GOT beter dan helpdesk?

Pagina: 1
Acties:

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-08 08:40

Boss

+1 Overgewaardeerd

Topicstarter
Hi,
Bij de verschillende helpdesks die ik de laatste 2 dagen aan de lijn heb gehad, komen ze er niet uit, en verwijzen ze allemaal naar elkaar. Kan GOT mij helpen?

Ik heb een netwerkkaartje (Dynalink L100C16) voor in mijn (nieuwe) laptop gekocht. Het installeren ging goed, en het ding werkte (onder WinME). Omdat ik wat had zitten rommelen met andere drivers (voor video, audio en modem), heb ik heel de boel geformatteerd en alles opnieuw geinstalleerd.

En nu doet die kaart het niet meer. Bij het laden van de (win98) drivers, bevriest het systeem. Ik heb inmiddels een nieuw kaartje gekregen, zelfde probleem. Ook een ander type netwerkkaart gaf dit probleem (crash na laden drivers). Dus aan het type ligt het niet.
Ook een ander OS maakt niet uit. (98/98SE/ME). En hij heeft het wel gedaan!
Dynalink zegt dat het aan de laptop ligt, de leverancier van de laptop geeft windows de schuld. Op de microsoft site is wel wat te vinden, maar geen oplossing.
Het kaartje wordt wel herkend, dus de PCMCIA sloten zijn nog goed.

Heeft er iemand ervaring met zo'n situatie?
Andere tips?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:11
Check is of er aan de binnenkant van dat pccard slot geen vuil zit of een afgebroken pinnetje of iets in die richting. Vraag anders is voor een ander merk kaart, een ander type bijv een ethernet kaartje ofzo. Kijk is of dat wel werkt.

Ik heb verder geen ervaring met die dingen en misschien heb de helpdesk je dit al verteld.

Verwijderd

Controleer of je PCMCIA/PC Card adapter driver wel is ge-installeerd, dit is om de sloten zelf te kunnen gebruiken.
Meestal een pcmcia.inf bestandje.

Daarnaast heb je dus nog drivers voor je pcmcia-kaart zelf nodig (netwerkdrivers, modemdrivers, etc...)

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 00:43

Orac

Ik mis je papa.

Natuurlijk is GoT beter dan een helpdesk!
Aan je omschrijving te zien is het geen hardware probleem. Ik denk een instelling van de PCMCIA socket/controller of van de PC-Card zelf. Kijk bij control panel -> system of er conflicten zijn...

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:25

botoo

💀 too old to die young

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>GOT beter dan helpdesk?[/quote]Ja natuurlijk, al is het alleen maar omdat je aan een helpdesk meestal niks hebt en op GoT je iig een paar geinteresseerden tegenkomt.

Wat je prob betreft: het lijkt mij dat je laptop een "eigen" OS versie gebruikt en heb jij nu toevallig een normale versie geinstalleerd? dan kan je blijven zoeken totdat je helpdesk van de laptop de moeite neemt om te luisteren, kan ff duren :(.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
Hmm, vreemd. ik heb ook net zo een gehaald (was alleen een 32bits versie L100C32-2) en die had dit probleem ook al.

ff checken:
1. staat de pcmcia in het bios aan en op cardbus?
2. zijn de drivers in windows goed geinstalleerd. geen conflicten enzo.

wat bij mij de oplossing was:
zonder kaart: installeer een nieuwe netwerkadapter in netwerkomgeving -> eigenschappen. dan laat je de laptop eerst een keer rebooten. druk de kaart er pas weer in als ie weer in windows is.
nu moet als het goed is het activeringsgeluidje komen. en dan doet ie het. dit werkte tenminste bij mij.

suc6

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een vriend van mijn had ook zoiets. Hem werd aangeraden door de Infrarood poort uit te zetten in het bios. Dynalink drivers installeren. restarten. infrarood poort aanzetten.

Success

Verwijderd

Ik weet niet of GOT beter is... het is in ieder geval wel stukken sneller :)

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Topicstarter
Het PCMCIA slot is volgens mij toch in orde, anders wordt de kaart toch niet herkend? Ook het andere kaarte (Kingmax) werd herkend, maar bij het laden van de driver ging het mis.
De laptop gebruikt ook geen eigen OS, d'r zit een 100% standaard win98se cd bij.
Ik ga aan de slag. Bedankt voor de tips. GOT is inderdaad sneller, en goedkoper.
(k#t helpdesk kost nog 1,- p/m ook. 'momentje meneer, ik ga even een collegaatje vragen'... dat soort gein)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Topicstarter
Nou, da's dus mooi kut. Ik heb alle hierboven staande dingen geprobeerd, zonder resultaat.
Omdat ik toch en klein beetje het iee heb dat 't de laptop is, heb ik die helpdesk gebeld. Ze willen wel iemand langssturen. Als 't hlaptop-hardware blijkt te zijn is het garantie. Als 't software blijkt te zijn, 150,- voorrijdkosten en dan 150,- per uur.
Zou ik de gok kunnen nemen en concluderen dat 't de laptop-hardware is?

