Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
welk os draait je citrix server?Op vrijdag 10 mei 2002 11:53 schreef Gunner het volgende:
Nu las ik in een oud draadje dat Active Directory wel nodig is om problemen te voorkomen
in principe heb je geen AD nodig.
Indien noodzakelijk is Advanced Server ook een optie
Is wel voor MetaFrame 1.8 en bij MetaFrame XP staat het niet.Domain controllers
==================
Citrix strongly recommends against installing MetaFrame 1.8 for Windows 2000 on a network domain controller. Also, it is strongly recommended that you do not promote a MetaFrame 1.8 server to a domain controller. Therefore, it is recommended that the network should have other redundant servers--without MetaFrame 1.8 installed--that can be promoted to domain controllers if necessary.
Significant restrictions and limitations will result from installation of MetaFrame 1.8 on a Windows 2000 server that is configured as a domain controller or promoted to a domain controller. The restrictions and limitations include the following:
* Anonymous groups and user accounts will be deleted from a server that is promoted to a domain controller.
* All non-Administrator users will be locked out and will be unable to access the server.
* Demoting a server from a domain controller does not guarantee that access will be restored to non-Administrator users and groups.
* Demoting a domain controller will place the server in a workgroups setting.
Dus dat zal dan wel gefixed zijn.
nee. Net zoals je andere zwaar belaste servers (database, e.d.) niet op een DC moet zetten moet je van een MF server ook geen DC maken. DC is een taak opzich, terminal sessies serven is ook een taak opzich. Do not mix.Op vrijdag 10 mei 2002 14:13 schreef Predator het volgende:
[..]
Is wel voor MetaFrame 1.8 en bij MetaFrame XP staat het niet.
Dus dat zal dan wel gefixed zijn.
Daar ga ik volledig mee akkoord.Op vrijdag 10 mei 2002 14:19 schreef elevator het volgende:
[..]
nee. Net zoals je andere zwaar belaste servers (database, e.d.) niet op een DC moet zetten moet je van een MF server ook geen DC maken. DC is een taak opzich, terminal sessies serven is ook een taak opzich. Do not mix.
Dat staat er ook niet.
Het zijn problemen die optreden die men vermeldt in dat document (1.8) en niet in het readme document van XP.
Verwijderd
Zoals al eerder gezegd is, elke server die eejn echte specifieke taak heeft, moet je niet ook nog eens DC maken.
Dat geeft niet, dat is natuurlijk wel belangrijk om te wetenOp vrijdag 10 mei 2002 14:30 schreef abreemjathuis het volgende:
Dit was de vraag helemaal niet. Het ging erom of je met Citrix XPe Active Directory nodig hebt. Niet of je termserver een DC moet/mag zijn.
Was dat de vraag helemaal nietOp vrijdag 10 mei 2002 14:30 schreef abreemjathuis het volgende:
Dit was de vraag helemaal niet. Het ging erom of je met Citrix XPe Active Directory nodig hebt. Niet of je termserver een DC moet/mag zijn.
Zoals al eerder gezegd is, elke server die eejn echte specifieke taak heeft, moet je niet ook nog eens DC maken.
Is dus wel relevant dat het helemaal geen goed idee is dit te doen.Op vrijdag 10 mei 2002 14:15 schreef Gunner het volgende:
Dat komt goed uit, de server die voor Citrix geinstalleerd is is momenteel (nog) geen domain controller
[edit: dit komt vekeerd over]Op vrijdag 10 mei 2002 14:25 schreef Predator het volgende:
[..]
Daar ga ik volledig mee akkoord.
Dat staat er ook niet.
Het zijn problemen die optreden die men vermeldt in dat document (1.8) en niet in het readme document van XP.
Zou kunnen. Wat belangrik is voor Gunner, is dat je echter als je een Citrix farm gaat designen/ontwikkelen, de volledige documentatie moet doorlezen, en dan kom je dit tegen:
van: "Advanced Concepts for MetaFrame XP with Feature Release 1 - English ". Hier in is ook terug te vinden dat een AD (of zelfs een domain) in principe niet nodig is.Important Microsoft recommends that you do not install Terminal Services on a
Windows 2000 Server acting as a domain controller. By default, users cannot log on
to Terminal Services sessions on a domain controller. You can permit users to log
on by setting the 'log on locally' right; however, this is not recommended.
Ik ben aan het researchen welke problemen zouden kunnen ontstaan met betrekking tot software (Office 2000 onder andere) die gedraaid gaat worden
Heeft iemand nog relevante links naar documentatie?
Op de Citrix site heb ik nog niets kunnen vinden
nee, die link met "Product Documentation" hebben ze bijzonder goed verstopt onder "Support".Op vrijdag 10 mei 2002 14:48 schreef Gunner het volgende:
Heeft iemand nog relevante links naar documentatie?
