Toon posts:

xs4all adsl packet loss veenendaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds 2 dagen om de 3 minuten een time out die zo'n 10 tot 20 sec duurt, daarna gaat de verbinding gewoon vrolijk verder.
heb net mxstream helpdesk gebeld, hele aardige mensen daar, maar volgens hen ligt het dus aan mn getweakte modem :? of aan de bekabeling :?

zijn er meer mensen met hetzelfde probleem in veenendaal?

asterix denkt zelf dat het aan het border gateway protocol ligt :+

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:50
hmm, ik heb nergens last van anders... zal eens wat tests gaan runnen (jajaj, ik woon ook in 't veen, waar zit jij overigens ergens?)

Welke tweak vorm heb je trouwens? Als je DHCP Spoof hebt, heb je waarschijnlijk de leasetime op 3 minuten staan. Zet deze gewoon wat hoger, of ga SIP Spoof gebruiken wat ik je eigenlijk sterk aanraad!

Heb nu trouwens en ping ruim 3 minuten laten lopen en nergens last van (0% packetloss).

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Storing van de foon lijn? Wellicht toch nie lekker getweakt? :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
ikke heb sip spoof :)

en ik heb ook 0% packet loss als ik een ping uitvoer, maar bij verloren geraakte packets zie ik er wel een paar staan.
maar er staat dus bij mij ook 0% pl.

kan dit door een kapotte kabel komen?
het is namelijk erg irritant met online gamen.

en het het heeft altijd goed gewerkt, dus de tweak is wel ok denk ik :+

edit: asterix heeft verkeerd gekeken, want ik zie nu dus dat ik 2 tot 3 % packet loss heb

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:50
Dit zou idd dan eerder een brakke cat5/tel kabel zijn of er is iets mis met je splitter. Wat je ook nog eens kunt proberen is de laatste firmware in je modem flashen, dit loste een hoop gezeur (voornl synclampje) bij een vriend van me op.
Dat het aan sip spoof ligt lijkt mijzelf ook erg stug, want dan zou jij de eerste zijn die een probleem heeft (en geloof me, ik heb al tig keer sip spoof toegepast/uitgelegd en ben nog nooit problemen tegengekomen).

Trouwens, heb je al eens in een straal van 4 meter om je cat5 kabel gekeken of daar zich misschien stoor zenders bevinden? (TL, televisie's, magnetron, etc (iig sterk electromagnetische/hf apparatuur))

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 07:56

Mangoworks2002

No problems, only solutions

Op vrijdag 10 mei 2002 13:51 schreef Asterix1 het volgende:
heb net mxstream helpdesk gebeld, maar volgens hen ligt het dus aan mn getweakte modem :? of aan de bekabeling :?
Heb jij aan hun gemeld dat je modem getweaked is? Das ook niet slim. Ik zou trouwens zowiezo je modem op SIP zetten, werkt 10x beter, en ik heb er hier nog geen probs mee gehad (hier is Houten bij Utrecht)

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ze dat verteld, heb 4 mensen aan de tel gehad vandaag, en 3 ervan kon het geen xxx schelen dattie getweaked was.

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 07:56

Mangoworks2002

No problems, only solutions

nee, ze doen alsof ze het niets kan schelen, maar reken maar dat er een kanttekening van is gemaakt...
Pagina: 1