LG CD-Writer ziet geen cd meer

Pagina: 1
Acties:

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 12:23
Ik zit met een uitdaging. Ik heb een CDWriter van LG (12x8x32) die het tot voor kort altijd perfect deed. Na verloop van tijd kwamen er steeds vaker schrijffouten. Ik wist al wel dat er een configuratiefoutje in zat, had namelijk het als volgt ingedeeld: primaire master=hdd1 primaire slave=hdd2 secundaire master=cdrw secundaire slave=cdrom

dus heb ik even de flatcable van de cdrom afgetrokken, nogmaals geprobeert, nog steeds schrijffouten. schoon gebruikersprofiel gemaakt (draai win2k pro) en daarmee ingelogd, nero5.5 gestart, maar die zegt nu dat er geen cd in de writer zit....gestart met mn "oude" profiel, zelfde melding :? beetje raar dus.....Het enige dat ik nu nog kan bedenken is dat mn dma niet aan staat....kan ik nu niet nakijken want ik zit op mn werk ;) vandaar....maar daarom zou je toch nog wel een cd moeten kunnen zien lijkt mij. Heb trouwens niet gekeken of ik in de verkenner wel een cd gewoon kan lezen bedenk ik net....is ook nog iets wat na te kijken is.... Heeft iemand dit zelfde probleem ook al wel eens gehad??? zou het een biosprobleem van de writer kunnen zijn? en zo ja, zijn er updates dan voor??? is namelijk best wel vervelend dat t niet werkt, want moet vanavond nog effe wat audiocd's fikken.....

iRacing Profiel

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:04

LopeZ

Too much is never enough

Moven van [forum=6] naar [forum=21]

• kroegtijger
Ik bedenk me zojuist dat ik de jumper op de writer nog wel op Master heb laten staan, en dus niet op cable select...zou normaal gesproken niets uit moeten maken lijkt mij, en bij het opstarten herkent de bios hem dan ook wel gewoon......Ook Nero ziet wel de writer maar meer dan ook niet..... zucht..... :'(

iRacing Profiel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wat doet het kreng in dos?

• kroegtijger
Geen idee, heb er nog niet zo heel uitgebreid naar gekeken verder.....maar ik vind de melding dat er geen cd in zit zo wazig......kan het hier ook niet testen, zit nu niet achter mn eigen pc

iRacing Profiel