USB Problemen Onder Win XP

Pagina: 1
Acties:

• SterBeek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 18:41
Ik Draai sinds kort Windows XP, maar nu vallen mijn USB poorten regelmatig uit, als ik dan opnieuw opstart doen ze het weer even, zit geen vaste tijd voor tot ze uit vallen (zo vallen ze 5 keer per uur uit en zo vallen ze 3 uur niet uit.) Controle Lampjes achter op de kast branden gewoon groen (ten teken dat ze het goed doen.) Als ik dan onder W2k opstart blijven ze het gewoon doen. (Heb dus alleen het probleem onder Win XP)

Heb een MSI K7T Turbo 2 MOBO.

Verwijderd

Dit probleem heb ik al vaker gelezen. De conclusie was dat het aan winxp lag.
Zelf heb ik het probleem in combinatie met een webcam.
Usb stekker eruit en erin lijkt meestal te werken. Ik weet het is niet ideaal maar beter als com opnieuw opstarten.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

usb driver update met via 4in1 misschien verstandig :?

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
Die USB update zit niet in de 4in1 update dacht ik. Hij is wel los te installeren: http://downloads.viaarena.com/drivers/others/usbf_110.zip

Verwijderd

Misschien dat het volgende helpt: ga naar start-configuratiescherm-systeem-harware-apparatenbeheer-USB-controllers-USB hoofdhub-energiebeheer en schakel "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" uit.

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 13:39
Op zaterdag 11 mei 2002 16:40 schreef Nicowico het volgende:
Misschien dat het volgende helpt: ga naar start-configuratiescherm-systeem-harware-apparatenbeheer-USB-controllers-USB hoofdhub-energiebeheer en schakel "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" uit.
Dat had ik nog niet geprobeerd. Ik heb ook regelmatig last van een uitvallende Logitech MOMO (ook usb). Over een paar dagen kan ik zeggen of dit het onregelmatige uitvallen vookomt.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Energiezuinige USB controller? LOL het moet niet gekker worden...

* Aetje gaat even kijken of XP dit ook met de proc doet. Zou een hoop verklaren :+

Forget your fears...
...and want to know more...

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

nog bedankt marcom voor de tip, nu weet ik eindelijk waarom mijn internet elke keer uitviel (usb-lan adapter)

;)
Pagina: 1