Toon posts:

Wat kan ik beter kopen? 2x MP 1600 of 1x XP 2100+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor een redelijke prijs een snelle bak. Wat kan ik beter kopen? Een Dual Athlon MP 1600 of een XP 2100? Welk moederbord raden jullie mij aan etc etc? Maw ik wil het snelste systeem dat nu verkrijgbaar is (met uitzondering dat ik het allerduurste moet kopen - een redelijke prijs/kwaliteit verhouding dus).

Bedankt!

Verwijderd

Een dual-systeem loont alleen als je veel programmas gebruikt die multi-threading ondersteunen (plus het besturingssysteem). Het is totaal onzinning om voor spelletjes een dual-systeem te kopen. Als je veel met Maya 3Dstudiomax en photoshop werkt (dus echte intensieve programmas) dan loont het, anders niet.

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij hangt het er van af welke onderdelen je in je PC hebt en wat je met je PC gaat doen.

Voor spelletjes (inc quake3a die MP ondersteunt) gaat die XP sneller zijn.

Maar als je regelmatig een LAN gaat bezoeken en je hebt 2 netwerk kaarten, raid of een gigabit ethernet kaart... ja dan gaat die dual wel vanpas komen om full speed uploaden + downloaden + gamen.

Waarom geen dual XP? Daar ben ik momenteel info over aan het zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee met 3DMax e.d. werk ik niet, ik wil vooral veel audio software gebruiken, films rippen (!), mp3's omzetten en af en toe gamen. Dus wat kan ik dan beter kopen: de snelste Athlon XP of een P4? Of wachten op een nieuwe processor?

• PASware
  • Laatst online: 13:52
Een dual MP1600+ + bijbehorend moederbord is stukken duurder dan een XP2100+ met een moederbord.
Als je vooral 3dmax en photoshop gaat doen is een dual CPU systeem sneller, maar met spellen is het trager!!
Ook heb je minimaal windows 2000 of XP professional nodig, want 98 en ME ondersteunen geen 2 processoren.
Prijs/prestatie: XP2100+ [als je niet teveel 3dmax en photoshop doet]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 11:05 schreef MaartenHG het volgende:
Nee met 3DMax e.d. werk ik niet, ik wil vooral veel audio software gebruiken, films rippen (!), mp3's omzetten en af en toe gamen. Dus wat kan ik dan beter kopen: de snelste Athlon XP of een P4? Of wachten op een nieuwe processor?
snelste athlon

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt. Nog iemand tips welk moederbord ik moet halen? Welk geheugen etc?

Verwijderd

met het rippen van films en mp3 is een dual echt een aanrader. Je wilt niet weten hoe snel het daarop gaat!!!!

• poing
  • Niet online
Mja maar een dual XP 1800+ loopt ook lekker he. Windows 9x moet je zoizo niet gebruiken op zo'n bak want... help was dat een OS?

Wat ik me nog steeds afvraag is of die Athlon XP's zwaar genoeg zijn om raid te draaen met gigabit ethernet kaart. Volgens mij is je CPU load dan te hoog om te beginne gamen.

Uiteraard, dit hangt van je budget af en hoelang je die bak wil houden (ik zo lang mogenlijk).

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

dat dual asus plankie en 2x 1800+ of 1900+ ,biedt beste prijs/kwaliteit denk.

• PASware
Op vrijdag 10 mei 2002 11:05 schreef MaartenHG het volgende:
Veel [alle?] audiosoftware ondersteunt geen dual CPU's. Een AMD Xp2100+ dan voor wat jij wilt misschien met sommige dingen een klein Btje trager, maar met andere dingen toch weer sneller [vooral games]

AMD of P4?
De snelste AMD XP:
AMD Athlon XP 2100+ (1,73GHz) € 303,-
Prijs vergelijkbare P4:
Pentium 4 1,9GHz (Socket 478, 512KB, Boxed) € 310,-

De XP2100+ is in de meeste benchmarks sneller [vooral met games]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

En natuurlijk heel veel geheugen kopen, dat is iets wat je altijd tekort komt....

