If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
bij @Home zit de cap in het kabelmodem zelf, maar wordt ingesteld vanuit de Comcontroller. Het is ook mogelijk om met @Home te uncappen, probleem is dat ze het vrijwel direct merken en je abonnement gratis en voor neits voor je opzeggen.Op vrijdag 10 mei 2002 13:32 schreef Flat© het volgende:
mja volgens mij wordt je verbinding door de gateway van je ISP gecapped, en niet door je kabelmodem...
Woei, maar @HOme gaat kabelmodems vervangen en volgens mij worden dat Motorola Surfboards zoals die daar staan. Maar ja, dan zullen ze er ook wel op scannen.
maar merken ze dat dan door een bep signaal van dat kabelmodem, of omdat je ineens een hoop bandbreedte wegtrekt?
--Roy Goodman
dat laatste denk ik. Is natuurlijk vrij makkelijk om automatisch een melding op een scherm te laten verschijnen zodra totale upstream van een user >17 kb/s is.Op vrijdag 10 mei 2002 13:35 schreef Flat© het volgende:
ah okee, interessant
maar merken ze dat dan door een bep signaal van dat kabelmodem, of omdat je ineens een hoop bandbreedte wegtrekt?
--Roy Goodman
hmmm interessant...Op vrijdag 10 mei 2002 13:42 schreef DRaakje het volgende:
Het werkt allemaal, ik draai nu al 3 maanden chello uncapped. Wat inhoudt dat ik een upstream heb van 200 k/sec en downstream van 700 k/sec. Je kan zelfs instellen wat je prioriteit is op het verkeer van andere geruikers. Dat heb ik maar gelijk gehouden aan standaard zodat ik niet andere gebruikers ermee lastig val. Verder wordt inderdaad een signaal gestuurd naar de ISP, maar dat kan je vrij simpel via snmp uitzetten. (je veranderd het IP van de log server naar 0.0.0.0).
--Roy Goodman
SurfboardOp vrijdag 10 mei 2002 13:43 schreef Optical het volgende:
Welke modems gebruikens ze bij chello dan ?
com21
lancity
terrayon
Er zullen er nog wel een paar zijn, maar dit zijn de bekendste.
! hier stond iets dat achteraf wel es een warezrequest had kunnen zijn !Op vrijdag 10 mei 2002 13:42 schreef DRaakje het volgende:
Het werkt allemaal, ik draai nu al 3 maanden chello uncapped. Wat inhoudt dat ik een upstream heb van 200 k/sec en downstream van 700 k/sec. Je kan zelfs instellen wat je prioriteit is op het verkeer van andere geruikers. Dat heb ik maar gelijk gehouden aan standaard zodat ik niet andere gebruikers ermee lastig val. Verder wordt inderdaad een signaal gestuurd naar de ISP, maar dat kan je vrij simpel via snmp uitzetten. (je veranderd het IP van de log server naar 0.0.0.0).
COM21 / Terayon / Lancity / MotorolaOp vrijdag 10 mei 2002 13:43 schreef Optical het volgende:
Welke modems gebruikens ze bij chello dan ?
Dat zijn ze volgens mij...
-edit-
Net te laat
Verwijderd
Vind je dat zelf niet een beetje schandalig? Je verpest het gewoon voor een hoop andere mensen, de chelloverbinding is al niet te stabiel overal, als er dan ook nog mensen zoals jij er tussen zitten is het helemaal leuk. Je buren (als die chello hebben) zullen nu wel flink klagen dat hun internet zeer traag is.Op vrijdag 10 mei 2002 13:42 schreef DRaakje het volgende:
Nog niet tevreden met 16 up en 180 k
Neem dan gewoon een snel abbo als je flink wilt downloaden.
Je zegt wel dat andere gebruikers er geen last van hebben, dat is dus echt wel he.
dus een TFTP server nadoen met je eigen pc , de config file veranderen , uploaden naar je modem , ip weer terug zetten en surfen maar ?
't is en blijft natuurlijk een soort van diefstal hè...
