[citrix]via lan wel, via internet niet

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 12:48
ik heb vandaag citrix geinstalleerd.
heb een gedeelde applicatie aangemaakt (MSN)
heb een ICA aangemaakt en een html pagina, volgens de wizzard.
heb een webserver draaien met apache, en op mijn webserver mijn ica en html file neergezet van de gedeelde applicatie.

Als ik vanaf mijn server de pagina open, kan ik onloggen en msn starten via citrix, doe ik het vanaf een andere computer in huis via internet, krijg ik wel de pagina te zien, maar krijg geen inlog scherm

help!

Verwijderd

firewall? proxysettings?

• Fatalharry
nope, niks.

heb geen firewall draaien, als ik rechtstreeks de msn.ica opstart vanaf een andere computer krijg ik alleen de bron van de msn.ica file te zien.

als ik de html opstart zie ik die wel, maar als ik de link naar de ica file start gebeurd dus verder niks

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op vrijdag 10 mei 2002 15:27 schreef fatalharry het volgende:
nope, niks.

heb geen firewall draaien, als ik rechtstreeks de msn.ica opstart vanaf een andere computer krijg ik alleen de bron van de msn.ica file te zien.

als ik de html opstart zie ik die wel, maar als ik de link naar de ica file start gebeurd dus verder niks
heb je wel een Citrix (ICA) client geinstalleerd staan?

Save anders die .ICA file eens, en ga naar je Citrix-client directory, en doe:
code:
1
wfica32 C:\msn.ica

(afhankelijk van waar je .ICA file staat, natuurlijk)

Verwijderd

Wil je nu via een internetpagina een lokale citrix sessie starten, of moet je citrix server aan het internet gehangen en benaderd worden? Als het dat tweede is, hoe hangt de citrix aan het internet? nat/pat/public ip?

• Fatalharry
als ik ze dus zelf opstart vanaf server werkt het prima, en ja ik wil via een webpagina een citrix sessie starten, heb ondertussen al vernomen dat ik daar een upgrade voor moet uitvoeren

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 19:26 schreef fatalharry het volgende:
als ik ze dus zelf opstart vanaf server werkt het prima, en ja ik wil via een webpagina een citrix sessie starten, heb ondertussen al vernomen dat ik daar een upgrade voor moet uitvoeren
Dat is geen antwoord op de vraag; wil je via een INTERNETPAGINA een LOKALE citrixsessie starten, of via een INTERNETPAGINA een citrixsessie over het INTERNET.
In je ica file staat een ip adres, daarom moet ik weten wat je nou precies wilt.

Een upgrade heb je niet nodig. Dit is uitstekend mogelijk met metaframe 1.8 basis.

• Fatalharry
citrixsessie over het INTERNET

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 23:39 schreef fatalharry het volgende:
citrixsessie over het INTERNET
Ok dan; de basics:

Eerst moet het citrixverkeer werken. Poort 1494
Heeft de citrix server een internet adres, of ga je er via de firewall met NAT/PAT naartoe? Als dit werkt kun je vanaf het internet een telnet opzetten naar je citrixserver op poort 1494. Zie je de ica listener verschijnen? (ica^^ica^^ica) Als dit werkt ben je er al voor 90%

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:34

Arno

PF5A

Voor een externe client moet je sowieso de ICQ32 web/java client installeren

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 00:22 schreef Traag het volgende:
Voor een externe client moet je sowieso de ICQ32 web/java client installeren
Bij mijn weten is elke citrix client goed; full, web, java, active-x

Verwijderd

De client is afhankelijk van welkte type ALE/Nfuse optie je hebt ingesteld.

Bij embedded applications heb je de web/java client
(welke is afhankelijk welke type je gekozen hebt activex/netscape java)

Bij launched applications heb je gewoon de client nodig die bij het desbetreffende OS behoort (Full).
Pagina: 1