Toon posts:

[Koeler] Coolermaster DP5-7H53F installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, vandaag eindelijk mijn nieuwe computer binnen. Twee weken erop gewacht want die eikels bij salland automatisering kunnen er echt nix van maar daarover komt nog wel een shopsurvey van mij. Ze hebben me dus de verkeerde koeler geleverd en omdat ik geen zin meer had om te wachten heb ik direct zelf eentje gekocht zie topic.
Nu ben ik deze aan het installeren (op de site van coolermaster kan ik geen installation guide vinden) maar ik heb het idee dat ik echt teveel kracht moet zetten om hem vast te maken. Hij ligt nu op de socket en is aan een kant al aan die drie haakjes geklemd van mijn a7v333 mobo,
maar als ik nu de andere kant wil vastmaken lijkt het wel alsof ik dat clipje ga verbuigen... iemand een id of dit gevaarlijk is of gewoon kracht gebruiken???

Alvast bedankt en aub geen gezeik over dat ik dat beter had kunnen laten doen want ik ben idd n00b hierin maar ik wil het graag leren dus wil ik het perse zelf doen.

Verwijderd

Is vrij normaal..het contact tussen de koeler en de CPU moet optimaal zijn, en daar is best veel kracht voor nodig.

Ik kan me goed voorstellen dat je daar ook niet echt happy van word, was ik ook niet toen ik m'n koeler erop moest zetten.. maar er zijn 2 dingen die je moet onthouden :

- Veel kracht zetten is goed, maar forceer niks
- houd de koeler altijd RECHT, ga hem niet kantelen, dan is het vaak dag CPU.

Veel suc6

Verwijderd

Je kunt ook nog proberen met een (platte) schroevendraaier te werken.. leg voor je gaat beginnen even een prop keukenrol ofzow ff naast de socket voor het geval dat je uitschiet..

Zet dan de schroevendraaier op de clip die moeilijk gaat , en druk hem stukje bij beetje naar beneden, maar kijk uit dat je niet uitschiet!

Verwijderd

Topicstarter
een prop keukenrol voor de tranen jah :P
maar bedankt ik ga het even proberen ik heb het zonet nog ff geprobeerd en het clipje geeft behoorlijk mee dus ik denk dat het wel kan ja

thx

Verwijderd

Topicstarter
w00000t hij zit :):):):):):):)
brrr nou dat was de eerste keer eigenlijk nix an whoopie :9~

Verwijderd

gefeliciteerd :)

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 13:31
Laat effe weten hoe die koeler bevalt!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:54
ja ik ben ook benieuwd..

trouwens, ik wil graag weten wat voor een systeem je hebt besteld,
ik was ook van plan een compleetsysteem daar te bestellen.
naja, onderdelen dan ;)

PVoutput

Verwijderd

Ojee.
Ik had dezelfde koeler geprobeerd, echter werkte de temperatuursensor plots niet meer.
Ik moest het mobo losschroeven om de koeler te verwijderen.
Want als je dacht dat het moeilijk was het ding op de cpu te zetten, probeer hem maar eens eraf te halen. :)
Pagina: 1