herinstallatie Redhat 7.0 -> 7.3

Pagina: 1
Acties:

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 22:46

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Hoi,

Mijn linux ligt helemaal in puin en start niet meer op. 'Nu heb ik linux 7.3 geinstalleerd en de oude schijf gemount.
Voor samba heb ik de conf gekopieerd, maar hoe zet ik alle (80) gebruikers over en kan ik dan zo de home-dirs kopieren?? en hoe zit het dan met de rechten.

Ik ben al op zoek geweest, maar kan niets over een herinstallatie vinden :((

waar moet ik nog meer aan denken?

plz help

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

Verwijderd

Ik heb hier weinig ervaring mee, maar wel wat met linux systeembeheer. Kopieren van home dirs moet over het algemeen goed gaan als je ze maar met behoud van attributen kopieert. Dus cp -p
gebruiken. Ik zou het met 1 homedir proberen en zien wat er gebeurt als je als die user inlogt.
Gaat alles goed, doe dan hetzelfde met de rest. Let op dat je ook symbolische links meeneemt.
Voor samba zou ik zeggen is het kopieren van de smb.conf niet voldoende. Al die users moeten namelijk ook in de samba password file bekend zijn. Waar die staat weet ik zo 123 niet.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Z

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 22:46

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
het is een begin... ga het meteen proberen... als andere nog suggesties hebben hoor ik het graag. ook m.b.t. de mail + mailconfig (sendmail)

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

Verwijderd

cp -a voor copieren is handiger, dat gebruik ik altijd bij harddisk moves...

Qua users - je kan de lines uit de oude /etc/passwd copieren en naar de nieuwe /etc/passwd moven (ook voor /etc/groups doen), maar de passwds zul je niet kunnen overzetten, iedereen zal een nieuw password moeten krijgen (security).