Beste Tweakers,
Ik probeer al een tijdje om een gedeelte van mijn site te beveiligen met een password. Dit wil ik doen via .htaccess. Nu staan er veel tutorials op het net maar 1 ding kom ik niet uit. Waar zet ik de twee bestanden neer. Je moet een .htaccess bestand maken en ergens neerzetten.
Mijn OS is winXP trouwens. Jullie lezen het, ik snap er eigenlijk nog geen h#l van...
Ik probeer al een tijdje om een gedeelte van mijn site te beveiligen met een password. Dit wil ik doen via .htaccess. Nu staan er veel tutorials op het net maar 1 ding kom ik niet uit. Waar zet ik de twee bestanden neer. Je moet een .htaccess bestand maken en ergens neerzetten.
Maar waar is dat ergens. In de directory die je wilt beveiligen maar ik wil een pagina beschermen die in dezelfde dir staat als de andere pagina's. Moet ik nu die pagina's die ik wil beveiligen in een aparte dir zetten en een .txt bestand met het .htaccess verhaal erin plaatsen? En hoe vertel ik Apache waar ie dat bestand moet vinden? Het tweede bestand is het daadwerkelijke password bestand (ookk een .txt?) dat ik in een willekeurige dir kan zetten mits ik in apache aangeef waar ik dat heb neergezet..Plaats in de betreffende directory een bestand met de naam .htaccess, en de volgende regels:
AuthUserFile /een/directory/buiten/de/wwwroot/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
AuthName "Mijn Geheime Webstek"
AuthType Basic
<Limit GET POST>
require marieke
</Limit>
Mijn OS is winXP trouwens. Jullie lezen het, ik snap er eigenlijk nog geen h#l van...