Toon posts:

Vreemd reset probleem met MSI K7T Turbo-2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Heb een tijdje terug een MSI K7T Turbo-2 mobo besteld met een AMD XP 1700+ processor... draait allemaal perfect, in de 3 weken dat ik hem heb is ie nog niet 1x gecrashed, perfect dus.. alleen stoor ik me een beetje aan 1 dingetje, als ik de computer vanuit Windows wil resetten , of gewoon met CTRL-ALT-DELETE, dan wil hij niet booten.. het power-lampje gaat uit, en de led van de schijf blijft branden. Druk ik daarna op het knopje , dan reset hij wel.

Ook als ik iets in de bios verandert heb, en ik kies Save changes & Quit, dan heb ik hetzelfde probleem.. de enige optie is dan het knopje, maar dan moet ik telkens bukken.. best irritant dus.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Lijkt me sterk dat er iets kapot is ofzow want alles doet het perfect.

Just in case zal ik de rest van mijn systeem even posten.

MSI K7T Turbo2
512 MB RAM (2x Dane Elec, 1x noname)
32 MB 3dProphet 2 MX
AMD XP 1700+ @ 1,47 ghz
30 GB Western Digital WD300BB
20 GB Western Digital WD200BB
Plextor 8x4x32
Asus 50x cd-rom
SB Live
Nic'je

Dit draait op een Enermax 350 watt voeding..

Temps, 42 Idle, 48 stressed (Alpha PAL 6035 + YStech fan).

Alvast bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Topicstarter
Bump ;(

Verwijderd

Wedduh dat jij je cpu hebt overgeklokt, dan krijg je dat soort rare problemen. Oplossing: FSB omlaag of misschien spanning 0.05 Volts omhoog ( geen garantie natuurlijk).

Verwijderd

Topicstarter
Als je goed had gelezen had je kunnnen zien dat ik een AMD XP 1700+ processor heb, die standaard op 1,47 ghz loopt..

Dus nee, ik heb 'm niet overgeklokt , en hij loopt op standaard voltage.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:54
heb je 't BIOS al een keer ge-update?

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 18:00 schreef Strofos het volgende:
Als je goed had gelezen had je kunnnen zien dat ik een AMD XP 1700+ processor heb, die standaard op 1,47 ghz loopt..

Dus nee, ik heb 'm niet overgeklokt , en hij loopt op standaard voltage.
dan heb je pech >:)

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 17:57 schreef Jambek het volgende:
Wedduh dat jij je cpu hebt overgeklokt, dan krijg je dat soort rare problemen. Oplossing: FSB omlaag of misschien spanning 0.05 Volts omhoog ( geen garantie natuurlijk).
Wedduh dat je eigen ideen als waarheid aannemen vaak niet zal kloppen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik schop dit (inmiddels tamelijk verouderde) topic nog een keer omhoog, simpelweg omdat ik nog steeds geen oplossing heb gevonden voor dit probleem..

Kan dan echt niemand mij helpen???

Begin zo onderhand last van m'n rug te krijgen van dat ding :(

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Of krijg je last van je rug van het schoppen >:)

Check eens: ACPI aan en APM uit in je BIOS. Die twee willen elkaar wel eens bijten.

het probleem wat je beschrijft is trouwens exact het probleem dat sommige MS6330-borden hebben/hadden (?) met halve multipliers (niet FSB, maar multiplier).
Probeer eens een recent (3.4) Bios.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 20:59 schreef AlterEgo het volgende:
Of krijg je last van je rug van het schoppen >:)

Check eens: ACPI aan en APM uit in je BIOS. Die twee willen elkaar wel eens bijten.

het probleem wat je beschrijft is trouwens exact het probleem dat sommige MS6330-borden hebben/hadden (?) met halve multipliers (niet FSB, maar multiplier).
Probeer eens een recent (3.4) Bios.
Ik heb de nieuwste bios er al in geflashed.. of het nu 3,4 is of 3,5 , weet ik niet. maar het is wel degelijk de nieuwste van de website van MSI.

Ik ga dat ACPI en APM eens proberen..

Verwijderd

Hoeveel Watt is je voeding??
Mischien dat het daar iets mee te maken heeft

Verwijderd

Topicstarter
Voeding (staat erbij btw) is een 350 watt enermax..moet sterk genoeg zijn dacht ik zo.
Pagina: 1