Midi input naar Reason werkt maar half

Pagina: 1
Acties:

• vinietje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 13:31
Ik heb dus een tijdje geleden een Yamaha Psr-220 gekocht van een vriend. Nu krijg ik het apparaat niet goed werkend in reason. Ik heb een sb64+ pci. Afspelen van een midi op de computer via de Yamaha werkt perfect. Maar als ik een patern wil vol tokkelen in reason dan doet reason het niet goed.

Als ik toetsen aan sla gaat er wel een lampje branden bij midi input channel 1. ook schiet het volume balkje bij het midi icoonje omhoog, maar ik hoor niets, en hij slaat niets op. :'(

Toen heb ik eens ff een live! van iemand geleend, en reason deed het meteen.

Heeft iemand hier een SB64 waarbij het wel werkt met de midi input???

Ik hoop dat iemand de oplossing heeft, zodat ik niet een live! hoef te kopen, ben namelijk hemelaal blut. |:(

AMD 80mzh, 428mb hd, soundblaster 16 clone, hitachi 8x dvd + Creative DXR2, 16mb FastPage Ram

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je hebt waarschijnlijk last van de beruchte latency die bij softsynthesizers kan optreden (latency kan in sommige gevallen oplopen tot boven de 1500 ms, vaak met het uitvallen van noten als gevolg). Dat heeft te maken met de drivers van je geluidskaart, de SB64 ondersteund voor zover ik weet geen low-latency drivers (ook wel ASIO drivers genoemd, deze drivers kunnen de audio-buffers directer aanspreken dan standaard windows-drivers, waardoor je latency verlaagd wordt). Misschien dat er wel WDM drivers verkrijgbaar zijn hiervoor, maar dat weet ik niet zeker. Ook met sommige WDM drivers kun je de latency van een geluidskaart flink terugbrengen.

Daarbij komt ook nog dat de SB64 waarschijnlijk niet krachtig genoeg is om dit soort processen goed te ondersteunen. Een SBLive kan dat echter wel (en professionele geluidskaarten uiteraard ook), vandaar dat het daar wel goed op gaat. Ik ben dus bang dat het niet zal gaan lukken met je SB64...

Nog even ter info: ik heb zelf (naast een professionele geluidskaart) ook een SBlive, en ik heb een tijd terug ook eens wat met Reason geexperimenteerd. Als ik Direct-sound drivers selecteerde in Reason dan kreeg ik ook last van een flinke latency bij het inspelen via midi. Bij het selecteren van WDM drivers ging dit wel beter (bij m'n professionele kaart kan ik dus gewoon ASIO drivers selecteren: <10 ms latency). Heeft dus alles te maken met drivers en ondersteuning van je geluidskaart.

Verwijderd

ik heb een sb live en een midikeyboard, maar ik heb helemaal geen latency problemen moet ik zeggen...terwijl ik de direct sound drivers gebruik..
ik heb hem zo ingesteld staan dat de muziek net niet begint te tikken....en mijn aanslag op het keyboard is gewoon direct...geen tijds verschil...