Toon posts:

Welk monitor prog. voor Soltek SL75DRV5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij het "beste" (temperatuur-)monitor programma voor de Soltek SL75DRV5 adviseren?
Thanks!!!

Verwijderd

Deze vraag komt hier heel vaak langs, en is denk ik vrij makkelijk met de search te vinden.. Zoek nog eens goed. Tip: Motherboard Monitor, Hardware Sensors Monitor, Speedfan, etc..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 14:19 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Deze vraag komt hier heel vaak langs, en is denk ik vrij makkelijk met de search te vinden.. Zoek nog eens goed. Tip: Motherboard Monitor, Hardware Sensors Monitor, Speedfan, etc..
Klopt, maar ik wil het specifiek voor de Soltek SL75DRV5 weten. Ik heb namelijk nog geen "lekker" monitor prog voor dit mobo kunnen vinden (in tegenstelling tot mijn andere mobo's).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Welke tools heb je dan allemaal al gebruikt? Met dit soort topics graag even dat soort zaken vermelden. Anders gaat men je van alles adviseren en antwoord jij steeds met:"Al geprobeerd, werkt niet". En wát werkt precies niet lekker, hoe uit zich dat? Zo is het mij allemaal veel te summier...

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:38

OutSIdeR

theworldforizabel.la

Gebruik de nieuwste Speedfan.
Heb em ook. Niet al te veel gekloot met instellingen enzo. Lekker simpel vind ik um.

http://www.almico.com/speedfan405.exe

theworldforizabel.la

Verwijderd

speedfan r0x0rz ga daarvoor ik zweer erbij

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist speedfan 4.05 geinstalleerd en uitgeprobeerd.
Prima de luxe en het bevalt mij veel beter op mijn SL75DRV5 dan (via)Hardware monitor, motherboard monitor (MBM) en MB probe.
Thanks!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Let ffff op met je temperatuur en de waarschuwingen in de bios met je soltek (laat staan welk programma). Het gaat bij mij om versie K4 maar toch... moeite van het testen zeker waard of die fout er bij de K4 ook nog opzit.

[topic=507062]

in de biosversie K4 van de SL-75drv zit een optie om de computer uit te schakelen wanneer de cpu te heet wordt. Deze optie stond bij mij op 65°C maar na wat testen blijkt dat deze optie niet werkt wanneer Windows XP opgestart is maar wel in het biosscherm. Tevens werkt de alarm optie niet wanneer Windows XP is opgestart en deze werkt ook wel weer in het biosscherm. Aangezien dat de CPU het warmst wordt tewijl er een OS draait kan dit gevaarlijke situaties opleveren.
Mijn vraag is: Kan iemand dit bevestigen?

--------------------------------------------------------------------------------

Testwijze:

in bios; stel alarm en shutdown temp zo laag mogelijk in; save bios settings; blokeer voorzichtig CPU fan; WINDOWS NIET OPSTARTEN maar blijf in de bios op het smartdoc anti brun shield scherm staan (zodat je de temperatuur kan zien stijgen); Soltek zal uitschakelen indien de ingestelde temperatuur bereikt is.

maak fan weer vrij;en laat CPU afkoelen; Windows XP opstarten; zorg van tevoren dat er een CPU temperatuur monitor programma draait, blokeer de fan en houdt temperatuur zelf goed in de gaten. De Soltek zal niet zichzelf uitschakelen of een waarschuwing geven als de temperaturen die in de bios zijn ingesteld zijn bereikt; indien dan een herstart gedaan wordt, dan zal de soltek zichzelf wel meteen uitschakelen.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1