Het enige echte goede software topic

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Deze is al eens langs geweest maar is verdwenen vrees ik ;(

Heb je een stukje goede software (je weet wel, a la, "Man, hoe heb ik ooooit zonder kunnen doen?") en je wilt dat kwijt? Hier kan dat! Mag ik jullie wel eventjes vragen om deze vormregels te respecteren:

[uitleg + evt. screenshot hier]

Dit maakt het geheel overzichtelijker en dan kan je later indien je software zoekt ook gemakkelijk zoeken op deze pagina.

PS: Don't care? Don't post. Als je een onderbouwde reden hebt om een stukje software te bekritiseren, mij goed, het kan deze thread enkel rijker maken. Replies als "dat proggy suckt gewoon" heeft niemand iets aan, ik ben zeker dat Jotti, Nelske en de rest van de "regulars" zoals Janjanjansen en natuurlijk al de rest @ NOS me daar gelijk in geeft.

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
Windows Commander.
Waarom?
Omdat het een hele hoop extra tools niet nodig maakt.
Winzip, Winrar, Winace zijn vrijwel overbodig en het heeft ook een ingebouwde FTP client die toch redelijk goed functioneerd.
Daarnaast werkt het veel sneller dan windows verkenner als je er goed mee kan werken.

Onder Linux heb je ook een goed programma dat er veel op lijkt: Midnight Commander.

• Ettie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 16:17

Ettie

Okay,

Prog: Norton Commander 5.0

Gebruik het nog steeds als een vervanger van de Windhoos Verkenner 8-) .

Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies

• sirdupre
Ja Norton is ook erg goed, maar niet onder windows. Het ondersteunt geen lange bestandsnamen en dat is toch wel vrij lastig.

Het staat uiteraard wel op mijn DOS Games-486.

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 10 mei 2002 10:22 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Deze is al eens langs geweest maar is verdwenen vrees ik ;(
Beter Zoeken :?

[topic=448989]
* moto-moi snapt uberhaupt niet de gein van zo'n topic..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 10:28 schreef moto-moi het volgende:

[..]

Beter Zoeken :?

[topic=448989]
* moto-moi snapt uberhaupt niet de gein van zo'n topic..
Ja heel leuk maar das dus een Linux-Software topic...en dit is een algemeen topic!

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 10:32 schreef skunkah het volgende:

[..]

Ja heel leuk maar das dus een Linux-Software topic...en dit is een algemeen topic!
dan moet het naar sa en niet in nos?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
We hebben op de TD een tijdje lang het programma UFO gebruikt.
Is shareware en verder gelijk aan Norton Comander, maar het kan (in een DOS-box) wel overweg met lange bestandsnamen.

Verder vind ik Wingrep wel heel erg makkelijk om ff in mijn lijsten van de CD's die ik heb, iets op te zoeken.

en in de categorie "Oh hoe heb ik ooit zonder kunnen doen.."
Corel Draw. (al gebruik ik het al vanaf versie 2.x)
Of hoort dit soort pakketten niet in dit topic en gaat het meer om de kleine tooltjes?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• lvh
Sorry allen, motomoi heeft gelijk :)

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Bash natuurlijk :D Die tab completion roelt echt. Als ik in DOS zit erger ik me kapot aan die stumperige shell. Ik hoop dat ze snel die programmeerbare tab completion klaar hebben, dan kunnen parameters van proggies ook ge-TAB-completed worden!!

[deze advertentieruimte is te koop]

• lvh
Ik zoek overigens een goede ssh daemon die met apt-get kan geinstalled worden.

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 10 mei 2002 11:06 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Ik zoek overigens een goede ssh daemon die met apt-get kan geinstalled worden.
apt-cache show ssh :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

PROGRAMMA: DOOM2
WAAROM: Het multiplayer spel bij uitstrek. Doom2 rulez !!

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 11:23 schreef DonzigEendje het volgende:

[mierenneukmodus]
dit is geen software, maar een game
[/mierenneukmodus]

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 00:28

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Naam: gkrellm

het is een Hardware monitor die cpu, eth0, en hd gebruik monitort. Ik zoek alleen nog een plugin voor temp

.

• sirdupre
Op vrijdag 10 mei 2002 11:23 schreef DonzigEendje het volgende:
Beetje achterhaald niet?
Neem VaVoom, dan heb je Doom2 met wat 3D enhancements en in een hoge resolutie. Het ondersteunt alle Doom engine spellen en voegt nog eens ff lekker TCP/IP support toe :9. Ook voor meerdere OSsen.
http://www.vavoom-engine.com/

• sirdupre
[mierenneukmodus]
dit is geen software, maar een game
[/mierenneukmodus]
Wat is software dan volgens jou?
Is een game geen software? Dan is het zeker hardware.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:56
Op vrijdag 10 mei 2002 11:00 schreef RG© het volgende:
Bash natuurlijk :D Die tab completion roelt echt. Als ik in DOS zit erger ik me kapot aan die stumperige shell. Ik hoop dat ze snel die programmeerbare tab completion klaar hebben, dan kunnen parameters van proggies ook ge-TAB-completed worden!!
Wat ik nog mis in bash en wat ik gewend was in 4DOS: command line history met completion.

