[GoT TV] post hier je SERIEUZE ideeen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
zoals er al in dit topic te lezen is: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/490888 is er het idee om een TV zender/programma te beginnen.

aangezien er niet zo heel veel serieuze dingen in de HK komen, open ik hier dit topic voor de serieuze ideeen.
onzin doe je maar in de HK, laten we het hier serieus houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Eerst maar eens kijken of we genoeg stemmen kunnen krijgen :)

50.000 las ik daarzoot?

Best veel en volgens mij komen we daar nooit aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik denk echt niet dat 't haalbaar is hoor..

dit misschien nog wel trouwens:
Op vrijdag 10 mei 2002 11:48 schreef Conquistador het volgende:
serieus!
We zouden eens aan BNN of Yorin kunnen voorstellen een echt goed computermagazine van een half uur per week of zoiets te maken, echt door óns zodat het leuk is om naar te kijken, en niet iedere keer "het opstarten van Word" wordt besproken 8-)

Dat zouden we dan samen met Tweakers.net kunnen doen, en er ook een webcast van kunnen maken.
Ik denk dat als we een tweaker meeting hierover organiseren, en gewoon een "pilot" maken en opsturen (met een stukje over nieuwe software releases (meuktracker), een paar casemod's enzow... en die dan opsturen naar verschillende zenders... *D

Lijkt me een leuk projectje voor v/d zomer een keer een weekje aan te werken of zoiets. We hebben nodig:
  • Regisseur/Cameraman Presentator Videomontage Mensen die mee willen werken aan Casemod onderdeel
Dan zou er best nog wel eens een leuk programma uit kunnen rollen :D

Ik heb er zin an :7

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Videomontage rules :D

* Osiris bied zich aan :P

Kan goed met Ulead Media Studio werken :D

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ach dit is een idee wat vanzelf wel doodbloed...

got heb +/- 40.0000 geregistreerde gebruikers dan moet je nog eens hopen dat er 5% van wil betalen...

enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 12:51
Op vrijdag 10 mei 2002 15:33 schreef [Airwolf] het volgende:
Ach dit is een idee wat vanzelf wel doodbloed...

got heb +/- 40.0000 geregistreerde gebruikers dan moet je nog eens hopen dat er 5% van wil betalen...

enz enz
Behalve als we (met investering van een treinkaartje en wat vrije tijd) zelf wat maken en dat opsturen samen met idee, programmaopzet etc... naar een zender (Yorin, SBS, Veronica?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolgoza
  • Laatst online: 13-10 14:02
>:) 5% van 400000 = 20.000 (ja ik weet dat je 40.000 bedoelt)

Make everyday a good day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 13:53

BrZ

als je 1% vind die daarvoor wilt betalen mag je al blij zijn... :X

Ikzelf vind een tv-programma eerlijk gezegd totaal onboeiend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 13:49
Ik denk persoonlijk :) : Dat haal je nooit :(. Want als T.net een tv programma's zou worden :). Wat wou je er in doen dan :? Hardware nieuws, zou opzich wel kunnen, maar houd er rekening mee, dat een tv scherm niet zo nauwkeurig is :(. Hier mee wil ik zeggen : Dat het niet zo makkelijk is om iets op je tv te laten zien. En wat dacht je van al die links. Om dit proggie daar vandaan te halen en die daar van daan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:03
Jongens, jongens.
Laat die jongen lekker zijn jeugdig enthousiasme en naiviteit in dit project kwijt.

Dit topic heet 'post hier je SERIEUZE ideeen' en niet stampt mijn idee de grond in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Op vrijdag 10 mei 2002 15:56 schreef Termi het volgende:
Ik denk persoonlijk :) : Dat haal je nooit :(. Want als T.net een tv programma's zou worden :). Wat wou je er in doen dan :? Hardware nieuws, zou opzich wel kunnen, maar houd er rekening mee, dat een tv scherm niet zo nauwkeurig is :(. Hier mee wil ik zeggen : Dat het niet zo makkelijk is om iets op je tv te laten zien. En wat dacht je van al die links. Om dit proggie daar vandaan te halen en die daar van daan...
simpel, zet alle linkjes die in het prog genoemd worden op www.tweakers.net/tv/links

done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Cool idee, ik wil zeker meewerken aan zoiets. Sinds ik in de RTL GP studio geweest ben ben ik super enthausiast over TV :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tja, bel Yorin maar op lijkt me he, maar natuurlijk moet je eerst toestemming hebben van T.net. :)
Of anders gewoon een webtv doen via rielplayer oid. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Het is niet levensvatbaar aangezien je doelgroep te klein is die daar naar gaat kijken.

