Toon posts:

[ASP] Database gestuurde website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het verzoek gekregen om in Amerika misschien een website op te gaan zetten. Nu heb ik enkele vragen. Het is de bedoeling dat de bestaande site wordt vernieuwd en dat er een online aanmeldingsprocedure gemaakt wordt. Mensen moeten zich voor een evenement aan kunnen melden en de gegevens moeten opgeslagen kunnen worden in een database. Daarnaast moeten medewerkers de database kunnen benaderen omtrent het versturen van uitnodigingen en marketinggegevens opvragen. Het geheel is nog aan de vage kant maar goed. Nu willen ze daar een bestaande Access database gaan gebruiken en deze m.b.v. ASP (geen Dot.Net) gaan benaderen. Maar hoe zit dit met licensies e.d. Ik neem aan dat het bedrijf MS Access heeft. Komen er nog meer zaken kijken die het bedrijf moet aanschaffen/regelen. Omdat er weinig tot geen multi-user activiteiten plaats zullen vinden en het aantal records hooguit 10.000 zal zijn is volgens mij een Access database geschikt.

Kan iemand hier iets op aanmerken of bevestigen????

Verwijderd

Euh, als die website intensief gebruikt gaat worden zou ik NIET voor Access gaan, naar mijn weten kan zo'n mdbtje maar een connectie of 7 tegelijkertijd aan...

Verwijderd

Het bedrijf een smurfer en win2k smurfer aanschaffen. Als ze dat nog niet hebben.
Een M$ Access 2000 database kan makelijk 10000 records aan, DB kunnen tot 3GB groot worden ofzo ,das dus geen probleem.

/Edit:
Euh, als die website intensief gebruikt gaat worden zou ik NIET voor Access gaan, naar mijn weten kan zo'n mdbtje maar een connectie of 7 tegelijkertijd aan
Access kan veel meer aan, slechte prestaties van Access liggen vaker aan een slecht datamodel of aan brakke code dan dat het aan Access ligt.

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 12:37 schreef vanDee het volgende:
Het bedrijf een smurfer en win2k smurfer aanschaffen. Als ze dat nog niet hebben.
Een M$ Access 2000 database kan makelijk 10000 records aan, DB kunnen tot 3GB groot worden ofzo ,das dus geen probleem.

Access kan veel meer aan, slechte prestaties van Access liggen vaker aan een slecht datamodel of aan brakke code dan dat het aan Access ligt.
Correctie: :)
- miljoenen records...
- 2 GB max daarboven wordt het splitsen in meerders db's
- Access kan tientallen gelijktijdige connecties aan, daarboven (vanaf een stuk of vijftig) begint het wel een beetje zeuren te worden. Je moet wel een beetje creatief zijn met locking...