Op de Citrix site heb ik nog niets kunnen vinden
click here
www.tweakcitrix.com is best een leuke site (het vroegere Tuning Tips document van Citrix is in die site opgegaan/opgenomen)
Hardstikke bedankt, ik ga maar eens lezen en printen!Op vrijdag 10 mei 2002 14:53 schreef elevator het volgende:
nee, die link met "Product Documentation" hebben ze bijzonder goed verstopt onder "Support".
click here
www.tweakcitrix.com is best een leuke site (het vroegere Tuning Tips document van Citrix is in die site opgegaan/opgenomen)
Als iemand nog meer opmerkingen heeft dan hoor ik het natuurlijk graag
Verwijderd
Die link van elevator naar tweakcitrix; in het filegedeelte staat die tunings PDF. Die is zo'n beetje de bijbel voor mij. En wat elke citrix admin hier zal bevestigen (indien je geen FR1 met UPD)hebt; GEBRUIK ALLEEN PRINTERDRIVERS VAN JE WIN2K SERVER CD!!!!!!!! icm wtsuprn.inf of CMC printermapping.Op vrijdag 10 mei 2002 15:16 schreef Gunner het volgende:
Hardstikke bedankt, ik ga maar eens lezen en printen!
Als iemand nog meer opmerkingen heeft dan hoor ik het natuurlijk graag
De software is binnen (Metaframe XPe 1.0)
Heb net een gedeelte van de documentatie uitgeprint
Heb net begrepen dat de server niet 2 maar 4(!) CPUŽs zal hebben (van elk 700mhz)
Dit met in totaal 3gb RAM moet het wel voldoende zijn!
ik denk dat je beter 2 servers had kunnen kopen met iets minder hardware/ram en dan gaan load balancen,Op woensdag 15 mei 2002 11:53 schreef Gunner het volgende:
Okay. Deze topic even een schopje
De software is binnen (Metaframe XPe 1.0)
Heb net een gedeelte van de documentatie uitgeprint
Heb net begrepen dat de server niet 2 maar 4(!) CPUŽs zal hebben (van elk 700mhz)
Dit met in totaal 3gb RAM moet het wel voldoende zijn!
want met 4 cpu's en 3Gb ram garandeerd dit systeem je nog niks of de applicatie's goed gaan presteren (hangt allemaal van je applicatie's af natuurlijk)
dus vraag: wat voor applicaties ga je draaien?
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
Hehe... word 2000 met spellchecker aanOp woensdag 15 mei 2002 16:54 schreef zwelgje het volgende:
want met 4 cpu's en 3Gb ram garandeerd dit systeem je nog niks of de applicatie's goed gaan presteren (hangt allemaal van je applicatie's af natuurlijk)
dus vraag: wat voor applicaties ga je draaien?
Verwijderd
bij mij op mijn stage werkt het goedOp woensdag 15 mei 2002 18:44 schreef smiley het volgende:
[..]
Hehe... word 2000 met spellchecker aan
Citrix is compleet geinstalleerd door IBM, spellchecker kan niet zo veel kwaad volgens hun
Verwijderd
13 man per server. Dat is niet zoveel. Post eens wat hardwarespecs en wat voor apps erop draaien.Op woensdag 15 mei 2002 20:04 schreef iLLeGaL_ViSiT0R het volgende:
bij mij op mijn stage werkt het goedongeveer 40 mensen, 3 servers dus wel een aardige loadbalancing.
volgens IBM kan het geen kwaad,Op woensdag 15 mei 2002 20:04 schreef iLLeGaL_ViSiT0R het volgende:
[..]
bij mij op mijn stage werkt het goedongeveer 40 mensen, 3 servers dus wel een aardige loadbalancing.
Citrix is compleet geinstalleerd door IBM, spellchecker kan niet zo veel kwaad volgens hun
mmm volgens mijn ervaringen is dat juist een 'killer'
op die tweakcitrix site staan inderdaad nog wel meer handige tips (merendeel waren me bekend, maar sommige nog niet)..
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
zal moregn ff posten, weet specs niet uit mijn hoofd. staat er net een maandjeOp woensdag 15 mei 2002 20:36 schreef smiley het volgende:
[..]
13 man per server. Dat is niet zoveel. Post eens wat hardwarespecs en wat voor apps erop draaien.
tis alleen jammer dat Microsoft in hun implementatie whitepapers aangeven dat het het mogelijk aantal gebruikers kan halveren op een server, kwaad zal het niet kunnen (*cough* als je hardware verkoopt *cough*)Op woensdag 15 mei 2002 20:04 schreef iLLeGaL_ViSiT0R het volgende:
LOL had ik de bovenstaande pagina's laats niet gepost?Op zondag 12 mei 2002 00:20 schreef MaJ het volgende:
Deze zijn ook aanraders:
http://www.thethin.net/
http://www.xs4all.nl/~soundtcr/
Nee voor Citrix zou je ook nog eens kunnen kijken op:
www.citrix.com/cdn (is een "hidden" pagina, die niet op de frontpage staat)
www.metaframebook.com
Heb namelijk net de hele week cursus gehad voor Citrix Metaframe XP
Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
Thuis kan dat toch ook, waarom hier niet