Ultra 160 Harddisk ???

Pagina: 1
Acties:

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Nou ben ik op zoek naar een Ultra 160 Harddisk om die aan de Adaptec SCSI Card 29160N te hangen.Ik vindt de IBM schijf die ik laatst voor mijn IDE systeem heb gekocht erg goed.Nu zag ik dat er van IBM Harddisks ook Ultra 160 schijven zijn maar tegelijk ook U2W en SSA.Dus nou twijfel ik of ik er goed aan doe om deze IBM Ultra Star 36ZX te nemen.omdat hij ook die andere interfaces U2W,SSA ondersteund denk ik dat hij niet echt Ultra 160 is.Of heb ik het hiermee helemaal mis??

Iemand nog andere ideeen wat betreft andere merken Harddisks met de Ultra160 Interface?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hoeveel mag het kosten?

Seagate Cheetah X15 is zonder twijfel het snelst.

• Macaco
Ik heb de Seagate Cheetah X15 in de pricewatch zien staan en er zijn er twee een met 4MB en 16MB cache dan is die ene met 16MB zeker beters?

Ik dacht eigenlijk als ik nou een 10K schijf pak van IBM of Quantum dan heb ik wat meer GIG's voor die centen.
Maarja het is natuurlijk wel kick zo'n rete snel ding.
Stel ik neem die X15 en later koop ik eens een schijf die 10k is heeft dat dan invloed op de snelste schijf in dit geval de X15.

Ik ben bezig om zelf een pc in elkaar te zetten en moest met alle geweld SCSI dus ja.
Eerst A blaaten dan ook natuurlijk B Blaaten
Straks komt ook die nieuwe Plextor brander in de winkels 12x10x32S die moet er natuurlijk ook in :)

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 07:47

Stefano

Ondertitel Not Found

Als geld blijkbaar geen probleem is kan je er beter SCSI Raid van maken met 2 15K schijven.

• Macaco
Dat SCSI RAID kan dat ook met de Adaptec SCSI Card 29160N ? Of moet ik dan weer een andere speciale RAID controller hebben maar dan in scsi uitvoering?
En kan je met RAID gewoon een OS draaien en Appz?
Ik heb die Adaptec 29160N net nieuw en ga weer eens nie een RAID scsi controller aanschaffen voor die nieuwe PC als dat nodig mocht zijn voor een RAID.
Wat ik wel kan doen is voor mijn bestaande PC (IDE) een Promise fasttrack kaartje nemen
en een IDE IBM schijf erbij zetten dezelfde als die er nu in zit IBM DTLA 307030.Ja dan heb je een RAID met 7200 tpm schijven das ook leuk natuurlijk.Voor de rest is dit allemaal nog nieuw voor mij SCSI en RAID.

Verwijderd

je kan natuurlijk software raid draaien met die 160n maar hardware niet en uh nee je kan een 160n niet ombouwen tot raid controller net zoals promise dingen. Iets goedkoper als dat seagate ding is misschien een quantum 10k II met 8mb cache volgens mij bijna even snel maar een stuk cooler en minder lawaaierig

• Macaco
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>en uh nee je kan een 160n niet ombouwen tot raid controller net zoals promise dingen[/quote]Ik weet niet precies waar in mijn postings staat over ombouwen van een scsi controller naar een RAID controller.Onder ombouwen versta ik solderen en dat soort fratsen zodat het een raid controller wordt.Ik vroeg alleen of het ook te gebruiken was als RAID.
(zoiets als een optie).

Wat ik wil is zo snel mogelijk een leuke schijf voor die nieuwe bak zodat ik dat ding aan de praat kan krijgen.Dan weet ik tenminste dat de gekochte componenten goed zijn zodat als er wat mee is ik nog in de garantie valt met die spulluh.
Ik heb hier een kleine Quantum schijf maar wat een lawaai papagaai is dat zeg als je daar een OS op heb draaien.IDLE gaat het wel.
Komt natuurlijk omdat ik sinds kort een IBM erbij heb hangen dan hoor je het verschil pas.

Voorlopig moet ik nog een hoop dinguh koopuh.
Eerst het hoog nodige zodat ik dat ding aan de gang kan krijgen dan kijk ik weer verder.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Ik heb de Seagate Cheetah X15 in de pricewatch zien staan en er zijn er twee een met 4MB en 16MB cache dan is die ene met 16MB zeker beters?[/quote]Ik denk niet dat het verschil erg groot is in de praktijk. Het ligt er ook aan wat je van plan bent met die schijf. De 16MB versie is volgens mij de A/V versie voor video en audio bewerking. Als je echt zwaar gaat streamen naar de harddisk (+25MB/s) dan zorgt die buffer ervoor dat je datastreampje niet onderbroken wordt wanneer de harddisk 'even wat anders moet doen' (bijv. tussentijds naar een ander trackje seeken omdat de harddisk iets moet lezen).

De 4MB Cheetah X15 is nauwelijks duurder dan de Atlas 10K II, dus dan zou ik de X15 nemen.

Ik vind zelf dat de X15 niet buitengewoon veel herrie maakt. Een 2 jaar oude Quantum Fireball maakt net zoveel herrie. Je moet wel een harddisk cooler gebruiken, maar dat is ook het geval bij 7200rpm SCSI schijven.

• Macaco
Dan ga ik voor de X15.En wat ik ermee wil doen is eigenlijk vanalles,als ik maar niet beperkt wordt van ohh nu kan je hardware het niet bolwerken.Maar ik denk dat het wel snor zit met zo'n super schijf.Eerst nog wachten op de cpu die ik bij Venema heb besteld als dat rondt is ga ik bij Alternate aan de bel trekken.

Ja en wat de herrie betreft ik ben toch half doof na al die leuke oudejaars avonden :D

Over die harddiskkoeling ik heb als case de Addtronics WTX 8500 daar zit een Harddiskbay in met een luikje aan de voorkant wat open- geklapt kan worden.Aan dat luikje hangt een 90*90 fan die zeg maar over die schijven heen blaast ik hoop dat dat dan afdoende is.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik zie nu bdw dat de X15 'nog maar' FL 1254,- kost (minder dan de Atlas 10K II):

http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=9598

• Macaco
Zo dat scheelt aanzienlijk zeg eerst bij Alternate voor rond de 1700,- en verders bij al die andere pc-boeren nog duurder maar dit is echt beter 1254,-
Alleen nu zie ik weer twee andere verschillen bij die X15 monstertjes de ene is 80 pins en de andere 68 pins.Dan moet ik zeker die met 68pins nemen omdat de speciale bijgeleverde LVD kabel ook 68 pins is?

Bedankt voor de tip ik hoop dat ze niet snel uitverkocht zijn :)

• Macaco
Ik heb hem besteld :) bij Man en Muis en heb die met 68pins genomen ik hoop dat ik dat goed heb gedaan.

• Macaco
Is geen waar hoor die prijs van f1254,- voor een X15.Terwijl ze het op hun eigen site ook zetten voor die prijs.Was een foutje zeiden ze.Even verder zoeken dan.
Pagina: 1