Toon posts:

Opvolger van TB1@1,33Ghz voor mijn pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Soltek-75KAV mobo en deze is (na bios update) zeker geschikt voor XP-processoren van AMD, alleen kan dit mobo maar max 150Mhz FSB en 12,5 multiplier....

Ik dacht dat meeste moederborden met socket A een max multiplier van 12,5 hadden :?

Ik neem aan dat dat dus niet zo is, als ik zie dat er nog op z'n minst een 2400+ (1,93Ghz) XP komt en deze dus een multiplier van 14,5 moet hebben @ 133Mhz FSB.

Maar ivm mijn moederbord betekend dat dus dat als ik nieuw goed geheugen koop dat @ 150Mhz kan lopen (als me pci-bussen dat trekken, wat waarschijnlijk niet zo is), ik max een 2200+ XP erin zou kunnen zetten. Zou dat in de toekomst gezien zin hebben, om in mijn systeem (zie sig) van een 1@1,33Ghz TB naar een 2200+(1,8Ghz) XP te gaan :?

Verwijderd

koop je gewoon een asus a7v333 met pc-2700 ram en een 2000+ en je bent weer up to date je hebt ook nog sd-ram is dan na een tijd ook weer een bottleneck

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 13:54 schreef T-1o0o het volgende:
koop je gewoon een asus a7v333 met pc-2700 ram en een 2000+ en je bent weer up to date je hebt ook nog sd-ram is dan na een tijd ook weer een bottleneck
das wel relatief stuk duurder... mobo vervangen is meestal niet echt prijs/prestatie gunstig

Verwijderd

ach.. koop je toch voor 70 euro een ecs k7s5a, of voor 86 een k7s6a...op de eerste kan ook nog je sdram....hier kunnen de nieuwste XP's op...

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

waarschijnlijk hanteert je moederbord voor XP processoren een andere mulitplier lijst dan voor een gewone athlon. Je kan dus gewoon die xp bestellen en werkt het niet dan altijd nog een ander mobo bestellen.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Als je dan toch wilt upgraden..hou dan gewoon dat mobo. En wacht gewoon op de nieuwe generatie chipsets (200Mhz FSB. Het verschil tussen een Tbird en een XP (die ook nog eens vaak hoger geklokt is) is DUIDELIJK merkbaar..ook met SDRAM bordje. Ik kan het weten, heb zelf 2 Xps gehad op een SDRAM bordje.
Haal gewoon een 1800 of 1900+, die zijn zeer goed te betalen en goed overklokbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 16:55 schreef NoStra het volgende:
Als je dan toch wilt upgraden..hou dan gewoon dat mobo. En wacht gewoon op de nieuwe generatie chipsets (200Mhz FSB. Het verschil tussen een Tbird en een XP (die ook nog eens vaak hoger geklokt is) is DUIDELIJK merkbaar..ook met SDRAM bordje. Ik kan het weten, heb zelf 2 Xps gehad op een SDRAM bordje.
Haal gewoon een 1800 of 1900+, die zijn zeer goed te betalen en goed overklokbaar.
Je bedoelt dat alleen al een 1800+/1900+ XP op me huidige mobo ipv TB1,33Ghz stuk scheelt :?

Kan ik erachter komen wat voor multipliers me mobo hanteert met XP erop, want dan kan ik misschien over jaar ofzo goedkoop een erg hoog geklokte XP-er er nog opzetten.

Ik heb het dus ook over een jaar ofzo, ik bedoel, 1,33Ghz TB, is nie echt traag nu :)

Verwijderd

Ja het verschil tussen een Tbird@1333Mhz en een Xp1800+ of 1900+ is al DUIDELIJK te merken..

Als je geen overklokfreak bent...dan zou ik gewoon die 1Ghz Tbird houden en over een jaar een compleet nieuwe set halen. Dit is snel zat..in principe.. Maargoed, het kan natuurlijk allemaal veel sneller :)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Je hoeft geen nieuw bord te kopen hoor. Oude multipliers worden namelijk hergebruikt. Zo wordt 5x --> 13x etc.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 10:11 schreef FastBunny het volgende:
Je hoeft geen nieuw bord te kopen hoor. Oude multipliers worden namelijk hergebruikt. Zo wordt 5x --> 13x etc.
dan kom je wel bij de 15x denk ik :)
hoeveel Ghz hebben we dan al ? :)
of een XPtje maken die op 200mhz bus loopt ipv 133 :)

Verwijderd

Topicstarter
Ow, dat betekent dat ik er over half jaar ofzo nog een 2400+ of dan zelfs 2600+ XP in kan gooien, das dan nog wel een fijn upgrade vooruitzicht ;)

Verwijderd

fijn he :)
Waarschijnlijk kan dat wel gewoon ja...

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Ik ben nog ZEER tevreden met met TB 1.4 waarom zou je je 1.0 @ 1.33 vervangen door een snellere? je merkt het alleen in de benchmarks.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 14:26 schreef Un4GiveN het volgende:
Ik ben nog ZEER tevreden met met TB 1.4 waarom zou je je 1.0 @ 1.33 vervangen door een snellere? je merkt het alleen in de benchmarks.
Zoals ik al eerder zei, heb ik het niet alleen over nu, maar ook meer over de toekomst.

Ik las @ Tweakers.net over 2400+ XP en ik vroeg me af of die ook in me mobo zou kunnen over klein jaartje bv. ofzo en als er een 2600+XP komt of die er dan ook in zou kunnen en vanwege die multiplier leek me het niet te kunnen, maar nu blijkt van wel. Dit is wel een fijne toekomstperspectief, want dat betekent dat zolang ze de socket niet aanpassen, ik met een bios update nog gewoon heel wat maandjes de nieuwste cpu in me pc kwijt kan ;)
Pagina: 1