Waar zitten de temperatuur sensoren?

Pagina: 1
Acties:

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 14:58
Ik heb een tijdje terug SpeedFan geinstalleerd om te temperatuur een beetje in de gaten te houden...

Als ik SpeedFan opstart krijg ik 3 temperaturen te zien. Erg leuk, maar waar zitten nu de sensoren van deze 3 getallen. Welke is bijv. de temperatuur van m'n processor of wordt deze niet gemeten?

Ik heb een Aopen AX34 Pentium III mobo. Kan ik de sensoren ergens op m'n mamaplank vinden? Hoe kan ik ze dan herkennen?

Groeten,
Chri$ti@n!

Originele startpagina - Stadindex.nl

Verwijderd

Kijk in de handleiding van je MB daar staat het wel in

• cdgrit
Op vrijdag 10 mei 2002 10:55 schreef Miklo1980 het volgende:
Kijk in de handleiding van je MB daar staat het wel in
Bedankt voor je reactie, maar daar had ik al ingekeken... Kan daar niets in vinden over temperatuur of sensoren. Boekje is nogal eenvoudig :-(

Verwijderd

Meestal (altijd?) zit er in het midden van je CPU-socket een heel kort draadje. Dat is als ik mij niet vergis de sensor die de temperatuur van je CPU meet.

Ik ben eigenlijk voornamelijk bekend met AMD processoren.
Omdat Intel temperatuur beveiliging heeft ingebouwd kan het ook zijn dat bij jou de sensor in je CPU zit gebakken.
Maar dat dacht ik eigenlijk niet.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
De P!!! heeft idd een on-die thermal diode, het moederbord kan deze uitlezen. Nu weet ik niet of jou AX34 dat doet, maar ik heb hier een BX uit '99 staan die dat wel doet dus lijkt me het vrij normaal dat jouw AX34 dat ook doet. Overige T meetpunten weet ik niet.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Waarom wil je dat precies weten. In principe is de warmste sensor van je CPU, die daarna is van je mobo/chipset, en de koelste is je casetemp. (over het algemeen genomen :P ) Dan hoef je helemaal niet te weten welke sensoren welke zijn.

• cdgrit
Op vrijdag 10 mei 2002 11:49 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Waarom wil je dat precies weten. In principe is de warmste sensor van je CPU, die daarna is van je mobo/chipset, en de koelste is je casetemp. (over het algemeen genomen :P ) Dan hoef je helemaal niet te weten welke sensoren welke zijn.
Dit is ook precies wat ik wou weten eigenlijk... Bedankt ! :-)

Verwijderd

in speedfan is 9 vna de 10 keer de hoogste temp je processor.

de ena hoogste je hd en de laatste is je mobo
Pagina: 1