moederbord wil niks doen !!!

Pagina: 1
Acties:

• Captain_Duck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08-2021
Hee daar

ik heb vandaag een nieuw systeem gekocht met het volgende spul bij norrod:

msi k7tpro via kt133 socket a
amd duron 650
cooler socket 7 / ppga / duron
behuizing ATX Midi STD

en wat ander spul

ik probeerde alles erin te zetten maar als ik het in stopcontact doe doet het gewoon niks, alles gecontroleerd, weer niks

denk ik, jumper op een van de ide drives, gecontroleerd, weer niks, losgekoppeld
doet nog steeds niks

daarna alle pci , en agp kaarten losgehaald

nog steeds niks

alle kast draadjes los gehaald behalve van aan knopje en zelfs nog geheugen.... je raad het al NIKS

nu zit er dus voeding, processor, fan en aan uit kabeltje op het moederbord en de kast doet niks, voor dat je denkt, stroomkabel is kapot oen, heb je het mis, de voeding wordt warm..., is trouwens 300 wat koeling

moederbord is verder jumperloos, alleen eentje voor resseten bios en die heb ik gecontroleerd... zelfs omgedraaid en op zelfde plek neergezet, maar weer niks

heeft iemand een idee wat er fout zit ?

waarschijnlijk moederbord kapot ofzo, maar dat hoop ik dus echt niet he...

Verwijderd

Dat heb ik ook wel eens gehad, gaat je fan op de cpu wel draaien?
Heb het powerswitch-kabeltje goed aangesloten?
Zit de cpu goed in z'n socket?
Bij mij bleek namelijk de cpu niet goed in de socket te zitten, ff aanduwen en wat 'rammelen' en het was opgelost.
suc6

• Captain_Duck
valt te proberen, ik hoop dat het werkt
het hendeltje wat hem vasthoud lijkt wel op zen plaats te zitten though, maar ik ga het proberen.. bedankt

iemand anders mischien ervaring nog hiermee ?

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Als de processor niet goed vastzit, gaat normaal gesproken het moederbord toch piepen? Als ie niks doet, en dus ook niet piept, zou ik denken dat het dat niet is.
Gaat de fan van de voeding wel draaien? Zo niet, staat de schakelaar onder de voedingsstekker wel op aan? (Vast wel, anders zou ie denk ik niet warm worden, maar je weet nooit wat iemand in zijn enthousiasme over het hoofd ziet)

• Captain_Duck
fan van voeding staat niet aan.. maar ik heb een simpel kabeltje erbij zitten van oude pc die ik getest heb.. en voeding wordt warm dus dat is het niet.

fan start pas als je op aan knop drukt bij men oude comp

Verwijderd

ik heb hetzelfde bij m,n abit bf6 gehad

je mobo is kaduuk

test je voeding door de groene en een zwarte draad met elkaar te verbinden, als hij gaat draaien is je voeding ok

waarschijnlijk heb je het jumpertje van de cmos eraf gehaald zonder de stekker achteruit je kast te trekken

je cmos en bios (dus ook hetgene wat je voeding aanstuurd(ATX))zijn dan als je pech hebt beschadigd

en jij hebt pech waarschijnlijk
terug brengen dat ding

ciao
Pagina: 1