ISDN kabel = rj-45 of niet ??

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik heb hier nog een ISDN kabel liggen die had ik dus tussen mijn netwerk gehangen omdat ik geen UTP kabel meer had .. Netwerk werkt dus niet met die ISDN kabel maar wel met een UTP patch kabel . Maar ik heb gehoord dat een ISDN kabel hetzelfe is als een UTP kabel dus waarom werkt het dan niet met die kabel , iemand een ID ..

Search al gebruikt

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:21
UTP is een kabeltype.
ISDN is een signaaltype.

ISDN is ongevoeliger dan netwerkverkeer, werkt ook maar met 2 aders, en de spanning is ook hoger.

UTP en ISDN is dus niet te vergelijken.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

UTP kabels kunnen voor ISDN gebruikt worden. OMGEKEERD NIET!
ISDN kabels zijn vaak untwisted, en dus niet geschikt voor hoogfrequent (netwerk)verkeer...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Op vrijdag 10 mei 2002 14:35 schreef IbBeLz het volgende:
Ik heb hier nog een ISDN kabel liggen die had ik dus tussen mijn netwerk gehangen omdat ik geen UTP kabel meer had .. Netwerk werkt dus niet met die ISDN kabel maar wel met een UTP patch kabel . Maar ik heb gehoord dat een ISDN kabel hetzelfe is als een UTP kabel dus waarom werkt het dan niet met die kabel , iemand een ID ..

Search al gebruikt
Je haalt een heleboel termen door elkaar, maar dat maakt niet uit. Kijk even of er op de kabel ergens iets staat richting "cat5" dan is de kabel geschikt voor 10/100Mbit netwerken.

• Ibbelz
Op vrijdag 10 mei 2002 14:40 schreef Steven het volgende:

[..]

Je haalt een heleboel termen door elkaar, maar dat maakt niet uit. Kijk even of er op de kabel ergens iets staat richting "cat5" dan is de kabel geschikt voor 10/100Mbit netwerken.
Uhm dr staat helemaal nix op de kabel :( Tis een zwarte kabel zonder letters dr op :(

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• rstegers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 12:05
Voor ethernet heb je niets aan 'ISDN kabel'. Deze is nl. 4 aderig met de middelste 4 aangesloten. Daar werkt zelfs 10 Mbit niet mee.

Verwijderd

Voor ISDN heb je een lagere categorie TP-kabel nodig dan Ethernet (of helemaal niet twisted)... als in de connectoren maar 2 of 4 adertjes verbonden zijn (zeker gele en zwarte) zou ik die niet gebruiken voor je netwerk.

• Ibbelz
Noujah tis me duidelijk , allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties ik ga zo wel ff langs de LOCAL PC-boer en dan haal ik wel ff een UTP kabeltje :)

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Utp-kabel is 4 maal(blauw,oranje,groen,bruin) twisted pair en Isdn is 2 maal(blauw, oranje) twisted pair.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

ff kijken of er misschien cat 5 op die kabel staat ;)

Ik had 2 jaar geleden ofzo 20 meter ISDN-kabel gekocht bij de primafoon...
Ik thuis kijken... "euh, 8 aders :?"
op kabel kijken... ja hoor, cat5 :D

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ISDN gebruikt alleen aders 3, 4, 5 en 6. Ethernet gebruikt enkel aders 1, 2, 3 en 6. Bij ISDN zie je ook vaak dat er in de kabel alleen de nodige aders zitten, bij ethernet zijn (meestal!) alle aders aangesloten, omdat dit storing opvangt. Stiekem heb ik zelf plugjes aan een oud stuk ISDN-kabel gekrompen en zit nu dus online via 4-aderige-isdnkabel. Ik gebruik 10mbit en dan is dit niet zo'n probleem, ik haal dezelfde snelheden als tevoren.

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-08 13:33
Ik heb nu een CAT5 PATCH Kabel, die is gekocht voor isdn kan ik deze nou ook voor de verbinding tussen mn kabel modem en pc gebruiken ? of moet ik dan nog de connectoren veranderen? help plz!

Verwijderd

Die zou je gewoon tussen je pc en je kabelmodem moeten kunnen gebruiken.

• dataSlut
  • Laatst online: 16-08 13:33
Ok, mooi. als ik de connector eraan maak moet die dan nog getwist worden of iets dergelijk?

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
anthonyb schreef op 18 november 2002 @ 20:29:
Ok, mooi. als ik de connector eraan maak moet die dan nog getwist worden of iets dergelijk?
Nee, gewoon 1 op 1 volgens de juiste kleurvolgorde.
Als het een 2 pair (vaak wit/blauw+blauw en wit/oranje+oranje ) cat5 isdn kabeltje is moet je voor je pc-modem aansluiting wel pen 1,2,3,en 6 van je rj-45 1 op 1 doorzetten.

• snipeer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-08-2025
hoi

ik wou hetzelfde vragen als hierboven, ik heb nu op mijn isdn kabel gekeken en daar staat " lanconnect utp 100mbit" op is dit dus een netwerk kabel ?

deze loopt van de meterkast over de zolder naar de computerkamer, ik krijg adsl binnekort en ik wil dus op de computerkamer adsl en in de woonkamer ( langs de meterkast )

heeft iemand een id hoe ik dit kan doen ?

bv een asdl router in de meterkast en met de "isdn" kabel naar de computerkamer en daar met een switch splitsen naar 3 pc's en een kabel van de router naar de woonkamer ?

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
rstegers schreef op 10 May 2002 @ 14:45:
Voor ethernet heb je niets aan 'ISDN kabel'. Deze is nl. 4 aderig met de middelste 4 aangesloten. Daar werkt zelfs 10 Mbit niet mee.
Dan verander je de jacks zodat je de paren 1&2 en 3&6 kunt verbinden. En voilá u heeft een 10Mbit kabel :)

• snipeer
ik wou de stekkers er dan opnieuw opzetten ik wou ff weten ofdat ik van deze isdn kabel een netwerkkabel kon maken anders moet ik een andere gaan trekke en dat is denk ik niet meet mogelijk :(

• snipeer
maar met deze kabel is geen 100mbit te halen ?? anders is de rest van het netwerk ook maar 10 mbit ofniet ?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:42
vaak wordt voor ISDN gewoon Cat5 kabel gebruikt, daar kan je prima netwerkkabel van maken.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Winnetou
  • Niet online
snipeer schreef op 29 April 2003 @ 11:04:
maar met deze kabel is geen 100mbit te halen ?? anders is de rest van het netwerk ook maar 10 mbit ofniet ?
Zolang ie 8-aderig met twist is of iig dat er 2 paren getwist zijn kun je de 100mbit halen.

Anders, als de kabels dus niet getwist zijn kun je met een 4 of 8 aderige kabel over kleine afstanden volgens mij nog wel 100 mbit halen maar je hebt gauw last van storing en anders wordt het 10mbit.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Pagina: 1