Toon posts:

Live Bios update via Internet...veilig?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Is het veilig om bij een MSI moederboard, de BIOS te updaten via Internet? (Via live-bios?)

Tnx

Verwijderd

ja, ik heb het ook een keer gedaan met een 6380, no problemo :Y)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik heb t met mijn Gigabyte mobo ook gedaan en ik moet zeggen dat ik doodsbenauwd was en het ook nooit weer ga doen....

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 16:11 schreef m-m het volgende:
Ik heb t met mijn Gigabyte mobo ook gedaan en ik moet zeggen dat ik doodsbenauwd was en het ook nooit weer ga doen....
Hou die politiek voor je en uit die niet op dit forum
"rooie"

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-06 15:30
De flash image zal heus wel eerst compleet worden binnengehaald en gecontroleerd worden op correctheid voordat er uberhaubt een flash wordt uitgevoerd.

Denk maar niet dat als je internet verbinding eruit klapt ook de bios naar zijn grootje is.

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 14:58
Op vrijdag 10 mei 2002 16:11 schreef m-m het volgende:
Heeft je gigabyte geen Dual Bios dan? Dan heb je toch geen reden om een adrenalinestoot te krijgen?

Originele startpagina - Stadindex.nl

• m-m
  • Niet online

m-m

Op vrijdag 10 mei 2002 16:23 schreef cdgrit het volgende:

[..]

Heeft je gigabyte geen Dual Bios dan? Dan heb je toch geen reden om een adrenalinestoot te krijgen?
De doos zegt van wel, het boekje echter niet en ik kan ook geen 2e chip op t bord ontdekken. tis ook al wel een wat oudere.

Maar voor de ontopic: flashen in DOS is wel een stuk veiliger. Windows wil namelijk nog wel eens rare dingen doen (iets opstarten / crashen) waardoor de flash mislukt ;(

Verwijderd

Topicstarter
M-M, die signature die zou nog wel eens heel verkeerd kunnen vallen bij sommige mensen, ik denk dat het verstandig is als je hem weghaald..

• m-m
  • Niet online

m-m

Op vrijdag 10 mei 2002 16:31 schreef Strofos het volgende:
M-M, die signature die zou nog wel eens heel verkeerd kunnen vallen bij sommige mensen, ik denk dat het verstandig is als je hem weghaald..
* m-m is al aan het praten met crew ;)
sorry voor je topic

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Mensen, kunnen jullie politieke kwesties misschien via email en/of icq uitvechten? Momenteel zijn veel mensen geschokt door de ontwikkelingen in de politiek, en zodoende zijn er felle voor- en tegenstanders van Fortuyn die van zich laten horen. Laten we democratisch houden.

Een signature hoeft niet verwijderd te worden als iemand anders het er niet mee eens is, tenzij het echt provocerend en flamend bedoeld is. In dit geval valt het wmb onder de noemer 'verschil van mening en politiek overtuiging'.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Valt niks uit te vechten, en ik zeg ook niet dat de sig verwijderd moet worden.. ik denk alleen dat er nog wel meer van dit soort kleine botsingen kunnen komen, en kleine botsingen kunnen ook groot worden..

That's all :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op vrijdag 10 mei 2002 16:14 schreef neo2001 het volgende:

[..]

Hou die politiek voor je en uit die niet op dit forum
"rooie"
:?

* Aetje snapt dit niet... Nix roods in een gigabyte mobotje :/

Maar goed. Die "Live" updates betekenen niets anders als dit batchje:
1: Download MoBo Bios -> \Temp
2: Flash Bios (vanaf \Temp, vanaf de HD dus)
3: Delete Bios uit \Temp
4: Internet flash compleet...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 10 mei 2002 16:41 schreef Strofos het volgende:
ik denk alleen dat er nog wel meer van dit soort kleine botsingen kunnen komen, en kleine botsingen kunnen ook groot worden..
Dat kan ja. Maar daar schieten we niks mee op :) Als je perse in discussie wilt gaan dan kan dat in het politieke forum, of via email/icq.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• m-m
  • Niet online

m-m

Op vrijdag 10 mei 2002 16:41 schreef Strofos het volgende:
Valt niks uit te vechten, en ik zeg ook niet dat de sig verwijderd moet worden.. ik denk alleen dat er nog wel meer van dit soort kleine botsingen kunnen komen, en kleine botsingen kunnen ook groot worden..

