FDisk Hangt??

Pagina: 1
Acties:

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Hoi,

Ik heb net een nieuwe harde schijf gekocht (Maxtor 60 GB) met een Promise Ultra100 TX2 controller. Alles netjes in me computer geperst, booten .. nou, de controller wordt herkend, de schijf ook. Dus ik fijn format uitvoeren op mŽn bestaande schijven, en daarna fdisk voor die nieuwe... maar nu hangt fdisk de hele tijd. Ik start het op, krijg de vraag of ik ondersteuning wil inschakelen voor grote schijven (ja dus!), en dan blijft de "cursor" rechts onderin knipperen, maar er gebeurd vervolgens niks meer.. :(

Nog even iets anders tussendoor, is het mogelijk om een ATA33 schijf op een ATA100 controller aan te sluiten? Mocht dat eventueel het probleem zijn (de bestaande schijven) dan kan ik er wellicht eentje uitgooien....

Alvast bedankt!

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

Met welke versie van Fdisk (en operating-system)werk je? Met DOS 6.22 kan volgens mij maar tot 8.4 gaan, maar met een opstartflop vanaf win98se, kan je zeker een 40gig in stukjes verdelen....

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Gebruik de bios van je moederboard/ide kaart voor een format
of partition magic......

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Verwijderd

Zet je schijf even op je board controller daar fdisken en dan over gooien

• ^Mo^
Op vrijdag 10 mei 2002 15:12 schreef mad_erik het volgende:
Met welke versie van Fdisk (en operating-system)werk je? Met DOS 6.22 kan volgens mij maar tot 8.4 gaan, maar met een opstartflop vanaf win98se, kan je zeker een 40gig in stukjes verdelen....
Het is een bootdisk van Windows 98 (en een beetje van mezelf ;)) Maar dat is het probleem (nog) niet aangezien ik daar niet eens kom (??). Ik heb trouwens ook al geprobeerd met een tooltje van Maxtor om de hele boel te installeren, alleen die hangt dus ook .... |:(

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

gebruik anders pqmagic gratis demo leechen, vervolgens 2 bootfloppies maken, en je bent van al het gezeur af tegenwoordig versie van pqmacit ondersteunt NTFS en hdisken t/m 80 gig.

• ^Mo^
Op vrijdag 10 mei 2002 15:16 schreef laurenshof het volgende:
Zet je schijf even op je board controller daar fdisken en dan over gooien
Ga ik proberen! :)

PS. Ik zie dat een aantal Partition Magic voorstellen, was een leuke optie geweest als ik ook een OS had om het op te draaien :'(

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 11:55
Op vrijdag 10 mei 2002 15:18 schreef _Mo_ het volgende:

[..]

Ga ik proberen! :)

PS. Ik zie dat een aantal Partition Magic voorstellen, was een leuke optie geweest als ik ook een OS had om het op te draaien :'(
Volgens mij is er ook wel een DOS versie van Partition Magic hoor.

• ^Mo^
Žk Heb net Promise support aan de lijn gehad, want ik vind het toch allemaal raar.... zij zeggen ook dat als je de boel met fdisk wil partitioneren moet je de schijf eerst op het moederbord aansluiten, de boel partitioneren en formatere, daarna windows installeren, dan de boel weer aansluiten op de controller, in het bios veranderen dat je eerst vanaf de controller wil booten en dan kun je vrolijk verder...

In ieder geval bedankt iedereen :)

Pagina: 1