Verwijderd

Topicstarter
Nou, gamen doe ik niet zoveel. Het gaat vooral dus voor audio appl. en films rippen naar Divx en SVCD. En welke videokaart raden jullie mij aan. Sorry voor alle vragen maar ik weet dat als ik hier alles post, ik een goed systeem krijg omdat er tegenwoordig zoveel uitkomt dat ik niet meer weet wat ik moet kopen. Dat was uit de 186 tijd toch wat makkelijker :)

• PASware
Op vrijdag 10 mei 2002 11:07 schreef MaartenHG het volgende:
Ok bedankt. Nog iemand tips welk moederbord ik moet halen? Welk geheugen etc?
Als je NIET voor Dual CPU opstelling gaat en niet al te duur wilt doen [pricewatch prijzen]:
-AMD Athlon XP 2100+ (1,73GHz) € 303,-
-Epox EP-8K3A+ (raid) € 150,-
-Samsung PC2700 DDR [256mb of 512mb]

Waarom doe epox en Samsung:
-epox: snel, stabiel, niet te duur en zeeeer goed over te clocken.
-Samsung: Zeker geen duur geheugen, maar toch goed over te clocken

DUAL opstelling: weet ik niet welke Mobo je dan moet kopen

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:39
Een dual...

Dan kun je op de een proc films/mp3 rippen en met de andere gewoon doorwerken.(gamen of zo)

• PASware
Op vrijdag 10 mei 2002 11:12 schreef MaartenHG het volgende:
Nou, gamen doe ik niet zoveel. Het gaat vooral dus voor audio appl. en films rippen naar Divx en SVCD. En welke videokaart raden jullie mij aan. Sorry voor alle vragen maar ik weet dat als ik hier alles post, ik een goed systeem krijg omdat er tegenwoordig zoveel uitkomt dat ik niet meer weet wat ik moet kopen. Dat was uit de 186 tijd toch wat makkelijker :)
Voor DivX films afspelen heb je echt geen zware videokaart nodig. Daarvoor volstaat een Geforce 2 MX met gemak
Speel je toch meer games dan je denkt:
Een Geforce 4 Ti4200 of een Radeon 8500
Beide niet duur en toch zeer snel!!

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:18

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Op vrijdag 10 mei 2002 11:10 schreef PASware het volgende:

[..]

Veel [alle?] audiosoftware ondersteunt geen dual CPU's. Een AMD Xp2100+ dan voor wat jij wilt misschien met sommige dingen een klein Btje trager, maar met andere dingen toch weer sneller [vooral games]

AMD of P4?
De snelste AMD XP:
AMD Athlon XP 2100+ (1,73GHz) € 303,-
Prijs vergelijkbare P4:
Pentium 4 1,9GHz (Socket 478, 512KB, Boxed) € 310,-

De XP2100+ is in de meeste benchmarks sneller [vooral met games]
Ik weet niet waar je een P4 1.9 met 512 KB cache vandaan haalt hoor.... De Northwood is alleen uitgebracht in de even aantal Ghz dus de 1,6 1,8 enz enz :Z

Nu even Ontopic...

Als je veel met audiosoftware gaat werken en een 'dure' geluidskaart gaat kopen sla dan a.u.b. een via mobo over. Of je moet gigantisch veel zin hebben in het blijven draaien van biosupdates en patches....

De kick van Electric!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Was een dual bij multitasken ookal niet sneller? Dus bv filmpje rippen en toch internetten ofzo?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Op zich kan mij dat multitasken niet zoveel schelen, OK dat internetten is handig, maar ik ga echt niet een film rippen terwijl ik cd's ga omzetten en tegelijkertijd gamen. Kijk, ik zet nu SVCD's om met 0.222 render snelheid. Leuk als je een film hebt die 2 uur duurt. Staat mijn PC direct 3 dagen nonstop aan. Dat is echt niet te doen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Vergewis je er goed van wat dual is voordat je teleurgesteld raakt; het is geen simpele kwestie van MP1600 + MP1600 = MP3200.
Alles loopt supersnel op een single XP2100, dat kan gewoon niet anders. Het voordeel van een dual is z'n soepelheid, z'n brute rekenkracht (encoden) en de robuustheid (onwillige software? de andere cpu draait gewoon door). Het is met name de soepelheid die me aanspreekt; meerdere zware en lichtere apps tegelijk open hebben/draaien en alles gaat gewoon lekker vlot door :). Anyway, kijk wat dual voor je kan betekenen, zie je geen voordelen ga dan voor uniprocessor.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dus het encoden gaat sneller (meer rekenkracht). Dit geldt dus ook voor films? Mits het programma multi threading ondersteunt? En scheelt het zoveel dan? Hoe moet ik het zien? Echt dat de film dan 3 keer zo snel word geencoded? Of is het verschil minimaal?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

