Toon posts:

router/barricade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb de volgende vraag:

ik heb een barricade router geinstalleerd en alles werkt prima, maar nu moet ik ook nog op mijn systeem een bankingprogramma installeren.

deze maakt gebruik van zijn eigen inbel programma.

mijn vraag is nu hoe kan ik dit zo instellen dat dat programma ook gebruik maakt van de inbelverbinding via de router?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
welk bankingprogramma gebruik je???

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
het bankingprogramma is girotel!

deze maakt dus zelf een inbelverbinding.
hoe kan ik het laten inbellen via de dial-up van de router?
thanks.

• kroegtijger
Girotel is wat dat betreft helemaal ruk, want die slikt dat soort dingen meestal niet. Zitten ook geen ini-files in om dit soort zaken op te lossen. Wat voor router heb je?? zo'n smc barricade broadband router??? want girotel gaat namelijk al zeker niet over interpret werken..wat wel zou kunnen is dat je een emulator gaat draaien die dus een lokale modem simuleert, die vervolgens je modem op je router aanstuurt...........maar dat werkt ook lang niet altijd....wat verder nog van belang is, is het OS waar je girotel op draait

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
operating system is win2000 pro

en wat is een emulator? een programma die de dial-up van b.v. gitotel naar het ip-adres van de router/modem stuurt?

Verwijderd

Topicstarter
het enige wat mij dan handig lijkt is dan om een externe usb modem via een lijnadapter rechtstreeks op de lijn te zetten.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:32

LopeZ

Too much is never enough

Move van OH -> NT

• kroegtijger
Oei, girotel werkt officieel niet onder een NT-based OS, dus niet op win2k, nt of xp.....soms dat je het aan de gang krijgt op zo'n systeem met een intern modem, maar dat is meer geluk dan wijsheid....is helemaal afhankelijk van het merk modem, welke software e.d. je nog meer draait....geef je hier weinig hoop op deze.....
een emulator is een tooltje dat simuleert dat er een modem in zit, wat dus niet het geval is....voor girotel LIJKT het dan dat er een gewoon modem op de pc zit, terwijl die in werkelijkheid dus heel ergens anders staat...bv in je router, of op een heel andere pc......werkt lang niet altijd hoor.......Als je dan toch wil telebankieren onder Win2k pro kun je beter over stappen naar een andere bank...ABN-AMRO heeft een redelijk pakket...HomeNet Dit gaat helaas binnenkort (lees eind dit jaar) verdwijnen en hier komt alleen nog maar internetbankieren voor in de plaats. Maar, als je effe doorzeurt, kun je dan Officenet Plus krijgen. OfficeNet Plus is exact hetzelfde als HomeNet alleen is het voor de zakelijke markt bedoelt. Het pakket zelf is gelijk. Je kan ook OfficeNet Extra nemen.....dit pakket is veel uitgebreider dan Plus, en bevat ook mogelijkheden die je als thuisgebruiker totaal niet nodig hebt, zoals incasso.....(niet dat je zomaar incasso's kunt doen hoor, daarvoor moet die mogelijkheid in je contract zijn opgenomen, en dat krijg je zelf dus nooit voor elkaar.)
Mijn advies aan jouw zou zijn: Ga gewoon lekker internetbankieren bij de Postbank, dat kost je de minste moeite, en werkt redelijk goed....

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor de informatie!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 09:49
Bij mij werkt Girotel Online prima met een SMC7004BR router onder windows XP.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Pagina: 1