Verwijderd

Klinkt als een conflict. Maar als je die driver uitzet bevriest ie dan ook nog of dan niet.

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Topicstarter
Nee, gaat prima. Het probleem treed alleen op als het kaartje erin zit / erin gaat.
En dan pas als de drivers worden geladen.

En als ik na 1x vastlopen herstart, start 'ie de keer daarna wel op, en geeft windows aan dat na het mislukken van de vorige poging er geen nieuwe meer worden gedaan om het apparaat op te starten. (en dan 'code = 11', weinig over te vinden mij MS)
Ik denk dat ik dat kaartje maar eens in een andere laptop ga bekijken.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 14:11

GaMeOvEr

Is een hork.

NIC uit de laptop halen, (als ie aan staat) in je System PCMCIA card-services verwijderen, alle Dynalink gerelateerde drivers van je disk wegmieteren, alles dynalink gerelateerd uit je registry mikken. Tevens .inf file opzoeken in je Windows\Inf en in je Windows\inf\other

Rebooten, als opgestart PCMCIA kaart inprikken, als het goed is herkend Windows hem dan niet meer, als hij dat wel doet, heb je de drivers NIET goed verwijderd !

Nieuwste drivers van Dynalink installen, zou moeten werken...

Aannames zijn fataal.

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Topicstarter
Nou, het ziet er naar uit dat er iets heel raars aan de hand is. NIETS helpt. Schone installatie, drivers d'r op: geen resultaat.
Bij PCI-brug eigenschappen IRQ Steering uitgeschakeld (op advies van MS): ook niets.

Ik wordt hier gek van!

Verwijderd

Had ook een keer zoiets met een Siemens Nixdorf laptop en een Xircom netwerkkaartje. De pcmcia controler die in de laptop zat kon niet omgaan met de drivers van het netwerkkaartje. Heb na een paar dagen eindelijk een fix gevonden op een vaag japans siteje, en op de homepage van allebij de fabrikanten stond er niets over. Als ik jouw was had ik die 300 gulden uitgespaard, de pcmcia kaart verkocht en een ander merk, een 3com ofzo gekocht. Als die dan niet goed werkt kun je hem altijd wisselen, en iemand langs laten komen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:01

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoi ,
Heb dit probleem gehad met een 3Com PCMCIA kaartje.
Had 2 identieke kaartjes en 2 verschillende laptops. Beide laptops schoon voorzien van Win98SE NL.
Bij de snelste (Dell Latitude 366Mhz) exact hetzelfde. Bij mij trad het probleem alleen op in de onderste sockte. Bij bovenste nor probs (terwijl in de onderste een modem GEEN probs gaf).
Dit probleem op laptop 1 was dus snel verholpen.
Echter op de andere laptop (Toshiba Tecra 500CDT) had ik ghetzelfde probleem (met bedie PCMCIA 3COM kaartjes).
Echter loste het nix op door 'm in een andere socket te douwen.
Het rare was, onder DOS deed het kaartjes het PERFECT!
Ik ging twijfelen.
Vervolgens Format C: en Windows 95 (!!!) OSR2 geinstalleerd. Deze werkte perfect!!

Wat ik jou dus aanraad is om te testen of de NIC het onder DOS wel doet. Is dat zo, trek dan een ghost van je laptop en installeer Windws95!!
Bij mij was dat de oplossing. Nu nog een kwestie van upgraden naar Windows98 en klaar issie.
Een andere tip die ik kreeg was dat het kon zijn dat de drivers in het MEM gedeelte werden geladen die je onder je system ziet staan. De oplossing zou zijn om dat gedeelte via HIMEM te excluden.
Dat heb ik niet geprobeerd.
Ik zou dus zeker ff DOS testen en desnoods W95 erover heen kesten.

suc6!!
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat je ook heel makkelijk kunt doen omdat het plug and pray is....

is ff cardwizard installeren....

dan kaartje erin duwen als laptop aanstaat....drivers bij de hand houden en voila...
Pagina: 1