2x XP 2100 en dan omtweaken naar MP's... Is maar een enkel L8 bruggetje als ik me niet vergis :) >:)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Whah, ik ben niet zo into het tweaken van dingen. Een eigen PC'tje in elkaar zetten kan ik wel, maar vraag me niet hoe ik alle hardware moet gaan tweaken want dan sta ik een dag later weer op de stoep om de spullen te laten repareren... :+

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Oj je koopt eerst een dual mobo en een AMD XP of MP CPU kan je later altijd nog upgraden naar dual :9~

Maar dual werkt in het algemeen heeel erg lekker..... :P

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Topicstarter
Dus je kan ook een dual moederbord kopen en daarin 1 XP gooien? En achteraf die eruit halen en 2 MP's erin doen? Handig.....

• Vidra

Vidra

Vragen?

Op vrijdag 10 mei 2002 11:44 schreef MaartenHG het volgende:
Dus je kan ook een dual moederbord kopen en daarin 1 XP gooien? En achteraf die eruit halen en 2 MP's erin doen? Handig.....
yep..... of meteen een MP kopen.....wat het asus moederbord ondersteunt is ook om nu bv een MP 1600+ te kopen en later als de MP 2000+ er in te doen :)

Het moederbord kan verschillende steppings aan alleen moeten ze wel beide op dezelfde Vcore en FSB lopen :P

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 13:31
Wat voor pc heb je nu? 0,2 fps inpakken is inderdaad erg traag.

Ik heb zelf een xp 1900+/DDR333 en dat is een top verbetering t.o.v. een TBird 1200/133 [edit, stomme fout ddr133 weggehaald) bij het inpakken van films. Een Divx omzetten in Mpeg1 vcd-formaat duurde in TMPEG 4,5 uur. Nu binnen 2 uur!

Ik heb zelf ook nagedacht om een dual te kopen. Dit heb ik uiteindelijk maar niet gedaan. Ik heb het geld gebruikt voor het aanschaffen van een Geforce 4 Ti4600 van Asus met tv-uit. En das super! Ik heb nu 10 meter S-kabel en geluidskabels naar de tv. Nu speel ik de divx af op de televisie i.p.v. om divx om te zetten in vcd. Het beeld is superstrak en het geluid is veel beter dan met vcd.

Waarom zet jij de films om in SVCD?

• Vidra

Vidra

Vragen?

Op vrijdag 10 mei 2002 11:49 schreef Brakius het volgende:

Ik heb zelf een xp 1900+/DDR333 en dat is een top verbetering t.o.v. een TBird 1200/DDR133 bij het inpakken van films. Een Divx omzetten in Mpeg1 vcd-formaat duurde in TMPEG 4,5 uur. Nu binnen 2 uur!

Ik heb zelf ook nagedacht om een dual te kopen. Dit heb ik uiteindelijk maar niet gedaan. Ik heb het geld gebruikt voor het aanschaffen van een Geforce 4 Ti4600 van Asus met tv-uit. En das super! Ik heb nu 10 meter S-kabel en geluidskabels naar de tv. Nu speel ik de divx af op de televisie i.p.v. om divx om te zetten in vcd. Het beeld is superstrak en het geluid is veel beter dan met vcd.

Dat lukt ook met een GF2 Deluxe hoor :) die heeft ook een tv-out

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Ik heb zelf een xp 1900+/DDR333 en dat is een top verbetering t.o.v. een TBird 1200/DDR133 bij het inpakken van films. Een Divx omzetten in Mpeg1 vcd-formaat duurde in TMPEG 4,5 uur. Nu binnen 2 uur!
DDR133=266Mhz dus PC2100 :?
DDR333=667MHz dus PC**** :?