Als je in bash "apt-get" doet, en dan pijltje omhoog, krijg je gewoon het vorige commando. Als je in 4DOS "apt-get" doet en dan pijltje omhoog, krijg je het vorige commando wat met apt-get begon.
Deze functie mis ik erg in bash :( Misschien iemand die weet hoe je zoiets aan zet of moet dat nog geimplementeerd worden :?

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
PROG: PRR video utils
URL: http://www.tac.ee/~prr/videoutils/

uitleg:
Voor alle MATROX G4xx bezitters.
Deze start samen met je mediaplayer. De G4xx kaarten hebben de bug dat als video out wordt gebruikt deze vaak schokt. Dit komt doordat de conversie naar 25fps PAL niet geheel goed werkt. Dit progje neemt de conversie over zodat in bijna alle gevallen je een vloeiend beeld hebt.

signature

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Op vrijdag 10 mei 2002 11:44 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Wat ik nog mis in bash en wat ik gewend was in 4DOS: command line history met completion.

Als je in bash "apt-get" doet, en dan pijltje omhoog, krijg je gewoon het vorige commando. Als je in 4DOS "apt-get" doet en dan pijltje omhoog, krijg je het vorige commando wat met apt-get begon.
Deze functie mis ik erg in bash :( Misschien iemand die weet hoe je zoiets aan zet of moet dat nog geimplementeerd worden :?
Zoiets zit er al in: met '!apt' en dan enter wordt het laatste commando uitgevoerd dat met 'apt' begon. Ik heb nog geen manier gevonden om te bladeren, of om het commando nog te zien voor het dadwerkelijk wordt uitegevoerd helaas.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:15

MadEgg

Tux is lievvv

[..]

Je kon ook gewoon doskey gebruiken :?

Tja

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 13:38 schreef MadEgg het volgende:
Je kon ook gewoon doskey gebruiken :?
Doskey geeft alleen maar een gewone command line history, zoals Bash. Niet de extra mogelijkheden die _JGC_ beschrijft.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• _JGC_
Op vrijdag 10 mei 2002 13:51 schreef _Squatt_ het volgende:

[..]

Doskey geeft alleen maar een gewone command line history, zoals Bash. Niet de extra mogelijkheden die _JGC_ beschrijft.
4DOS had geloof ik ook nog iets met PgUp en PgDn om een command history menu te laten zien waar je gewoon zo doorheen kon bladeren, echt flex :)
Ik zal zo es ff kijken of ik 4NT onder wine kan draaien :)

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:15

MadEgg

Tux is lievvv

Op vrijdag 10 mei 2002 13:51 schreef _Squatt_ het volgende:

[..]

Dan kon jij niet goed met doskey omgaan :) Meest relaxte util allertijden. Ook de macros = helemaal top.

En je kan ook van die menutjes krijgen met command history etc.

Tja

• _JGC_
doskey had voor zover ik weet alleen command line history met de pijltjes, command line editing met de pijltjes (incl insert) en de handige macros waarmee je DOS commandos kon overriden (dir = dir/a, kon je ook met een variabele doen overigens). Waar jij dat menu weghaalt is mij een raadsel, en als die-hard DOSser kan je me veel wijsmaken, maar niet dat Doskey dat had.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
F7

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Bash kan ook op allerlei manieren completen, niet alleen met tab. Zie de manpage voor dingen als magic space, alias-expand-line, history-expand-line, non-incremental-forward-search-history en operate-and-get-next om een paar opties te zien die bash biedt om met de history om te gaan. Niet dat er veel mensen zullen zijn die al dergelijke opties uit hun hoofd kennen, maar veel dingen kunnen dus wel :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Norton Ghost:
Lekker kloten en experimenteren met Windows, als er iets niet meer naar wens is zet ik de image terug. Zo heb ik tegelijkertijd vrijheid en veiligheid.

Winamp:
Speelt de meest vreemde audiofromaten af (met de juiste plugin) en crasht zelden.

LavaSoft AdAware:
Haalt verwijdert spyware van je systeem

Intel Application Accelerator:
Intel(R) Application Accelerator is een desktop-applicatie speciaal ontwikkeld voor het verhogen van de prestaties van applicaties en computersystemen met de Intel(R) Pentium(R) III- of Pentium(R) 4-processor. Dit wordt op diverse manieren bereikt:

1.Intel(R) Ultra ATA Storage Driver - deze techniek verbetert de overdrachtsnelheid van het Input/Output-subsystem, hetgeen de snelheid van het systeem aanzienlijk ten goede komt.

2.The Intel(R) Advanced Pre-Fetch Module - deze techniek werkt alleen op computers met een Pentium(R) 4-processor en Microsoft* Windows* 2000 Professional en Windows XP en levert algemeen betere prestaties voor applicaties die specifiek voor Windows 2000 en op Windows XP-gebaseerde applicaties ontwikkeld zijn.
Werkt alleen in combinatie met i8xx chipsets!

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Je kunt in ieder gevan met ^R zoeken op commando's in je history. Met ^Rapt krijg je dus het laatste commando waar 'apt' in zat.

Maar eh.. Wat is nou het idee van dit topic? Ik zie allemaal Windows en DOS software langskomen... Leuk enzo, maar waarom staat het dan in NWOS?
Ik heb de flauwe indruk dat het idee van dit topic was om goede non-Windows software te verzamelen (en ook meteen non-DOS).

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mja, dit topic gaat ondertussen helemaal nergens meer over, voor zover het ooit ergens over ging :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.