Zelfde reden waarom er geen programma's bestaan over het snoeien van bonsaiboompjes of punniken voor gevorderden.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 13:53

BrZ

Op vrijdag 10 mei 2002 16:53 schreef LuNaTiC het volgende:
Het is niet levensvatbaar aangezien je doelgroep te klein is die daar naar gaat kijken.

Zelfde reden waarom er geen programma's bestaan over het snoeien van bonsaiboompjes of punniken voor gevorderden.
Afbeeldingslocatie: http://www.brz.nu/idea.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 13-10 16:12
de normale nederlander ( ;) ) doet niet aan casemodden etc...

mischien dat je testen zou kunnen doen van pc's die je van winkels aangeleverd krijgt ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 17:09 schreef Cutebritney het volgende:

mischien dat je testen zou kunnen doen van pc's die je van winkels aangeleverd krijgt ofzo...
jaja is goed idee. of review/vergelijkings tests van hardware/software ... of een soort pc-breekijzer voor gedupeerde mensen

maar idd... 't weet niet of daar nou wel genoeg belangstelling voor is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Laatst online: 20-07 21:31
waarom niet beginnen met simpel tv op internet?
als daar een paar tienduizend mensen naar kijken, dan kan je naar yorin ofzo gaan met het idee dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 17:09 schreef Cutebritney het volgende:

Ik denk toch dat er een behoorlijke groep zo'n soort programma wel leuk zal vinden. De Computertotaal mensen bijvoorbeeld, die vinden case-mods lijkt mij ook wel mooi. Als je het zelf niet kan, kun je er wel interesse voor hebben. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt leuk bezig wilt zijn moet je gewoon een realmedia server opzetten (of desnoods MPEG stream) waarop je een webcast achtig iets doet (live?). Da's veel leuker dan zo'n doorbakken dom programma op veronica oid. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
Op vrijdag 10 mei 2002 17:33 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Ik denk toch dat er een behoorlijke groep zo'n soort programma wel leuk zal vinden. De Computertotaal mensen bijvoorbeeld, die vinden case-mods lijkt mij ook wel mooi. Als je het zelf niet kan, kun je er wel interesse voor hebben. :)
Natuurlijk, het is altijd de vraag of zoiets aan zal slaan. Het moet wel een klein beetje populair zijn. Alleen droog de nieuwste soundblaster aanprijzen is niet boeiend :)
Maar als je ziet hoeveel pageviews sites zoals tweakers.net, gamers.nl en hardwareinfo.nl samen hebben op een gemiddelde dag zou een programma best een mooie groep kijkers kunnen krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat het meest haalbare inderdaad is dat je naar BNN (die zie ik er nog wel voor aan) schrijft en zegt dat je graag zo'n computermagazine van 30 minuten per week zou willen maken en dat je dat doet omdat je lid bent van T.net (wel ff reclame maken natuurlijk he? ;)). Je zou wat nieuwe hardware, wat reviews en wat games kunnen bekijken, ik denk dat dat nog wel interessant is.

Alleen welke gek denkt er nu serieus dat er mensen zijn die een hele zender met computershit kunnen vullen?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 15:16 schreef Flat© het volgende:
ik denk echt niet dat 't haalbaar is hoor..

dit misschien nog wel trouwens:
[..]
misschien kent mijn vader nog wel wat mensen die dubbelklik aan veronica hebben gesleten. hij deed zelf ook mee met dubbelklik als techneut in het lab ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 18:33 schreef Grrrrrene het volgende:
Ik denk dat het meest haalbare inderdaad is dat je naar BNN (die zie ik er nog wel voor aan) schrijft en zegt dat je graag zo'n computermagazine van 30 minuten per week zou willen maken en dat je dat doet omdat je lid bent van T.net (wel ff reclame maken natuurlijk he? ;)). Je zou wat nieuwe hardware, wat reviews en wat games kunnen bekijken, ik denk dat dat nog wel interessant is.

