Ik heb op verschillende sites lopen zoeken, met name op perlmonks.com , wat ik wil is een string bijvoorbeeld een htmlpagina doorzoeken op bepaalde strings, en deze in een array stoppen, kan ik wel woord voor woord gaan matchen maar volgens mij moet het makkelijker kunnen, in ASP kan je dit doen en dan heb je een soort van Matches collection waar je door heen kan loopen. Is dit ook mogelijk in Perl en zoja weet iemand een voorbeeldje?
Da, je geeft niet echt heel duidelijk aan wat je bedoeld, maar als ik het goed begrijp wil je bepaalde woorden uit een pagina in een array stoppen... Easy.
Keej eerst laad je de pagina in een string.
Dan is het gewoon:
@myArray = ($myString =~ m/hetwoorddatjezoekthier/gi);
Keej eerst laad je de pagina in een string.
Dan is het gewoon:
@myArray = ($myString =~ m/hetwoorddatjezoekthier/gi);
Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea
Denk dat dat wel gaat werken, om voorbeeld te geven wil ik alle woorden die beginnen met een k en eindigen op een l in een webpagina in een array hebben.
Denk dus dat dit wel werkt, probleem was dat ik het in me Perl Manual niet echt goed kon vinden terwijl ik het wel es gelezen had.
Denk dus dat dit wel werkt, probleem was dat ik het in me Perl Manual niet echt goed kon vinden terwijl ik het wel es gelezen had.
Dan wordt je regexp dus:Op vrijdag 10 mei 2002 12:26 schreef raptorix het volgende:
Denk dat dat wel gaat werken, om voorbeeld te geven wil ik alle woorden die beginnen met een k en eindigen op een l in een webpagina in een array hebben.
@myArray = ($myString =~ m/k[a-z]+l/gi);
Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea