Hoi
Is het veilig om bij een MSI moederboard, de BIOS te updaten via Internet? (Via live-bios?)
Tnx
Is het veilig om bij een MSI moederboard, de BIOS te updaten via Internet? (Via live-bios?)
Tnx
Verwijderd
Hou die politiek voor je en uit die niet op dit forumOp vrijdag 10 mei 2002 16:11 schreef m-m het volgende:
Ik heb t met mijn Gigabyte mobo ook gedaan en ik moet zeggen dat ik doodsbenauwd was en het ook nooit weer ga doen....
Heeft je gigabyte geen Dual Bios dan? Dan heb je toch geen reden om een adrenalinestoot te krijgen?Op vrijdag 10 mei 2002 16:11 schreef m-m het volgende:
Ik heb t met mijn Gigabyte mobo ook gedaan en ik moet zeggen dat ik doodsbenauwd was en het ook nooit weer ga doen....
De doos zegt van wel, het boekje echter niet en ik kan ook geen 2e chip op t bord ontdekken. tis ook al wel een wat oudere.Op vrijdag 10 mei 2002 16:23 schreef cdgrit het volgende:
[..]
Heeft je gigabyte geen Dual Bios dan? Dan heb je toch geen reden om een adrenalinestoot te krijgen?
* m-m is al aan het praten met crewOp vrijdag 10 mei 2002 16:31 schreef Strofos het volgende:
M-M, die signature die zou nog wel eens heel verkeerd kunnen vallen bij sommige mensen, ik denk dat het verstandig is als je hem weghaald..
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Op vrijdag 10 mei 2002 16:14 schreef neo2001 het volgende:
[..]
Hou die politiek voor je en uit die niet op dit forum
"rooie"
Forget your fears...
...and want to know more...
Dat kan ja. Maar daar schieten we niks mee opOp vrijdag 10 mei 2002 16:41 schreef Strofos het volgende:
ik denk alleen dat er nog wel meer van dit soort kleine botsingen kunnen komen, en kleine botsingen kunnen ook groot worden..
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Heb je gelijk in, maar aan de andere kant zullen de PF-aanhangers meer dan wie dan ook beseffen dat het ook belangrijk is om je mening te kunnen uitten. En ik heb m inmiddels al wat ontschreeuwtOp vrijdag 10 mei 2002 16:41 schreef Strofos het volgende:
Valt niks uit te vechten, en ik zeg ook niet dat de sig verwijderd moet worden.. ik denk alleen dat er nog wel meer van dit soort kleine botsingen kunnen komen, en kleine botsingen kunnen ook groot worden..
That's all
u can fool all people some time and fool some people alltime
Verwijderd
Wat een rare opmerking (ik heb het over hoe szijn sig er nu uitziet, misschien heb ie hem net veranderd) Maar weken zoniet maanden lang hebben mensen in hun sig reclame gemaakt voor Pim Fortuyn. Waarom zou hij dan geen reclame voor PvdA mogen makenOp vrijdag 10 mei 2002 16:31 schreef Strofos het volgende:
M-M, die signature die zou nog wel eens heel verkeerd kunnen vallen bij sommige mensen, ik denk dat het verstandig is als je hem weghaald..
/dev/null
//offtopic: hetzelfde, maar dan in boldOp vrijdag 10 mei 2002 17:37 schreef scollon het volgende:
[..]
Wat een rare opmerking (ik heb het over hoe szijn sig er nu uitziet, misschien heb ie hem net veranderd) Maar weken zoniet maanden lang hebben mensen in hun sig reclame gemaakt voor Pim Fortuyn. Waarom zou hij dan geen reclame voor PvdA mogen maken.
<ontopic>
Bios over internet is denk ik net zo gevaarlijk als elke biosflash onder windows. Dos is veiliger.
</ontopic>
dikzak
Vanaf je HDD. Het is maar een idee hor!Op vrijdag 10 mei 2002 17:44 schreef Strofos het volgende:
Hmm ok, maar hoe flash je een bios zonder floppy drive? is dit ook te doen vanaf CD-ROM ?
klopt dos loopt eigenlijk nooit vastOp vrijdag 10 mei 2002 17:40 schreef I_Stealth_I het volgende:
Er zijn gewoon dingen die je gewoon ouderwets NIET in windows moet uitvoeren. En BIOS-updaten is daar bij mij 1 van. Proggie zal maar vastlopen of je bios niet helemaal goed bijwerken.
Viva la Netherlands!
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Dat wordt dus redelijk afgeraden door de meeste mobo-fabrikanten (vanaf je hdd onder dos in niet erg slim, heeft met de manier waarop DOS-tool werkt te maken).Op vrijdag 10 mei 2002 18:12 schreef memendo het volgende:
Vanaf je HDD. Het is maar een idee hor!
Oh en je kan ook een bootable CR-RW maken.
Die gene waar ik een reactie op wilde een alternatief voor het flashen vanaf bootflop. En dan ga jij die weer aanraden. Goed en zorgvuldig lezen is blijkbaar moeilijkOp vrijdag 10 mei 2002 19:16 schreef Jake het volgende:
[..]
Je kan het het beste vanaf de flop doen (of misschien met een RAM-drive, maar ik weet niet of dat goed is), of gewoon vanuit windows (stel je mobo-maker verantwoordelijk als het mis gaat).
Verwijderd