iemand ervaring met divx voor linux? het is voor een celeron466mhz systeempje met intel 810 chipset met tvout..
mplayer http://www.mplayerhq.hu/homepage/Op vrijdag 10 mei 2002 11:45 schreef xsence het volgende:
iemand ervaring met divx voor linux? het is voor een celeron466mhz systeempje met intel 810 chipset met tvout..
ondersteund bij sommige kaarten tvout maar is nog errug beta .
divx is toppi
Van www.divx.com kun je gewoon de DIVX 5.0 codec voor linux downloaden
mijn plan:
een standalone divx player op linux.. welke distro zie ik nog wel..
het is voor een mobo met intel 810 chipset met sound/lan/tvout onboard (heel kleine mobo in een kleine kast).
Omdat windows er niet uitziet op een tv wil ik linux installeren met gnome desktop.. proberen zelf een desktop te maken die goed te zien is op een tv. Simpele knoppen maken voor het spelen van divx/dvd/mp3.
dit wil ik al heel lang doen.. en nu heb ik eindelijk de hardware bij elkaar..
een standalone divx player op linux.. welke distro zie ik nog wel..
het is voor een mobo met intel 810 chipset met sound/lan/tvout onboard (heel kleine mobo in een kleine kast).
Omdat windows er niet uitziet op een tv wil ik linux installeren met gnome desktop.. proberen zelf een desktop te maken die goed te zien is op een tv. Simpele knoppen maken voor het spelen van divx/dvd/mp3.
dit wil ik al heel lang doen.. en nu heb ik eindelijk de hardware bij elkaar..
ik heb het alleen over de tvout verder niks dan goeds over mplayerOp vrijdag 10 mei 2002 11:53 schreef SKYLOS het volgende:
Zo beta is mplayer helemaal niet, ik vind hem een stuk beter dan xine
ik hoef geen speciale tvout optie.. omdat ik helemaal geen monitor nodig heb.. de pc start al auto op van tvout.
mplayer is ook een stuk sneller dan xine en kwam naar ik herrinner ook veel beter uit een test bij linuxmagazine met als enige minpunt dat er geen GUI was maar dat is nu niet meer het geval.
Verwijderd
ook met linux?Op vrijdag 10 mei 2002 11:59 schreef xsence het volgende:
ik hoef geen speciale tvout optie.. omdat ik helemaal geen monitor nodig heb.. de pc start al auto op van tvout.
hmm.. dat is een goeie.. zal het proberen vanavond..
ik vind linux echt toff maar mensen het installeren van apparaten schiet gewoon niet op (voor mij)..
als je een nieuwere distro ofzo kiest dan zitten de meeste drivers er al in .. ik wil linux proberen op dit ding.. als het hiermee werkt dan ben ik echt blij..
dan gooi ik hem op het netwerk en dan begint de pret..
ik vind linux echt toff maar mensen het installeren van apparaten schiet gewoon niet op (voor mij)..
als je een nieuwere distro ofzo kiest dan zitten de meeste drivers er al in .. ik wil linux proberen op dit ding.. als het hiermee werkt dan ben ik echt blij..
tja als het werkt is het natuurlijk leuk en proberen kan nooit kwaad ik wens je veel succes post hier effe of het is gelukt en verder raat ik je mplayer ten zeerste aanOp vrijdag 10 mei 2002 12:18 schreef xsence het volgende:
hmm.. dat is een goeie.. zal het proberen vanavond..
• vlc
• mplayer
• aviplay
• xine
Dat zijn zo ongeveer de populairste
• mplayer
• aviplay
• xine
Dat zijn zo ongeveer de populairste
Rookworst zonder R is ook worst.
Verwijderd
Ummm gui? waar?Op vrijdag 10 mei 2002 12:03 schreef cold het volgende:
mplayer is ook een stuk sneller dan xine en kwam naar ik herrinner ook veel beter uit een test bij linuxmagazine met als enige minpunt dat er geen GUI was maar dat is nu niet meer het geval.
Compilen met --enable-gui en dan starten met -gui (oid), of 'gmplayer' symlinken naar 'mplayer' en dan 'gmplayer' starten. Et voila: een gui (misschien dat je nog een theme moet installen oid... tijd geleden dat ik die gui gebruikt heb).Op vrijdag 10 mei 2002 22:50 schreef Kheperi het volgende:
[..]
Ummm gui? waar?
Mplayer rules ik ben zelf alleen nog een beetje met de tvout aan het k*tten. zie [topic=491773/1]Op zaterdag 11 mei 2002 17:00 schreef Kheperi het volgende:
Cool!
Nou werkttie echt lekker!
Pagina: 1