Gooi je niet wat dingen door elkaar ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• PASware
Op vrijdag 10 mei 2002 11:36 schreef MaartenHG het volgende:
Ja, dus het encoden gaat sneller (meer rekenkracht). Dit geldt dus ook voor films? Mits het programma multi threading ondersteunt? En scheelt het zoveel dan? Hoe moet ik het zien? Echt dat de film dan 3 keer zo snel word geencoded? Of is het verschil minimaal?
het encoden gaat echt niet 3x zo snel!!
Als je met een XP2100+ er 3min over doet zal een Dual er 2 min over doen [of iets langer]. Precies weet ik het niet, maar 3x zo snel zeer zeker niet.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:24

heb je de scvd van lotr weleens gezien?? :9~ nog geen divx gezien die daar tegen op kan, en volgens mij kan ie ook gewoon in je dvd speler

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 13:31
Ja sorry, foutje ddr133 veranderd...

En ja ik heb lord of the rings svcd gezien. En ja, ik heb beter gezien.

De divx van tegenwoordig is strak (totaal niet blokkerig).

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 20:52

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Je hebt ook nog de Northwood optie, niet vergeten!

Als ik me niet vergis zijn die P4's juist erg snel in encoden en films rippen. Kijk maar eens naar wat benchmarks op www.tomshardware.com

Als je voor een Northwood gaat zou ik dit doen:

P4 1.8 ----------------- 259,-
Asus P4T-E ------------- 209,-
2x 256MB PC800 Apacer -- 218,-
Koeler Volcano 7+ ------ 49,-
Prijzen zijn van www.hiq-computer.de

Vervolgens zet je de fsb op 133 (ipv 100) en dan heb je een Pentium 4 @2.4Ghz :)

En anders zou ik voor Dual XP1800+ gaan, maar ik hoor naar mijn smaak te weinig over de kwaliteit/stabiliteit van de Dual Athlon chipsets. Anyone?

• Abbadon
Op vrijdag 10 mei 2002 11:36 schreef MaartenHG het volgende:
Als ik een DVD naar DivX omzet (wat ik trouwens niet vaak doe) dan worden met de juiste tools en instellingen beide cpu's zo'n 100% gebruikt, in dat geval heb tegenover een single systeem met dezelfde cpu een verdubbeling van prestaties. En ja, dat gaat super snel :) Met (S)VCD heb ik geen ervaring.
Drie maal zal je natuurlijk nooit en te nimmer halen; er zit toch ook niet drie maal zoveel rekenkracht in....

• Vidra

Vidra

Vragen?

Op vrijdag 10 mei 2002 12:47 schreef handige_harrie het volgende:
Je hebt ook nog de Northwood optie, niet vergeten!

Als ik me niet vergis zijn die P4's juist erg snel in encoden en films rippen. Kijk maar eens naar wat benchmarks op www.tomshardware.com

Als je voor een Northwood gaat zou ik dit doen:

P4 1.8 ----------------- 259,-
Asus P4T-E ------------- 209,-
2x 256MB PC800 Apacer -- 218,-
Koeler Volcano 7+ ------ 49,-
Prijzen zijn van www.hiq-computer.de

Vervolgens zet je de fsb op 133 (ipv 100) en dan heb je een Pentium 4 @2.4Ghz :)

En anders zou ik voor Dual XP1800+ gaan, maar ik hoor naar mijn smaak te weinig over de kwaliteit/stabiliteit van de Dual Athlon chipsets. Anyone?
Ik moet wel ffies duidelijk stellen dat in een aantal gevallen DUAL XP niet altijd werkt. Als jeje handeltje bij Competchworld koopt dan testen ze het voor je met de aanwezige cpu's en krijg je een werkend setje opgestuurd. Als je voor stabiliteit en zekerheid wil gaan koop dan een DUAL MP je kan ook later bij de alreeds aanwezige MP een andere MP met een andere stepping plaatsten, want het moederbord kan verschillende steppings aan zoals al eerder aangehaald BIJVOORBEELD een MP 1800+ & MP 2100+ :P

De kwaliteit/stabiliteit is in het algemeen heel goed, alleen mis je wel USB-onboard en raak je dus een extra PCI slot kwijt aan een USB2.0 kaart die er overigens wel bij geleverd wordt.

