Verwijderd
lijkt me heel moeillijk, omdat mobo's van notebooks speciaal voor die notebook gemaakt zijn (qua afmetingen enzo). als je exact hetzelfde mobo hebt is het lijkt mij wel te vervangen. Dus gewoon openschroeven... (maar daar houd ik persoonlijk niet zo van bij notebooks, is allemaal zo klein
)
dan moet ik de notebook dus terugsturen naar de fabrikant?
die vragen belachelijk veel geld, de notebook is 2 maanden over garantie heen, en om dat ding op te halen en er naar te kijken vragen ze al 200 euro
die vragen belachelijk veel geld, de notebook is 2 maanden over garantie heen, en om dat ding op te halen en er naar te kijken vragen ze al 200 euro
Verwijderd
Er zijn ook fabrikanten die laptops opbouwen uit standaard onderdelen, als dat met jouw laptop het geval is kan je eens proberen of het MB ergens te bestellen is, succes...
Verwijderd
wat is de reden dat je hem wil vervangen dan?Op vrijdag 10 mei 2002 11:39 schreef damnbaby het volgende:
Beste Tweakers,
is een moederbord van een notebook zelf te vervangen?
Zo ja hoe dan?
kapot?
wil je sneller?
Verwijderd
Op vrijdag 10 mei 2002 11:49 schreef Raiden het volgende:
[..]
wat is de reden dat je hem wil vervangen dan?
kapot?
wil je sneller?
Lijkt me dat ie kapot is. Vervangen door iets snellers valt ook niet onder de garantie.Op vrijdag 10 mei 2002 11:45 schreef damnbaby het volgende:
dan moet ik de notebook dus terugsturen naar de fabrikant?
Als je het mobo hebt, is het te doen, maar het is niet zo simpel als bij een gewone PC. Aan hetzelfde mobo voor je laptop komen is IMO veel moeilijker...
Verwijderd
hoi hoi,
Kun je ook het merk van de notebook vermelden. En anders kijk eens tweedehands en maybe heb je kennsi die veel met notebooks h eeft gewerkt (geassembleerd) is redelijk precies werken en vooral het omschroeven van een moederbord van notebook duurt wel eventjes heb het zelf keer gedaan bij notebook van keniis was een Toshiba
Kun je ook het merk van de notebook vermelden. En anders kijk eens tweedehands en maybe heb je kennsi die veel met notebooks h eeft gewerkt (geassembleerd) is redelijk precies werken en vooral het omschroeven van een moederbord van notebook duurt wel eventjes heb het zelf keer gedaan bij notebook van keniis was een Toshiba
Verwijderd
Moederbord van een laptop zelf vervangen is net zo goed mogelijk als bij een desktop PC, je hebt alleen inderdaad wel een passend model nodig.
Wel even goed bijhouden wat waar hoort.
Hier op het werk blijven bij de onervaren jongens nog wel eens wat schroeven over wanneer de laptop weer in elkaar zit.
Niet helemaal APK natuurlijk.
Wel even goed bijhouden wat waar hoort.
Hier op het werk blijven bij de onervaren jongens nog wel eens wat schroeven over wanneer de laptop weer in elkaar zit.
Niet helemaal APK natuurlijk.
sorry om het te zeggen, maar zelfs al ben je van plan er zelf een nieuw mobo in te zetten dan zal het bord op zich al reteduur zijn. Sony gebruikt volgens mij geen standaard onderdelen en over het algemeen zijn ze duur.Op vrijdag 10 mei 2002 12:13 schreef damnbaby het volgende:
het betreft een sony vaio pcg fx105k.
Maar hoe weet je zo zeker dat het moederbord naar z'n grootje is ?
//edit
Moet geloof ik weer opnieuw leren lezen. Als ie na 10 minuten aanstaan vastslaat zou ik eerst een gaan kijken of alles in je OS juist ingesteld staat. Energiebeheer e.d....Lijkt me goedkoper dan gelijk een nieuw mobo, hd of andere hardware te gaan halen.
//edit
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Pagina: 1