• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-03 12:44
Sinds dinsdag heb ik eindelijk me camera, echt een superding :)

Wil nu filmbeeld capturen op mijn HD, maar daarbij zijn wat problemen:

Op mijn WinXP computer krijg ik met het bijgeleverde ArcSoft Videoimpression (om dus direct beeld van de camera via USB te capturen) alleen maar een storend beeld.

Op mijn Win98 computer krijg ik bij het opstarten van dit prog een melding dat er geen VFW-driver is (video for windows).

Ik weet eig niet zo goed wat ik moet doen. Moet ik andere software gebruiken (volgens mij geen andere videocaptureprog bijgeleverd) of moet ik nog drivers installeren.

• Koffievlek.nl
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09-2025
Lijkt me ff zaak om de site van je leverancier/merk te bekijken, en daar ff de faq lezen.

Ik weet het anders ook ffies niet.

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Jij krijgt tenminste nog "ruis" onder XP. bij mij doet ie niets. ik ben zo bij zo niet te spreken over deze software, allemaal nogal beperkt. Alleen remotecapture is wel aardig om wat te oefenen met instellingen vanaf precies dezelfde positie

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-03 12:44
Ik heb nu de videosoftware die bij mijn ASUSV8200 ti200 kaart zat geinstallerd (WinProducer/WinCoder) en blijkbaar zijn daarmee de goede videodrivers geinstallerd (VFW en nog 1). Het werkt nu wel.

Ook met WinCoder heb ik nu livebeeld .

Overigens is het beeld dat ik via de videoin van mijn kaart krijg niet zo geweldig, ontzettend overbelicht.

• NIK0
  • Laatst online: 05-03 20:23
Howdy,

Ik heb dus exact hetzelfde probleem...weet iemand waar je drivers cq software kunt downloaden om dat videogedeelte aan de praat te krijgen???

Alvast bedankt,

Aleks
- - -

Member of the Ukraine IT Army

Verwijderd

Ik snap het eigenlijk niet. Heb zelf ook een A40, filmpjes komen gewoon in avi op de CF te staan, met readertje naar PC blazen, geen centje pijn. Kan ze daar gewoon afspelen. Waarom zou je willen capturen?? Of ben ik nou hele domme dingen aan het zeggen? }:O

• NIK0
Ik heb geen cf-readertje dus ik kan (denk ik) niet 123 overpompen..ik moet het de avi ergens in kunnen "saven"

Verwijderd

dat videobestandje kun je toch gewoon uit je camera uitlezen, dan heb je helemaal gee reader nodig want dat is je camera dan.

• NIK0
Hoe doe ik dit? Moet ik daar dan een driver voor installeren?

Aleks

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-03 19:20

smallboy

N/A

Je kunt de A40 niet als webcam gebruiken hoor, voor zover ik weet. Dat Arcsoft Videoimpression is gewoon om de filmpjes die je maakt met de camera te bewerken.

• NIK0
Mijn idee is hetzelfde...alleen werkt dat pokkepakket niet. (ik krijg ook dat cannot find vfw driver zodra ik capture opstart en het filmpje wil kopieren naar m'n HD)
Ik wil gewoon heel simpel het filmpje van mijn A40 kopieren naar mijn HD.

Iemand enig idee...?

SOS

• NIK0
Niemand..? Ik dacht dat er zat mensen waren met een A-40. Iemand die tips heeft of hetzelfde probleem..?

Alvast bedankt,

Aleks
- - -

Verwijderd

Ik gebruik die bijgeleverde kabel helemaal niet. Ik zou gewoon zeggen: koop ff zo'n readertje, hardstikke makkelijk. Maar dat wil je waarschijnlijk niet.

• NIK0
Als je zo'n readertje hebt, krijg je dan een soort drive erbij in Windows?? zie je dan een aantal .jpg's en/of .avi files staan op die drive???

Verwijderd

Ja ik heb een multireader, en zodra je de driver geïnstalleerd hebt en dat ding aansluit zie je er in de Verkenner een aantal (in mijn geval 3) schijfstations bij, meestal met een speciaal icoontje. En dan zie je daar inderdaad in en map een aantal JPG en/of AVI files staan. Gewoon lekker knippen en plakken naar je HDD, werkt feilloos bij mij. :)
Pagina: 1