Asus heeft haar moederbord een paar maanden lang uitgebreid getest voordat ie op de markt verscheen, hierdoor is de stabiliteit echt top.

Maar voor meer stabiliteit wordt Registered DDR verlangt en dat is duur; 512 mb Reg ECC DDR, wat toch het minimum is voor een dual cpu opstelling, kost circa € 250 en een 1 GB zelfs € 550, dat is wel :9~

Het de moederborden zijn voorzien van 2x 64-bits PCI wat alleen gebruikt kan worden door Promise IDE controllers, Raid controllers en andere duurdere IDE (RAID) Controller fabrikanten en uiteraard SCSI controllers :P
verders nog 3x 32bits PCI zoals die op alle moederborden verschijnen. Als je niet in het bezit bent van dergelijke dure 64bits kaarten kan je er ook gewoon 32 bits PCI kaarten in doen zoals een 3com nic etc. die kunnen ook op die bus.

Doe er geen SB Live of Audigy in die is wel 'gepind' voor 64 bits sloten maar als je die er in doet is ie hoogstwaarschijnlijk 'fried' als je je pc aandoet.

MSI brengt een moederbord op de markt met LAN-onboard dat scheelt weer een PCI-slot.

Ik heb de mijne Asus A7M266-D heel goedkoop kunnen krijgen door een prijsfoutje...en die werd ook als zodanig afgerekend :) (€ 145, als een Asus A7M266 ofzo)
Anders had ik waarschijnlijk voor MSI gekozen, de ASUS wel in bijna alle testen de snelste en de stabielste.... :P

Ik hoop dat je nu genoeg info hebt. :)

• Abbadon
Op vrijdag 10 mei 2002 13:10 schreef Vidra het volgende lange en interessante verhaal:
€ 145,- lucky bastard :7 Overigens een kleine aanvulling op je verhaal: er zijn nu ook MPX borden verkrijgbaar waar de onboard USB het wél doet; de AMD-768 bug is gefixed :)
Op vrijdag 10 mei 2002 12:47 schreef handige_harrie het volgende:
.... maar ik hoor naar mijn smaak te weinig over de kwaliteit/stabiliteit van de Dual Athlon chipsets. Anyone?
Er zijn maar twee chipsets, de MP en MPX, en in wezen zijn het afgezien van de southbridge dezelfde chipsets (northbridge is hetzelfde). Ik kan je vertellen dat ik erg content ben met mijn MP bord (waar twee XP's op zitten). Zo stabiel als een huis :) Waren wel wat probleempjes met bepaalde Detonators maar dat is nu verholpen. M'n Audigy is trouwens ook niet de meest geschikte keuze geweest voor m'n bak: ik heb sinds die er in zit een paar maal een BSOD gehad door dit ding (ik weet nagenoeg zeker dat de Audigy de veroorzaker is), alleen is het nog maar zo weinig (2~3 maal) voorgevallen dat ik er vooralsnog wel mee kan leven.

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 20:52

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ik bedoelde gewoon dat je over de 'normale' chipsets meer info kan vinden dan over dual-cpu chipsets. Maar bedankt voor de heldere informatie :).

Zelf zal ik blij zijn als ik iets stabielers heb als nu. Ik heb nu een TB900, Abit KT7E, 512mb, Gf2mx en een SB live 1024. Je wilt niet weten hoe vaak dat ding is vastgelopen tijdens een LAN-party afgelopen week :(. Sudden resets e.d. terwijl de temperatuur niet boven de 57 graden uitkomt.

Vandaar dat ik waarschijnlijk toch voor een Intel proc+chipset ga (nofi). Alhoewel ik een XP1900 op een asus mobo heb mogen aanschouwen :9 wat tijdens diezelfde LAN-party niet 1 keer is vastgelopen.

Ik draai wel nog Win98, en ik heb het idee dat dit ook een stuk minder stabiel is als winXP. Klopt dat?

