Toon posts:

Netwerk op zn gat door AllAboard?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ik heb 2pcs in een lannetje staan, beide hebben een Realtek R8029 adaptertje erin zitten en draaien onder WIN98. Een van de pc's heeft internet via een Teles ISDN kaart. Dit zootje deed het perfect, totdat ik een tijdje geleden het vage Internet-share proggie AllAboard installeerde.
Ik was ontevreden over AllAboard, dus uninstallde ik het. Sindsdien loopt het lan echt ongelovelijk te kloten, ongeveer zoals dit:

- bestanden komen voor de helft aan; als je bv. een GIF,BMP of ander plaatje overzet, is gewoon de onderste helft wit. Ook bij het omzetten van een MP3 naar WAV over het netwerk, word maar de helft naar de harddisk geschreven.
- willekeurig vastlopen bij browsen op de andere PC. De client geeft dan een BSOD.
- server/client namen komen niet door, alleen de IP adressen.

Beide PC's zijn exact gelijk geinstalleerd (TCP/IP, NetBEUI, IPX) en staan allebei op client voor M$-netwerken. IP's staan op fixed (10.1.25.36/37) en subnetmasks op 255.255.255.0, DNS en DHCP enz. allemaal uit. Met deze config deedie het dus goed, tot aan AllAboard...

Na dit zwamverhaal is mn vraag: KAN het, dat een I-share-achtig programma je hele LAN verneukt? Heeft het zin om beide PC's helemaal te formatteren? Of is misschien een netwerkadapter ter ziele gegaan? :)

alvast bedankt voor jullie steun :)

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

JA. Een simpel proggie kan je netwerk verneuken. En helemaal dit proggie. Ik heb het ook eens geinstalleerd, was er ook niet tevreden mee, en had het eraf g epleurd. Prompt had het netwerk kuren. Het leukste was wel, dat als ik allaboard weer installeerde, het netwerk weer functioneerde!! Echt iets van: ons proggie niet meer gebruiken?? Pleur dan maar op met je netwerk!!

Oplossing: ik heb ALLE netwerkonderdelen verwijderd, diverse uninstall-proggies over systemen gehaald, netwerk opnieuw installed, en een andere proxy geinstalleerd. Toen pas werkte het weer normaal..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Ik begon al bijna te denken dat een van mn NIC's kapot was... ik heb trouwens wel al de hele protocol zooi overnieuw geinstalleerd, en de adapters ook van PC gewisseld, maar de instabiliteit blijft. Ik zal es proberen, AllAboard overnieuw erop te pleuren

bedankt i.i.g.

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Als je allaboard niet meer wilt, kun je het beste dit doen:
- All Aboard eraf, van alle pc's
- uninstall-proggie zoals cleansweep en regclean eroverheen halen
- hele netwerkzooi, inclusief alle protocollen en nics deinstalleren
- nics opnieuw installen
- tcp/ip opnieuw installen
- andere internet-share proggie erop. Ikzelf gebruik nu Avirt Gateway, en ben er wel tevreden mee. Crack bij de bekende adressen verkrijgbaar :) Vind het zelf goed in te stellen, ook in combinatie met firewalls enzo, en werkt bij mij ook met napster, internet, mail.
Maar is kewstie van persoonlijke voorkeur natuurlijk :)
Suc6!