Alleen welke gek denkt er nu serieus dat er mensen zijn die een hele zender met computershit kunnen vullen?
je kunt het ook half om half doen. de helft van de uitzending op tv en de andere helf op internet. de tv uitzending moet dan natuurlijk wel een cliffhanger hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 18:33 schreef Grrrrrene het volgende:
In de US zijn er meer dan een paar full-time computer zenders. Niks dan reportages en reviews van videokaarten en shit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 19:48 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

In de US zijn er meer dan een paar full-time computer zenders. Niks dan reportages en reviews van videokaarten en shit. :D
als je genoeg content hebt moet het lukken. bedrijven genoeg die hun producten op tv willen hebben. welke andere zender doet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 19:15

[..]

volgens mij krijg je dan het idee van tellsell ofzo.. aleen maar herhalingen..

"wow deze GF5 draaid op 500/600 Mhz"
5 minuten later worde het zelfde weer herhaald..

maar t idee van 30 min T.net op bnn klinkt wel lachen

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Laatst online: 20-07 21:31

[..]

juist ja Amerika 8-) :7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 02-10 15:19

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Jep, klinkt goed.

Ik weet niet wat ik kan betekenen voor zo'n show, maar ik wil wel helpen!

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Waarom niet een eigen programa op internet :? Netzoals ShrimpTV :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 19:15
Op vrijdag 10 mei 2002 20:12 schreef Robin Vreuls het volgende:
Waarom niet een eigen programa op internet :? Netzoals ShrimpTV :? :P
shrimp tv word op tv uitgezonden.. TMF belgie
ze zetten alleen hun eigen eps online

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigma01
  • Laatst online: 06-10 14:56
Het is denk ik best haalbaar >:). Er zijn in Nederland genoeg "nerds" (me included >:)) die interesse hebben in een programma. BNN is best bereid om er in te investeren, maar je moet wel beseffen dat een programma kijkcijfers nodig heeft om te overleven. Het programma zal als het ooit gaat bestaan of 's nachts of 's middags worden uitgezonden. Hoeveel mensen zullen er dan kijken????

[hk-mode]
Maar ideeën voor het programma zijn:
-Hoe shock proof is een note book :P
-Hoe kan ik mijn motorola kabelmodem uncappen (zullen ze bij Chello blij zijn).
[/hk-mode]

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 16:53 schreef LuNaTiC het volgende:

Er zijn genoeg mensen die naar Game programma's kijken op tv, GameQuest op Yorin bijvoorbeeld.
Genoeg mensen die naar dingen als Wannahaves kijken.
Robot Wars ook heel geliefd

Waarom dan niet ook de techniek achter die dingen? Ik denk dat als je het leuk brengt, de doelgroep best groot kan worden hoor... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 15:48

rtgo

Lemmus Lemmus

Misschien kunnen we een poll op de frontpage zetten om te kijken of genoeg mensen geinteresseerd zijn.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
Ik denk dat we ons over publiek niet druk hoeven te maken. Mond tot mond reclame (als het programma een beetje goed is, tenminste) en misschien wat reclame op tv zelf en op de bekende tech-sites zal ons al een heel eind verder brengen!

Zo zal een poll op de frontpage weinig zeggen, als niemand (of veel mensen) nog niet weten waar het over gaat. Dan krijg je van die reacties als "beuh! tv sux0rz" terwijl, als wij op tv een mooi verslag doen van DromeLan of een nieuwe Unreal aankondigen en beelden kunnen laten zien, dan zal men heel anders reageren!

Het enige dat zou moeten gebeuren is praten met de tv maatschappijen, en het opnemen van een Pilot. (Ik weet alleen niet in welke volgorde.).

We moeten denk ik met een concreet, uitgewerkt plan komen voor een wekelijks magazine. En eventueel al wat kunnen laten zien. Dan vervolgens contact opnemen met de omroepen, die ons dan naar programmamakers en productiebedrijven door kunnen verwijzen.

Dat vage programma laatst op TMF, van Veronica, was ook een pilot, gewoon gemaakt door een aantal dudes met hulp van Veronica.