That's all :)
Heb je gelijk in, maar aan de andere kant zullen de PF-aanhangers meer dan wie dan ook beseffen dat het ook belangrijk is om je mening te kunnen uitten. En ik heb m inmiddels al wat ontschreeuwt :)

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zijn we niet een beetje heel erg off-topic bezig mensen? :?

T.net gallery | V&A ads

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Als iets goed loopt moet je er niets aan veranderen. Een nieuw bios betekent niet gelijk een beter bios.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 16:31 schreef Strofos het volgende:
Wat een rare opmerking (ik heb het over hoe szijn sig er nu uitziet, misschien heb ie hem net veranderd) Maar weken zoniet maanden lang hebben mensen in hun sig reclame gemaakt voor Pim Fortuyn. Waarom zou hij dan geen reclame voor PvdA mogen maken :? .

<ontopic>
Bios over internet is denk ik net zo gevaarlijk als elke biosflash onder windows. Dos is veiliger.
</ontopic>

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Er zijn gewoon dingen die je gewoon ouderwets NIET in windows moet uitvoeren. En BIOS-updaten is daar bij mij 1 van. Proggie zal maar vastlopen of je bios niet helemaal goed bijwerken.

/dev/null

• m-m
  • Niet online

m-m

Op vrijdag 10 mei 2002 17:37 schreef scollon het volgende:

[..]

Wat een rare opmerking (ik heb het over hoe szijn sig er nu uitziet, misschien heb ie hem net veranderd) Maar weken zoniet maanden lang hebben mensen in hun sig reclame gemaakt voor Pim Fortuyn. Waarom zou hij dan geen reclame voor PvdA mogen maken :? .

<ontopic>
Bios over internet is denk ik net zo gevaarlijk als elke biosflash onder windows. Dos is veiliger.
</ontopic>
//offtopic: hetzelfde, maar dan in bold

ontopic:
Inderdaad, een biosflash in windows is gewoon vragen om moeilijkheden. Het is zoveel veiliger om ff een bootdisk te pakken en in DOS te flashen. Lijkt nu mierenneukerij, maar als je bij een goede vriend zit om ff op GoT te kunnen melden dat je biosflash mislukt is heb je er ongelofelijke spijt van.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
hey sommige opmerkingen zijn een beetje misplaatst hier. Hebben jullie wel de juiste topic te pakken ? :+

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ok, maar hoe flash je een bios zonder floppy drive? is dit ook te doen vanaf CD-ROM ?

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 10 mei 2002 17:44 schreef Strofos het volgende:
Hmm ok, maar hoe flash je een bios zonder floppy drive? is dit ook te doen vanaf CD-ROM ?
Vanaf je HDD. Het is maar een idee hor!
Oh en je kan ook een bootable CR-RW maken.

Verwijderd

ik doe het ook met mn asus en dat gaat prima

• -ET-
  • Laatst online: 17:07

-ET-

Phone Home

3 of 4 keer gedaan met msi en is nog nooit fout gegaan. dus het kan prima

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:43

Dennahz

Life feels like hell should.

Op vrijdag 10 mei 2002 17:40 schreef I_Stealth_I het volgende:
Er zijn gewoon dingen die je gewoon ouderwets NIET in windows moet uitvoeren. En BIOS-updaten is daar bij mij 1 van. Proggie zal maar vastlopen of je bios niet helemaal goed bijwerken.
klopt dos loopt eigenlijk nooit vast :) win2k eigenlijk ook niet maar het zal maar net onder de flash gebeuren :(

Twitter

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 13:52

Cansu

Cirus the Virus

Ik heb die mogelijkheid dus ook met mijn Asus plankje, maar ik moet bekennen dat ik het nog niet gedurfd heb om de Live update te gebruiken. Doe het gewoon met de bootflop. :7