--Roy Goodman
Man wat loop je nou te zeuren, dat zou inderdaad gebeuren als ik constant met 700 k/sec trek. Maar dat doe ik niet. En die keren dat ik de volledige bandbreedte gebruik is altijd snacht. Chello controleert voornamelijk als er klachten uit de buurt komen. En in deze buurt is internet via de kabel al heel erg rap.Op vrijdag 10 mei 2002 13:48 schreef M@FI@ het volgende:
[..]
Vind je dat zelf niet een beetje schandalig? Je verpest het gewoon voor een hoop andere mensen, de chelloverbinding is al niet te stabiel overal, als er dan ook nog mensen zoals jij er tussen zitten is het helemaal leuk. Je buren (als die chello hebben) zullen nu wel flink klagen dat hun internet zeer traag is.
Nog niet tevreden met 16 up en 180 kvoor een goede prijs.
Verwijderd
Mja ik ben best tevreden over de downsnelheid van @home , maar die 16k up is echt zielig gewoon ...Op vrijdag 10 mei 2002 13:48 schreef M@FI@ het volgende:
[..]
Vind je dat zelf niet een beetje schandalig? Je verpest het gewoon voor een hoop andere mensen, de chelloverbinding is al niet te stabiel overal, als er dan ook nog mensen zoals jij er tussen zitten is het helemaal leuk. Je buren (als die chello hebben) zullen nu wel flink klagen dat hun internet zeer traag is.
Nog niet tevreden met 16 up en 180 kvoor een goede prijs.
Ik zou al tevreden zijn met het 32 ofzo ..
dat gebeurt gelukkig ook welOp vrijdag 10 mei 2002 13:50 schreef johnny appleseed het volgende:
Precies, en zelfs al bezorg je er mensen niet direct overlast mee, je bent een overeenkomst aangegaan met Chello voor de gecapte vorm, als jij dit doet dan verdien je het gewoon om je abo opgezegd te krijgen en wmb ook nog een vette rekening erachter aan te krijgen.
en daarom moet 't nóg sneller?Op vrijdag 10 mei 2002 13:50 schreef DRaakje het volgende:
En in deze buurt is internet via de kabel al heel erg rap.
--Roy Goodman
Inderdaad, maar kosten voor internet gaan altijd per MBs en ik ben niet meer gaan downloaden...Op vrijdag 10 mei 2002 13:49 schreef Flat© het volgende:
ja inderdaad
't is en blijft natuurlijk een soort van diefstal hè...
Maar daar gaat deze thread niet over. Misschien moeten die mensen die er allemaal commentaar hebben een ander topic openen met de titel: Uncappen, ethische verantwoord??
Ik sta er trouwens wel van te kijken dat het zo lang heeft geduurd voordat het bekend werd...
kun je t me mailen ?Op vrijdag 10 mei 2002 13:54 schreef m-m het volgende:
Met @Home kan het met NMAPS, das software van Com21 dat @home zelf ook gebruikt. Is echter niet te downloaden voor ons stervelingen. Zal ook wel niet mogen hier, ivm de warez-regels.
verder zijn we hier allemaal zo ontzettend heilig. En heeft niemand een beetje illegale software en zijnb al die mp3 tjes ook gecopieerd van die cd's die je zelf gekocht hebt.Op vrijdag 10 mei 2002 13:50 schreef johnny appleseed het volgende:
Precies, en zelfs al bezorg je er mensen niet direct overlast mee, je bent een overeenkomst aangegaan met Chello voor de gecapte vorm, als jij dit doet dan verdien je het gewoon om je abo opgezegd te krijgen en wmb ook nog een vette rekening erachter aan te krijgen.
moraal ridder
precies , en als ik al zou uncappen is het niet extreem , maar gewoon mn upstream van 16 naar 32 k ofzo , voor de rest ist snel genoeg ...Op vrijdag 10 mei 2002 13:55 schreef DRaakje het volgende:
toch wel jammer dat al die moraalridders er zich mee moeten bemoeien, ik denk dat deze discussie al heel vaak is gevoerd. Hoeveel van jullie draaien een server/netwerk achter je modem???? inderdaad, dan ben je ook volgens de overeenkomst fout bezig. Verschil is dat je met netwerk meer gaat verbruiken.
Maar daar gaat deze thread niet over. Misschien moeten die mensen die er allemaal commentaar hebben een ander topic openen met de titel: Uncappen, ethische verantwoord??