Lights, Camera, Action! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Ik zie er wel wat in! Ik wil dan ok wel graag helpen!

Vet idee :P

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 23:17 schreef rtgo het volgende:
Misschien kunnen we een poll op de frontpage zetten om te kijken of genoeg mensen geinteresseerd zijn.
Die interesse is wel hoog, maar of er ook daadwerkelijk users zijn die willen betalen en willen meehelpen :? Denk dat er velen zich daarin zullen verslikken en afhaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me pakt zijn portomonnee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je 50.000 voorkeur stemmen hebt krijg je zendtijd + subsidie van/op de publieke omroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Een online tv-magazine lijkt me best leuk, of een soort van kort journaal van 10 minuten, misschien iets voor de tweakers betaaldienst???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:28

Destruction

(ex-)Automonteur

Leuk idee.

Kosten lijkt me niet zo'n heel erg groot probleem, als je sponsoring kan vinden..

Als het lukt wil ik ook wel een eurocentje doneren... :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 25-09 16:34
* Loev bied zich aan als Games medewerker
Lijkt me erg stoer, eindelijk een goed tv programma over computers and games.
(zolang NOS maar buiten beschouwing blijft :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
Animo genoeg :D
Da's in ieder geval al een heel goed begin!

Nu lijkt het me een goed idee om na de examens een keer bij elkaar te komen en een plan voor het programma, en een "script" voor de "pilot" uit te denken. Zelf heb ik het de komende paar weekjes best ff druk met het halen van mijn VWO diploma :(

Dus als iedereen hier even zijn/haar gedachten over laat gaan, kunnen we in juni ergens afspreken om alles concreet op papier te zetten, waarmee we dan naar de omroepen kunnen.

Of heeft iemand een beter idee? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is evt ook wel bereid om er wat 'spare time' in te stoppen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

* Devil wil ook wel meehelpen voor zover hij kan.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Maar TV is toch helemaal niet boeiend :?

* Moartn kijkt erg weinig TV... :)

Een website over computers en casemodden zou wel leuk zijn... Ow wacht... Die hebben we al... :P

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:28

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zondag 12 mei 2002 16:32 schreef Moartn het volgende:
Maar TV is toch helemaal niet boeiend :?

* Moartn kijkt erg weinig TV... :)

Een website over computers en casemodden zou wel leuk zijn... Ow wacht... Die hebben we al... :P
Owh :?

Waar dan? :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 13-10 13:42
Niet om vervelend te doen, maar om toe te treden tot het publieke bestel moet je een toegevoegde waarde hebben die er tot op dat moment niet is. Daarom ook het echec van DNO (de nieuwe omroep) itt BNN dat wel iets nieuws had (jongeren).

Daarbij vergt zowel een publieke als commerciële omroep een dermate grote investering, dat je dit van z'n lang zal ze leven niet van de grond krijgt. Een programma maken voor een omroep, tsja, het is wel eens geprobeerd, maar een echt succes werd het niet.

Wie sponsort ? De grote clubs à la compaq, HP, Dell etc. etc. Dat zijn juist bedrijven waar tweakers weinig zaken mee doen. ThermalTake, MSI en consorten gaan niet een programma sponsoren voor de kleine hardcore groep tweakers. Bovendien is TV een te langzaam medium voor de tweaker. Er zit al gauw een week of 2 tussen filmen en uitzenden.

Dus je krijgt vanzelf een soort ComputerIdee TV omdat dat een lucratieve markt is. PC Privé pplz enzo. Daar valt heel wat aan te verdienen, want van warez hebben die nog nooit gehoord.

Maar goed, ik wil jullie niet alle hoop ontnemen. Maak eens een pilot. Als echte tweakers gaan we dat webcasten. Laat dat concept zien dat er toch vraag naar is, dan gaan we verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus dit topic is nu officieel 'dood' verklaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

Op zaterdag 18 mei 2002 20:04 schreef MPdave het volgende:
dus dit topic is nu officieel 'dood' verklaard?
Nee.
Overigens, mijn school beschikt over een drietal (profesionele) camera's die we kunnen gebruiken. Interesse? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie weet... maar uiteindelijk moet er toch iemand initiatief nemen...
Pagina: 1