Dankzij wat geduld maar vooral dankzij dit forum heb ik nu succesvol mijn nieuwe 80 gig Maxtor 7200rpm geinstalleerd als primary disk met een ghost van mij oude 20 gig schijf.
Nu wil ik die nieuwe schijf gaan partitioneren, maar ik twijfel erg over de indeling. Er staan legio posts over HD indelingen in dit forum maar die hebben mijn twijfel niet doen afnemen dus vandaar toch maar een nieuwe post.
Aan de hand van andere posts had ik iets simpels ingedachte van:
- 5 gig OS (win 98se).
- 20 gig alle applicaties
- 15 gig games
- 40 gig data
- oude schijf mp3, movies , backups (weet nog niet precies wat ik daarmre wil).
Echter, ik heb veel applicaties waarvan ik geen installatie meer heb (kwijtgeraakt
). En ik betwijfel of die nog werken als ik die naar een ander partitie kopieer. En los daarvan heb ik niet zo'n zin om 3,5 gig aan apps/freeware opnieuw te downloaden/installeren. Dus, dacht ik, dan laat ik de apps en de OS op 1 partitie.
Maar toen las ik dat dat ook weer niet verstandig is ivm met formateren en herinstaleren de OS, mocht die een keer gaar zijn geworden. En sowieso zat ik te denken aan een clean install van win98se....
Dus ervan uitgaande dat je applicaties NIET werkend naar een andere partitie kunt kopieren (is dat zo???), zit ik dus met een dilemmaatje.
Kortom, hoe een schijf te partitioneren met zo min mogelijk opnieuw te hoeven installeren...
groeten,
Ray
Nu wil ik die nieuwe schijf gaan partitioneren, maar ik twijfel erg over de indeling. Er staan legio posts over HD indelingen in dit forum maar die hebben mijn twijfel niet doen afnemen dus vandaar toch maar een nieuwe post.
Aan de hand van andere posts had ik iets simpels ingedachte van:
- 5 gig OS (win 98se).
- 20 gig alle applicaties
- 15 gig games
- 40 gig data
- oude schijf mp3, movies , backups (weet nog niet precies wat ik daarmre wil).
Echter, ik heb veel applicaties waarvan ik geen installatie meer heb (kwijtgeraakt
Maar toen las ik dat dat ook weer niet verstandig is ivm met formateren en herinstaleren de OS, mocht die een keer gaar zijn geworden. En sowieso zat ik te denken aan een clean install van win98se....
Dus ervan uitgaande dat je applicaties NIET werkend naar een andere partitie kunt kopieren (is dat zo???), zit ik dus met een dilemmaatje.
Kortom, hoe een schijf te partitioneren met zo min mogelijk opnieuw te hoeven installeren...
groeten,
Ray