Toon posts:

[fan] Nieuwe fan

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Yo tweakers, Ik had ff paar vraagies nl:

1. Hoeveel cfm of m3/h heb ik nodig voor een 6cm fan om mijn xp2000+ goed te koelen, heb nl. nu eentje die veel te veel geluid maakt. Hij moet duz beetje stil zijn, duz wil ik een papst maar weet welke genoeg koelt voor mij, wil geen risico lopen nl.

2. Mijn system temperature ligt bijna altijd boven de 37 graden, heb 2 casefans op 7 volt (1 in en 1 out) En nog eentje in me voeding als out. Kan het aan me chipset liggen? Als ik nl. me kast open heb is het overal koel maar richting mijn chipset is het beetje warm. Ik heb een MSI k7t266 pro2 mobo met VIA. Kan ik hier beter een aktieve koeling opzetten met koelpasta? wil nl. nog verder overclocken maar dat lukt niet. (was oorspronkelijk 1900+)
Heb wel 2100+ gehaald maar dan heb ik veel vastlopers en 3dmark wil die niet doen..

Welke coolers raden jullie me aan? alvast bedankt.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zet er een 80mm op ipv een 60mm.

En ik zou die chipset koelen. Ik heb ook een msi en deze chipset moet actief gekoeld worden (anders krijg ik hem niet op 133mhz)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Kan je zo niet precies aanraden welke fans je nodig bent, maar denk dat je met een papst wel redelijk goed zit. Verder moet je dan even je temps in de gaten houden en kijken of ze niet extreem hhog worden, maar dat denk ik niet.

Verder heb je er niet echt veel aan als je je computer zo hoog clockt dat hij crasht en ook bepaalde software niet meer wil opstarten. Op die manier kan iedereen namelijk wel hoog klokken, maar ik vind dat je systeem dan ook nog zo stabiel moet zijn dat hij bijvoorbeeld 12 uur lang stressed kan draaien.

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

1. Voor op je cpu kan je een soort trechter maken en daar een 8x8 cm papst op of misschien zelfs wel een 12x12 :P.
Je heb dan bijna geen last van het geluid en toch verplaatst een grotere koelen meer lucht.

2 Je hebt waarschijnlijk een 8x8 voor onderin je kast zitten. Deze kan het niet alleen af. Ten eerste werkt dat gat daar voor onderin nooit ze goed en ten 2e heb je de koeler op 7v draaien.

Wat ik gedaan heb(en ik niet alleen :P), is voorin een 12x12cm gat maken(blowhole) en daar een (uiteraard) een 12x12cm koeler plaatsen. Je zou kunnen kiezen voor papst die op 12v stil is. Ikzelf heb eentje bij de conrad gehaald en deze loopt op 7v. Deze hoor ik dan ook bijna niet.

verder heb ik achterin nog wat koelers zitten(gaten zelf bijgeboord). Dit ligt natuurlijk ook aan de kast of dit allemaal mogelijk is.

Resultaat: de kasttemperatuur is max 1 graad warmer dan de omgeving *D

specs

Verwijderd

Topicstarter
aha, ik ga duz me 80mm voorin vervangen door een 120mm, en me chipset aktief coolen?

Is het ook verstandig om coolpasta op me chipset te doen?

Verwijderd

Searchvragen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.