Op vrijdag 10 mei 2002 12:47 schreef handige_harrie het volgende:
Je hebt ook nog de Northwood optie, niet vergeten!
Als ik me niet vergis zijn die P4's juist erg snel in encoden en films rippen. Kijk maar eens naar wat benchmarks op
www.tomshardware.com
Als je voor een Northwood gaat zou ik dit doen:
P4 1.8 ----------------- 259,-
Asus P4T-E ------------- 209,-
2x 256MB PC800 Apacer -- 218,-
Koeler Volcano 7+ ------ 49,-
Prijzen zijn van www.hiq-computer.de
Vervolgens zet je de fsb op 133 (ipv 100) en dan heb je een Pentium 4 @2.4Ghz
En anders zou ik voor Dual XP1800+ gaan, maar ik hoor naar mijn smaak te weinig over de kwaliteit/stabiliteit van de Dual Athlon chipsets. Anyone?
Ik moet wel ffies duidelijk stellen dat in een aantal gevallen DUAL
XP niet altijd werkt. Als jeje handeltje bij Competchworld koopt dan testen ze het voor je met de aanwezige cpu's en krijg je een werkend setje opgestuurd. Als je voor stabiliteit en zekerheid wil gaan koop dan een DUAL
MP je kan ook later bij de alreeds aanwezige MP een andere MP met een andere stepping plaatsten, want het moederbord kan verschillende steppings aan zoals al eerder aangehaald BIJVOORBEELD een MP 1800+ & MP 2100+
De kwaliteit/stabiliteit is in het algemeen heel goed, alleen mis je wel
USB-onboard en raak je dus een extra PCI slot kwijt aan een
USB2.0 kaart die er overigens wel bij geleverd wordt.
Asus heeft haar moederbord een paar maanden lang uitgebreid getest voordat ie op de markt verscheen, hierdoor is de stabiliteit echt top.
Maar voor meer stabiliteit wordt
Registered DDR verlangt en dat is duur; 512 mb Reg ECC DDR, wat toch het minimum is voor een dual cpu opstelling, kost circa € 250 en een 1 GB zelfs € 550, dat is wel
Het de moederborden zijn voorzien van
2x 64-bits PCI wat alleen gebruikt kan worden door Promise IDE controllers, Raid controllers en andere duurdere IDE (RAID) Controller fabrikanten en uiteraard SCSI controllers

verders nog
3x 32bits PCI zoals die op alle moederborden verschijnen. Als je niet in het bezit bent van dergelijke dure 64bits kaarten kan je er ook gewoon 32 bits PCI kaarten in doen zoals een 3com nic etc. die kunnen ook op die bus.
Doe er geen SB Live of Audigy in die is wel 'gepind' voor 64 bits sloten maar als je die er in doet is ie hoogstwaarschijnlijk 'fried' als je je pc aandoet.
MSI brengt een moederbord op de markt met
LAN-onboard dat scheelt weer een PCI-slot.
Ik heb de mijne Asus A7M266-D heel goedkoop kunnen krijgen door een prijsfoutje...en die werd ook als zodanig afgerekend

(€ 145, als een Asus A7M266 ofzo)
Anders had ik waarschijnlijk voor MSI gekozen, de ASUS wel in bijna alle testen de snelste en de stabielste....
Ik hoop dat je nu genoeg info hebt.