Viva la Netherlands!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik heb ook ooit 1x m'n bios geflashed, en dat gewoon in windows gedaan hoor
is al meer dan 3 jaar niet vastgelopen, dus 't leek me stug dat dat dan tijdens 't flashen wel ineens zou gebeuren

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 13:47
alle techniek gaat vooruit. Zo ook het flashen. Ik heb het ook al vele malen gedaan zonder problemen. Er wordt heus wel een crc-check gedaan voordat je bios wordt geflashed. Bios niet goed binnen? Dan wordt er niet geflashed.

En hoe vaak loopt een modern systeem nou nog vast? Moet toch wel super toevallig zijn dat dat net gebeurd terwijl je flasht. Ik denk dat het misschien nog wel gevaarlijker is om het vanaf een flop te doen, ik herinner me nog vele bad sector verhalen op floppies van vroeger. Gebeurde regelmatig dat je een doosje floppies volzette met spellen en dat er 1 of 2 bij thuiskomst niet bleek te werken vanwege bad sectors. Ook op internet haal je weleens een brak bestand binnen maar door die crc-check is dat zo te controleren.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 18:12 schreef memendo het volgende:
Vanaf je HDD. Het is maar een idee hor!
Oh en je kan ook een bootable CR-RW maken.
Dat wordt dus redelijk afgeraden door de meeste mobo-fabrikanten (vanaf je hdd onder dos in niet erg slim, heeft met de manier waarop DOS-tool werkt te maken).

Je kan het het beste vanaf de flop doen (of misschien met een RAM-drive, maar ik weet niet of dat goed is), of gewoon vanuit windows (stel je mobo-maker verantwoordelijk als het mis gaat :)).

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 10 mei 2002 19:16 schreef Jake het volgende:

[..]

Je kan het het beste vanaf de flop doen (of misschien met een RAM-drive, maar ik weet niet of dat goed is), of gewoon vanuit windows (stel je mobo-maker verantwoordelijk als het mis gaat :)).
Die gene waar ik een reactie op wilde een alternatief voor het flashen vanaf bootflop. En dan ga jij die weer aanraden. Goed en zorgvuldig lezen is blijkbaar moeilijk :+
En tegenwoordig wordt het niet meer zo erg afgeraden om vanaf HDD te flashen als vroeger.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Sommige mobo's hebben PCI (en dus IDE) optimalisaties die met het flashen van je BIOS zouden kunnen storen, het enige alternatief voor flashen van een flop is dan flashen in windows (want dan kan je vanuit je (ram)geheugen flashen.

Dat jij het als alternatief geeft ok, had ik wel gezien hoor, maar het is gewoon niet helemaal veilig (terwijl de mobo-makers windows-flashen blijkbaar wel veilig vinden). Hoe veel risico je loopt: geen idee :P

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
mocht het fout gaan met flashen kun je altijd bij MSI nog een recorvery boot floppy downloaden.
die doe je gewoon in je floppydrive en je drukt op een toetscombibatie: staat je bios er ook weer op.

vanaf floppy, cd-rw, hdd flashen maakt niet zoveel uit. als je maar gewoon fatsoenlijke diskettes gebruikt: volledig formateren en kijken of er geen bad sectors op zitten....

live bios lijkt mij ook wel veilig anders zou MSI zoiets ook niet aanbieden op internet. ik denk dat er door live bios wel goed gecontroleerd wordt voordat ie flasht.

just try it... >:)

Verwijderd

Ik heb ook een gigabyte plank en die flash ik ook in windows, en ik moet zeggen, de eerste keer zat ik wel ff benauwd te kijken, maar goed dat doe ik ook als ik iets uit dos flash. Ik heb er verder geen problemen mee hoor.

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
ik gebruik sind kort het windows tooltje van asus. kun je gewoon via internet de nieuwste downen en dan onder windows flashen. je hoeft alleen nog maar opnieuw op te starten. heel makkelijk en betrouwbaar
Pagina: 1