's te kopen voor mijn compje en hij half ontleed was.... starte zij hem doodleuk op om me daarna te zeggen dat het maar een k*t computer was daar die na 20 minuten telkens weer uitsprong....
;)
euh..je zegt het toch tegen je vriendin dat je compie kapot is |:(

rofl

Verwijderd

Vrouwen en PC's :D

Verwijderd

Ik zou het zeer op prijs stellen als je een plaatje zou kunnen plaatsen zodat ik kan zien wat er stuk is gegaan bij het zagen.
je kunt je plaatje hier uploaden.
Alvast bedank.
:)

Verwijderd

NIKS :(

Verwijderd

mayb is het die foto onder je nick

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op vrijdag 10 mei 2002 20:18 schreef ThaQuick het volgende:
een proc is kapot of niet, als ie op lager wel draait, is ie niet kapot ;)
He he, zo zwart wit zitten procs nou ook weer niet in elkaar. Hij kan namelijk ook een beetje kapot zijn, zie het topic in mijn sig :+

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

hij heeft het toch weer goed?

Verwijderd

Gewoon gezegd lompe aktie }:O |:(
ps. Blij zijn met zo`n vriendin! mijn moeder is nog erger die belde mij op school op om te waarschuwen dat ik de zijkanten van mijn pc had liggen :P

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zaterdag 11 mei 2002 19:18 schreef garnage het volgende:

[..]

euh..je zegt het toch tegen je vriendin dat je compie kapot is |:(

rofl
Ik trek altijd gewoon ff de voedingskabel eruit als er geen koeler opzit of er losse draden in hangen etc. Om te voorkomen dat mensen hem opstarten.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
misschien dat de convertor een beetje brak is.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Pagina: 1