Toon posts:

Kapot? Hoe test je een CD-ReWriter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat mijn cdrw kapot it, maar dan alleen het cd-RE-write gedeelte. Hij wil namelijk mn 2 cdrw's niet meer wissen, en geeft een foutmelding: dat ik ze schoon moet maken. Ze zijn echter wel prima leesbaar.
Zijn er testprogramma's?? Of sites met meer informatie?? Ik heb een fujitsu 4/4/32

bij voorbaad dank,
Thijs

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:59

Richard

Kuru Kuru Kururin

Het enige wat ik je kan vertellen is het volgende: De terugkaatsing van het laser-"licht" is bij een:

-CD-rom: 90%
-CD-R: 60%
-CD-RW: 10%

Ik denk dus dat je problemen hebt met lezen waardoor je brander ze automatisch ook niet meer kan schrijven (hij moet immers lezen waar ie moet beginnen enzo)

Of er proggy's voor zijn weet ik niet, maar er zijn vast mensen die dit hier kunnen vertellen. In ieder geval staat je Topic weer iets hoger in de lijst!

20*350ZO45°

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Kan van alles zijn, probeer ze eens te wissen in een andere rewriter. Je kan ook je rewriter overzetten naar een ander systeem en dan kijken of het werkt. EN je kan ook nog een andere cdrw het wel doet.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info, maar hij leest wel cdrw's... hij schijft ze alleen niet meer. Ik probeer net cdrw te wissen met DirectCD en krijg foutmelding: "ongeldig verzoek 0x...", dat krijg ik echter pas na 2 minuten ofzo..

allemaal erg vaag hoor..

• wierydude387
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07-2022

wierydude387

OH JA? JA! oh

hailo dude,
Ikzelf heb dit ook behoorlijk vaak. Het gebeurt mij als ik te snel wil en de rw niet de tijd gun om z'n proces echt te finishen. Het enige wat er dan voor mij nog op zit is m'n data van de rw ergens te parkeren en hem opnieuw te formateren.

ik ben het ding waar de duvel bang voor is

Verwijderd

Topicstarter
wierydude : hij wil em juist niet formateren!!! :(

• wierydude387
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07-2022

wierydude387

OH JA? JA! oh

je hebt het over wissen... Bij win-on-cd (wat ik gebruik) kun je kiezen uit formateren en wissen. Lijkt mij dat er verschil zit tussen een en ander.

ik ben het ding waar de duvel bang voor is

Verwijderd

Als ie voorheen geen moeite had met cdtjes wissen van dat merk, kan het ook vuil zijn op de lens.
Dan moet je die schoonmaken, met een cleaning-cd ofzo (nooit zelf gebruikt; werkt dat?) of even de CDRewriter uit elkaar schroeven en de lens voorzichtig schoonvegen met een wattenstaafje (zo heb ik het gedaan).
Pagina: 1