Toon posts:

Tweede monitor wazig

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik nu een vraag ga stellen die waarschijnlijk al één of meerdere keren beantwoord is, maar ik heb me het schompes gezocht op dit forum en ik heb niet kunnen vinden wat ik zocht. |:(

Mijn vraag:

Ik heb vanochtend een DVI naar VGA connector ontvangen en geprobeerd om een tweede monitor (Compaq MV500) op m'n ATI Radeon 7500 (type RV2LE) aan te sluiten. Werkt prima, op één dingetje na dan. Het beeld is vrij wazig. Komt dit misschien door het omzetten van DVI naar VGA? Met andere woorden, als ik een monitor met DVI zou aansluiten en dus in het digitale domein blijf, zou dan het beeld wel scherp zijn? Ik overweeg namelijk om een TFT monitor aan te schaffen, maar dat vind ik alleen het geld waard als de beeldkwaliteit goed is.

Wie kan mijn vraag beantwoorden of een link geven naar het antwoord?

Alvast bedankt. :)

• bluf98
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 12:07
Kmaak ook gebruik van een dvi>vga converter voor mijn 2e monitor en bij mij is hij goed scherp, dus het kan blijkbaar wel! Wellicht is jouw converter niet mooi afgeschermd waardoor er (bij de hogere refresh rates?!) signaal vervuiling optreedt doordat de magnetische velden rond de signaaldraden in de converter elkaar beïnvloeden en/of een extern veld (een externe voeding o.i.d.) dat het signaal stoort dwars door de casing van de connector heen...

Good luck!

BTW, mijn connector is gegoten ipv. twee losse geclickte/geschroefde case-delen...maar zou niet hoeven uitmaken.

Sysje

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze connector gekocht:

VGA AGP Club3D ATI DVI/CRT Connector

Die zou toch goed moeten werken met mijn kaart, toch? Of moet het echt een 100% ATI connector zijn? Het vervelende is dat Windows niet op wilt starten als ik alleen een monitor via die connector op de DVI aangesloten heb. Anders zou ik kunnen zien hoe goed/slecht de beeldkwaliteit is als ik niet twee monitoren tegelijkertijd gebruik. Zou je soms ergens moeten aangeven dat Windows de DVI als primaire monitor moet beschouwen waardoor er wel opgestart wordt?

• bluf98
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 12:07
Als het goed is kan windows gewoon opstarten, maar zie jij niks! >:) Een wel of niet (actief) aangesloten monitor op je primary zou vwb. startup geen verschil mogen maken!... het zal je systeem immers een rotzorg zijn of je monitor aanstaat/aangesloten is of niet (8> ...Je ziet zelf alleen nop! :9 Of je je secondary als primary op de DVI kan aansturen hangt van je videodriver af... Bij mijn GF4 kan ik dit instellen! Je PC zal echter tot de windows logon de primary aansturen, want dan is de bios van de ATI nog 'in control', dus je zal dus geen beeld te zien krijgen totdat windows de secondary als primary activeert...
Good luck

Sysje

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 13:03
verdomd! ik heb dus schaduwlijnen op mijn tweede monitor en die loopt op 100Hz als ik hem op 60Hz zet zijn ze echt grotendeels weg!

Dus ik moet een betere converter kopen?? of kan het ook nog steeds aan de kaart liggen?

Ik heb denk ik dezelfde converter als de topicstarter, dus misschien eens op zoek naar een ander?

heb hier trouwens ook een topic over lopen:
[topic=492019/1/25]

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 22:45 schreef bluf98 het volgende:
Als het goed is kan windows gewoon opstarten, maar zie jij niks! >:) Een wel of niet (actief) aangesloten monitor op je primary zou vwb. startup geen verschil mogen maken!... het zal je systeem immers een rotzorg zijn of je monitor aanstaat/aangesloten is of niet (8> ...Je ziet zelf alleen nop! :9 Of je je secondary als primary op de DVI kan aansturen hangt van je videodriver af... Bij mijn GF4 kan ik dit instellen! Je PC zal echter tot de windows logon de primary aansturen, want dan is de bios van de ATI nog 'in control', dus je zal dus geen beeld te zien krijgen totdat windows de secondary als primary activeert...
Good luck
Ik krijg het niet voor elkaar om de tweede monitor als primaire monitor te selecteren. Dit apparaat als hoofdmonitor gebruiken is grijs en kan niet veranderd worden. Ideeën?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... Om de één of andere reden had ik nu wel ineens beeld met alleen de tweede monitor aangesloten. Hij stond bij Eigenschappen voor Beeldscherm nu als eerste beeldscherm i.p.v. tweede. Maar nog steeds wazig beeld. Afbeeldingslocatie: http://www.smilies-world.de/Smilies/Smilies_klein_1/beule.gif

Ik wou dat ik een digitale monitor had om te zien of het wellicht aan de converter ligt. Zucht!
Pagina: 1