Toon posts:

welke scsi hdd past ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hé,

Heb een Origin 200 server kunnen bemachtigen, nu weet ik dat er in de 3.5-inch bays een slede moet en dat die net zo duur zijn als de schijf zelf.

Echter er is ook plaats voor 5.25-inch schijven de manual schrijft het volgende over de SCSI aansluiting:

"fast SCSI-II, 8-bit (narrow), running at 10Mhz, and capable of transferring 10 MB per second"

Weet iemand welke/wat voor schijf hier "dus" op aangesloten kan worden ?

Gegroet, Yvar

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:32
Alles met een 50 pins aansluiting kan op die controller. Evt ook nieuwe U160 harddisks met een convertor, maar dan blijft er niet veel van je investering over (je kunt maar 10MB/s met die kaart, terwijl die disks zo'n 30-50MB/s vervoeren)
Ik heb zelf een Seagate ST34520N 3.5" U-SCSI harddisk aan mn Adaptec AIC7870 hangen, doet het goed op Fast-SCSI 10MB/s.

Je kunt overigens ook gewoon harddisk brackets gebruiken om je 3.5" harddisk op te hangen.

Verwijderd

Topicstarter
tenx, trouwens in die zelfde slede wil dan ook een CD-ROM drive plaatsen (ik dacht de Toshiba XM6401B 40x SCSI), er zit echter uiteindelijk maar 1 scsi aansluiting in dat ding, moet ik die 2 apparaten dan in serie schakelen ofzo ?

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 12:57 schreef Yvar het volgende:
tenx, trouwens in die zelfde slede wil dan ook een CD-ROM drive plaatsen (ik dacht de Toshiba XM6401B 40x SCSI), er zit echter uiteindelijk maar 1 scsi aansluiting in dat ding, moet ik die 2 apparaten dan in serie schakelen ofzo ?
Yep, alles achter elkaar, met voor elk apparaat een unieke SCSI-id en het laatste apparaat getermineerd.

suc6