Dit is het probleem ik draaj nu redhat7.2 en heb een ALS4000(advance logic) geluidskaartje, deze word nie standaard ondersteunt door redhat. Dus heb ik de driver en tools van het ALSA project gedownload drivers gecompiled enz... nu werkt bijvoorbeeld het afspelen van een cdtje wel maar het afspelen van een mp3tje of desktop geluid werkt niet. weet iemand wat er verkeert is gegaan of wat ik moet doen om de drivers goed te installeren.???
kdenk post maar ff want niemand reageert. komt dit omdat niemand weet wat ik moet doen of omdat ze het verhaal nie snappen?????????
Verwijderd
Dat komt denk ik omdat je erg weinig info geeft. Zoals welk programma je mp3's mee afspeelt, welke desktop of console etc.
Als je XMMS gebruikt is het waarschijnlijk dat je een andere output plugin moet gebruiken . Als het KDE is (noatun) zou je in je configuratiescherm onder soundserver een andere sound io instelling kunnen proberen.
En we zijn in NOS gewend om een topic pas na een uurtje of 24 te kicken.
Als je XMMS gebruikt is het waarschijnlijk dat je een andere output plugin moet gebruiken . Als het KDE is (noatun) zou je in je configuratiescherm onder soundserver een andere sound io instelling kunnen proberen.
En we zijn in NOS gewend om een topic pas na een uurtje of 24 te kicken.
owkay ff wa info gebruik dus XMMS heb alle output plugins geprobeert nix werkt, de driver zijn modules die ik laad met modprobe snd-card-als4000 dan stel ik de mixer in.En doet de cdplayer het wel onder kde maar niet XMMS
en ook loopt ie vaak te zeiken over /dev/dsp en als ik uitlog dan zie ik dat de test van een mixer??? failed
en ook loopt ie vaak te zeiken over /dev/dsp en als ik uitlog dan zie ik dat de test van een mixer??? failed
Verwijderd
http://iznogood.bohemians.org/ Daar staat de output-plugin voor alsa in xmms.
Waar staat je sound io op (alsa/oss/autodetect/?) ? Het kan zijn dat je KDE versie geen alsa-ondersteuning heeft ingebakken. Dan is het laden van de oss-alsa modules een optie en dan via oss aansturen.
Ook kan er een probleem zijn met de device-files. Bij de source van de alsa-driver zit een script genaamd snddevices. Als je die als root even start maakt ie alle devices aan.
Doet alsamixer het ook op je console ? Probeer dat eerst maar.
Waar staat je sound io op (alsa/oss/autodetect/?) ? Het kan zijn dat je KDE versie geen alsa-ondersteuning heeft ingebakken. Dan is het laden van de oss-alsa modules een optie en dan via oss aansturen.
Ook kan er een probleem zijn met de device-files. Bij de source van de alsa-driver zit een script genaamd snddevices. Als je die als root even start maakt ie alle devices aan.
Doet alsamixer het ook op je console ? Probeer dat eerst maar.
OOOWWW wat een mooi geluid dropkick murphy's, tis gelukt k was vergeten bepaalde services in de /etc/modules.conf te laden dus was er een probleempje met de mixer, maar alles is nu okay YEAH
wat een vreugde
Pagina: 1