Toon posts:

Kan ik gebruikers aanmaken op een MySQL databeest?

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik gebruikers aanmaken op een MySQL databeest (als dat kan)?
Ik kan alleen gebruik maken van phpadmin.

Verwijderd

Hoe kan ik gebruikers aanmaken op een MySQL databeest (als dat kan)?
Ik kan alleen gebruik maken van phpadmin.

Jammer dat jouw browser niet op http://www.mysql.com/documentation/ kan komen. Daar staat namelijk het antwoord op deze vraag en heel veel andere.

HTH

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 12:05

Tuinhark

Retro

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 september 2000 20:58 schreef Arien het volgende:
Jammer dat jouw browser niet op http://www.mysql.com/documentation/ kan komen. Daar staat namelijk het antwoord op deze vraag en heel veel andere.[/quote]Subtiel... >:)

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:26

bloody

0.000 KB!!

ja vooral deze is veelzeggend: <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>heel veel andere.[/quote]

nope

• KlaasB
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07-2024
Ik dacht juist dat dit forum bedoeld was om je showen met onze kennis van php en mysql :)

Ook in phpadmin heb je ergens een schermpje waar je gewoen commando's in kan even.
GRANT is het commando dat je zoekt.

It's not a bug, it's a feature

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Phpadmin > Databse MySQL openen > Table user openen > Insert

Verwijderd

Ligt eraan...als je bij een provider zit heb je weinig kans dat je zelf users kan aanmaken...laat staan rechten aanmaken...

Heb je je mysql server wel in eigen beheer en je hebt je users nog niet ingesteld, mag ik dan ff het ip van je server? kan ik ff als root inloggen..;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit bij een provider.

Verwijderd

wie niet :)

• bloody
  • Laatst online: 12:26

bloody

0.000 KB!!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 september 2000 18:50 schreef TangLeFuzZ- het volgende:
wie niet :)[/quote]LOL :):D

nope

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 september 2000 09:25 schreef KlaasB het volgende:
Ik dacht juist dat dit forum bedoeld was om je showen met onze kennis van php en mysql :)[/quote]Ehmm... maar een beetje zelf zoeken is niet verkeerd... Heb je een probleem en doe je echt een poging om het zelf op te lossen, heb je meer kans dat ik (of iemand anders) je help...

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 12:05

Tuinhark

Retro

We hebben hier echt een knowledge base ofzo nodig.. :) Met de bedoeling dat modjes/adjes topics kunnen categoriseren naar termen als 'PHP/MySQL', 'PHP/RegExps', 'Webserver/installeren', 'Foutje in script', etc, etc.

All in favor, raise your forks!

:Y)

Verwijderd

Kan niet forken, zit achter zo'n WinDoos... ;)

Maarehmm, als je hier kan posten kan je ook ff een site zoeken waar antwoorden staan op vragen van het type RTFM... Toch?

• Hans
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 14:18 schreef Arien het volgende:
Kan niet forken, zit achter zo'n WinDoos... ;)[/quote]Hahaha, LOL! :D

• Hans
  • Niet online
Ohja, ik zal hem nog ff op weg helpen:

Check de manual voor het gedeelte dat over GRANT en REVOKE gaat. En vergeet niet een FLUSH PRIVILEGES; te doen na veranderingen in de mysql database, anders worden je veranderingen niet doorgevoerd (eg kan de nieuwe user niet direct inloggen)

Stel de database heet 'poehe' en de toe te voegen user op die db heet 'sodeju', die je select, update, insert, en delete rechten wilt geven op de db 'poehe':

GRANT select,update,insert,delete ON poehe.* TO sodeju@localhost IDENTIFIED BY 'ditismnpasswd';
FLUSH PRIVILEGES;

Klaaaaaaaaar!

En ja, je kan ook gewoon een INSERT doen in de 'db' en 'user' tabellen in de mysql db.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 14:13 schreef Tuinhark het volgende:
We hebben hier echt een knowledge base ofzo nodig.. :)
:Y)[/quote]:Y)

Verwijderd

Dat is hem nou juist de gebruikersnaam en wachtwoord zijn goed dus daar aan zal het niet liggen denk ik.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op woensdag 16 januari 2002 11:18 schreef nekton het volgende:
Dat is hem nou juist de gebruikersnaam en wachtwoord zijn goed dus daar aan zal het niet liggen denk ik.
Waarom ga je nu opeens een topic uit 2000 omhooghalen?

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 29 september 2000 16:20 schreef The Daan het volgende:
Heb je je mysql server wel in eigen beheer en je hebt je users nog niet ingesteld, mag ik dan ff het ip van je server? kan ik ff als root inloggen..;)
192.168.1.254

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Tsja, als je er niet uitkomt lees je de mysql documentatie nog maar es door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.