Let ffff op met je temperatuur en de waarschuwingen in de bios met je soltek (laat staan welk programma). Het gaat bij mij om versie K4 maar toch... moeite van het testen zeker waard of die fout er bij de K4 ook nog opzit.
[topic=507062]
in de biosversie K4 van de SL-75drv zit een optie om de computer uit te schakelen wanneer de cpu te heet wordt. Deze optie stond bij mij op 65°C maar na wat testen blijkt dat deze optie niet werkt wanneer Windows XP opgestart is maar wel in het biosscherm. Tevens werkt de alarm optie niet wanneer Windows XP is opgestart en deze werkt ook wel weer in het biosscherm. Aangezien dat de CPU het warmst wordt tewijl er een OS draait kan dit gevaarlijke situaties opleveren.
Mijn vraag is: Kan iemand dit bevestigen?
--------------------------------------------------------------------------------
Testwijze:
in bios; stel alarm en shutdown temp zo laag mogelijk in; save bios settings; blokeer voorzichtig CPU fan; WINDOWS NIET OPSTARTEN maar blijf in de bios op het smartdoc anti brun shield scherm staan (zodat je de temperatuur kan zien stijgen); Soltek zal uitschakelen indien de ingestelde temperatuur bereikt is.
maak fan weer vrij;en laat CPU afkoelen; Windows XP opstarten; zorg van tevoren dat er een CPU temperatuur monitor programma draait, blokeer de fan en houdt temperatuur zelf goed in de gaten. De Soltek zal niet zichzelf uitschakelen of een waarschuwing geven als de temperaturen die in de bios zijn ingesteld zijn bereikt; indien dan een herstart gedaan wordt, dan zal de soltek zichzelf wel meteen uitschakelen.
If the world didn't suck, we would all fall off!!!