Toon posts:

een progressieve .jpg

Pagina: 1
Acties:
  • 602 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, wat is een progressieve .jpg en hoe kan ik die omzetten naar een niet progressieve .jpg in een fotoediting-prog,zodat ik hem kan inladen in Flash MX.

Alvast bedankt, Mthree.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:50
Photoshop -> Save for web -> hokje bij progressive uit

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:30
Een progressive jpeg is een afbeelding die steeds scherper wordt, hij zet de afbeelding eerst op het scherm en dan wordt het scherper.
Het andere jpeg formaat (interlaced?) tekent lijntje voor lijntje een afbeelding op het scherm.

Dus je moet gewoon progressive jpeg uitzetten bij de save options, vrijwel in elk programma te vinden.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Op vrijdag 10 mei 2002 13:13 schreef pep_82 het volgende:
Een progressive jpeg is een afbeelding die steeds scherper wordt, hij zet de afbeelding eerst op het scherm en dan wordt het scherper.
Het andere jpeg formaat (interlaced?) tekent lijntje voor lijntje een afbeelding op het scherm.
Bijna goed,

bij een progressive jpeg worden eerst de even en daarna de oneven beeldlijnen ingevuld (of net andersom), hierdoor kan de gebruiker al een indruk krijgen van de afbeelding terwijl deze nog niet helemaal geladen is

meer weten:

http://dodimagery.afis.osd.mil/dodimagery/standards/jpeg_compression.html

http://graphicssoft.about.com/library/weekly/aa0104jpegmyths.htm

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Mensen hartstikke bedankt Mthree.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 12:50
Op vrijdag 10 mei 2002 13:17 schreef DeFeCt het volgende:

bij een progressive jpeg worden eerst de even en daarna de oneven beeldlijnen ingevuld (of net andersom), hierdoor kan de gebruiker al een indruk krijgen van de afbeelding terwijl deze nog niet helemaal geladen is
Doet 'interlace' dan niet net zoiets? :?

Verwijderd

ik dacht dat interlaced dat scherper worden was, maar dan voor GIF :?

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

interlaced is volgens mij alleen voor gif, jpg kun je in photoshop opslaan als Baseline Standard, Baseline Optimized en Progressive..
Pagina: 1