Ik sta er trouwens wel van te kijken dat het zo lang heeft geduurd voordat het bekend werd...
ik heb t niet... helaas....Op vrijdag 10 mei 2002 13:55 schreef Optical het volgende:
[..]
kun je t me mailen ?![]()
Verwijderd
Dat is heel makkelijk, lees jij eerst eens de algemene voorwaarden door van je isp. Er wordt duidelijk gezegd over netwerken dat het een gedoogbeleid is, het mag dus. Wat uncappen betreft mag het dus gewoon niet, er is een limiet gesteld van 180k down en 16k up. Als jij meer wil dan betaal je er maar voor, er zijn niet voor niets duurdere abbo's waar je je helemaal uit kunt leven met de downsnelheden enz.Op vrijdag 10 mei 2002 13:55 schreef DRaakje het volgende:
toch wel jammer dat al die moraalridders er zich mee moeten bemoeien, ik denk dat deze discussie al heel vaak is gevoerd. Hoeveel van jullie draaien een server/netwerk achter je modem???? inderdaad, dan ben je ook volgens de overeenkomst fout bezig. Verschil is dat je met netwerk meer gaat verbruiken.
Dit heeft dus helemaal niks met moraalridders oid te doen, het is gewoon het structureel verpesten voor andere mensen.
Verwijderd
Op IRC circuleren programma die er voor zorgen dat de surfboard modem geuncapped wordt, deze zijn echter alleen getest bij de amerikaanse providers.
Ik raad je het niet aan om te uncappen als je aan de files kan komen (
Ik haal die link gewoon van de hoofdpagina van ..... af ... wat is daar mis mee
Blijkbaar wil de crew deze illegale zooi hier niet hebben, wees blij... ze hadden bijvoorbeeld een OW kunnen uitdelen...Op vrijdag 10 mei 2002 14:10 schreef Optical het volgende:
M@FI@ dat gaat wel n beetje ver niet ?
Ik haal die link gewoon van de hoofdpagina van Slashdot af ... wat is daar mis mee
De snelheden die je kunt halen met chello zijn zeer goed voor z'n prijs. Het si helemaal niet nodig om een nog hogere snelheid te halen. gewoon bulsshit, het enigste dat je ermee kunt doen is een beetje patsen, maar je veroorzaakt er een heleboel last mee.
Toevallig ken ik de "chief network engineer" van Chello nederland, 'k zal hem eens vragen wat er gaat gebeuren met de mensen die dit soort zielige acties doen.
ik denk dat chello dan ff op bezoek komt en je kabelmodem meeneemt ofzoOp vrijdag 10 mei 2002 14:19 schreef Cutebritney het volgende:
leuk dat het kan, maar ik vind het een dikke naaizooi.
De snelheden die je kunt halen met chello zijn zeer goed voor z'n prijs. Het si helemaal niet nodig om een nog hogere snelheid te halen. gewoon bulsshit, het enigste dat je ermee kunt doen is een beetje patsen, maar je veroorzaakt er een heleboel last mee.
Toevallig ken ik de "chief network engineer" van Chello nederland, 'k zal hem eens vragen wat er gaat gebeuren met de mensen die dit soort zielige acties doen.
Nouja, kijk, je bent een contrakt aangegaan voor een bepaalde snelheid. Als jij die snelheid zomaar gaat evrhogen, pleeg je dus contraktbreuk....Op vrijdag 10 mei 2002 14:24 schreef m-m het volgende:
[..]
ik denk dat chello dan ff op bezoek komt en je kabelmodem meeneemt ofzo
Als de ISP dat wil, kan ie er een flinke boete mee vangen iig
Het heeft namelijk niets te maken met moraalridders... dat voorbeeld van illegale software slaat nergens op, dan val je alleen maar grote bedrijven lastig die toch al geld zat hebben. Wat Draakje doet is users lastig vallen.
Verwijderd
Ik kan nog veel erger de moraalridder spelen door je aan te geven bij Chello.
Gelukkig voor jou doe ik niet aan klikken.
Maar dat je het in je botte harses haalt om mij uit te schelden voor moraalridder is heel leuk, maar doe het maar ergens anders.
Dag.
Dit topic is gesloten.
![]()