• Abbadon
Op vrijdag 10 mei 2002 13:28 schreef handige_harrie het volgende:
Ik bedoelde gewoon dat je over de 'normale' chipsets meer info kan vinden dan over dual-cpu chipsets. Maar bedankt voor de heldere informatie :).

....

Ik draai wel nog Win98, en ik heb het idee dat dit ook een stuk minder stabiel is als winXP. Klopt dat?
Ja, dual XP/MP's zijn nou niet bepaald gemeengoed als je het vergelijkt met VIA KThuppeldepups. Anders doe je even een search op dual AMD of zo. Ik weet dat er sowieso een topic is met dual AMD ervaringen (maar die is nu niet meer zo recent). Andere aanrader is het 2cpu.com forum.

Ik noem W98 niet voor niets Wintendo98 :+

Verwijderd

Voor wat je wil gaan doen, is een dual_cpu absoluut lekker.

Je kan nog steeds windows 98SE draaien(alleen met 1 cpu)

con: als je meer 512Mb aan werkgeheugen hebt, krijg je problemen met win_98.
Moederbord en geheuegen daar moet je niet op bezuinigen, op AnandTech en ome Tom hebben heel veel reviews geschreven, hier een paar links:

http://www6.tomshardware.com/search/search.html?category=all&words=Dual

Goed voeding is een must,moederborden enzo kan je ook op hun advies kopen, goed cooler zolas de Swiftech

(als iemand hierop wil reageren (de cooler), bijvoorbeeld welke type enz) :)

Er is niks lekkerder dan dual systemen :7
Heb ooit op een dual G4 gewerkt *D , tjah... laat ik het zo zeggen:"je wilt nooit meer wat anders hebben!"

Die Athlons trekken zelfs die duurdere Xeons_Intel CPU's eruit, die waren zelfs hoger geklokt >:)

Gewoon ervoor gaan :9

• Abbadon
Op vrijdag 10 mei 2002 13:44 schreef Telefoongids het volgende:....
Goed voeding is een must,moederborden enzo kan je ook op hun advies kopen, goed cooler zolas de Swiftech

(als iemand hierop wil reageren (de cooler), bijvoorbeeld welke type enz) :)
....
Tip voor de coolers is niet te luidruchtige te nemen; er zitten er tenslotte twee van in :) Zelf heb ik standaard alu heatsinks met daar 19dB(A) Papst fan's opgeschroeft, dat is lekker stil :7

Hiero een coolers pic (ben dol op pics :+ ):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/cooling.jpg

• Vidra

Vidra

Vragen?

Op vrijdag 10 mei 2002 13:44 schreef Telefoongids het volgende:
Voor wat je wil gaan doen, is een dual_cpu absoluut lekker.

Goede voeding (Enermax, HPC, NMB) is een must, moederborden enzo kan je ook op hun advies kopen, goede cooler al eerder vermeldt is hierboven...gewoon een alu heatsink met goede koelers zoals Panaflo :9 of Papst :)

Er is niks lekkerder dan dual systemen :7
Heb ooit op een dual G4 gewerkt *D , tjah... laat ik het zo zeggen:"je wilt nooit meer wat anders hebben!"

Die Athlons trekken zelfs die duurdere Xeons_Intel CPU's eruit, die waren zelfs hoger geklokt >:)

Gewoon ervoor gaan :9
[b]Lees ffies dit artikel over Dual MP t.o.v. Dual G4 :) dan lache we anders om een G4.....je wilt dan niets meer dan een Dual MP :)

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 14:20 schreef Vidra het volgende:

[..]

[b]Lees ffies dit artikel over Dual MP t.o.v. Dual G4 :) dan lache we anders om een G4.....je wilt dan niets meer dan een Dual MP :)
jah, dit was ook toen GEEN AMD MP bestond, die heb ik inderdaad gelezen, zo zie je maar weer ;)

• Vidra

Vidra

Vragen?

Op vrijdag 10 mei 2002 14:38 schreef Telefoongids het volgende:

[..]

jah, dit was ook toen GEEN AMD MP bestond, die heb ik inderdaad gelezen, zo zie je maar weer ;)
oh :+ ..... g4 is nog niet zo oud ;)

Pagina: 1