Toon posts:

kde 3 welke rpm's zijn echt nodig ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het updaten van kde en vroeg me af welke van de vele bestanden die bij kde.org zijn te downloaden daadwerkelijk nodig zijn.

Wat ik wil is eigenlijk alleen de grafische schil en het onderliggende deel dat daarvoor nodig is. Welke rpm's zijn naast de libs en base dan verder aan te raden ?

Een aantal zaken spreken natuurlijk voor zich (zoals Mozilla etc), maar er staan ook een hoop packages die mij niet direct iets zeggen en waarvan ik dus niet weet of ik ze nodig heb.

In de howto staat bijvoorbeel een commando om kde2 eerst te verwijderen: rpm -e `rpm -qa |egrep ^kde`

Dit werkt bij mij niet en ik vraag me dus af of ik eerst een van de nieuwe packages moet installeren om dit gedaan te krijgen.

Ik draai RH 7.1 btw..

Thanx

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002

Verwijderd

Topicstarter
Nee dus, daarom deze post.

Verwijderd

In de eerste plaats wat jij wil hebben, daarnaast wat hij bij installatie aangeeft wat extra nodig is. dan ben je er al :)

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 12:01 schreef leGionellz het volgende:
Ik ben bezig met het updaten van kde en vroeg me af welke van de vele bestanden die bij kde.org zijn te downloaden daadwerkelijk nodig zijn.

Wat ik wil is eigenlijk alleen de grafische schil en het onderliggende deel dat daarvoor nodig is. Welke rpm's zijn naast de libs en base dan verder aan te raden ?
Voor een basis KDE heb je arts, kdelibs en kdebase nodig. Ik neem aan dat die als rpm's ook zo gepackaged zijn.
Een aantal zaken spreken natuurlijk voor zich (zoals Mozilla etc), maar er staan ook een hoop packages die mij niet direct iets zeggen en waarvan ik dus niet weet of ik ze nodig heb.
De andere bestanden zijn extra programma's, e-mailclients, mediaspelers etc.
In de howto staat bijvoorbeel een commando om kde2 eerst te verwijderen: rpm -e `rpm -qa |egrep ^kde`

Dit werkt bij mij niet en ik vraag me dus af of ik eerst een van de nieuwe packages moet installeren om dit gedaan te krijgen.

Ik draai RH 7.1 btw..
Misschien handig om ook in de archieven van de kde-linux mailinglist te kijken, er zijn nogal wat posts over KDE 3 op RH 7.1/7.2 geweest.

(Ik heb er zelf verder geen ervaring mee namelijk.)

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."