Toon posts:

4 ide schrijven op een raidcontroller lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aopen ak77 plus mb met daarop een geintegreerde raidcontroller. deze heeft 2 ide controllers en ik kan dus 4 ide harde schrijven aansluiten.
Als ik deze 4 schijven probeer te bundele tot 1 raid array krijg ik de mededeling dat deze lite versie van de bios van fasttrack maar 1 array kan maken die max. 2 schijven bevat. aangezien ik 4 schijven van 80 gig heb gekocht wil ik wel heel graag een een array van 4 schijven maken.
Een bios update van fasttrack lukt niet omdat dit geen apparte controller is maar 1 op een mb geintegreerd. bij aopen kan ik geen bios update krijgen. (wel gewone bios maar geen raid bios)
weet iemand hoe ik dit op kan lossen zonder weer 100 euro kwijt te zijn aan een apparte raid controller??

Groetjes, Menno

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welkom op GoT.
dit zou je beter kunnen vragen in OM en lees dit ook nog even: [topic=309815/1/100]

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Denk niet dat het gaat lukken. Volgens mij was er nog geen raidhack beschikbaar voor jouw mobo

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 19:56
op een IDE raid kaart moet je NOOIT meer dan 1 HDD per controller aansluiten. Waarom niet? :
Per controller kunnen in princiepe 2 HDD's aangesloten worden. (master en slave) probleem is, dat per controller maar 1 HDD tegelijk aangesproken kan worden. Dus als je er 2 hdd's aan hangt, zal eerst de master aangesproken worden, en pas daarna de slave.
Op deze manier is het hele idee van RAID weg, aangezien het bij raid de bedoeling is dat je alle schijven tegelijk beschrijft, en op deze manier een snelheidswinst boekt....

Als je werkelijk 4 schijven wilt aansluiten, moet je een raid kaart kopen met 4 controllers, OF gewoon nog een standaard raid kaartje erbij kopen...

[edit]
voor 30 euro heb je al een 2e hands promise IDE raid controllertje erbij :) (inc. verzendkosten)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:04

LopeZ

Too much is never enough

Move [forum=6] -> [forum=21]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:32
Mail me maar ff met het BIOS waar je een full RAID BIOS in wilt, kan je 4 harddisks aansluiten en zelf je stripesize instellen :)

Zal ik ondertussen DOSEMU en FreeDOS aan de praat krijgen
Pagina: 1